Intrarea în politică a activiștilor din Iași care susțin Autostrada A8 (Iași – Târgu Mureș), precedată de „plantarea” lui Cătălin Urtoi, reprezentantul asociațiilor „Împreună pentru A8” și „Moldova Vrea Autostrada”, în poziția de consilier al premierului Ludovic Orban, a stârnit o reacție din partea PSD Bacău. Eurodeputatul Dragoș Benea, președintele organizației, a publicat o scrisoare deschisă intitulată „«Exemplarul» Urtoi și-a făcut partid din autostrada pentru Moldova!”. „Vorbiți de peste 10 ani de autostradă, dar ați sfârșit prin a vă face un partid. Pe care tocmai l-ați lansat. Un partid, nu o autostradă!”, afirmă Benea.
Partidul „Împreună pentru Moldova”, înființat de mai mulți activiști pro-Iași s-a lansat azi și a anunțat candidați la Iași și în alte județe din Moldova. Liderul formațiunii, până mai ieri reprezentantul asociațiilor de lobby în favoarea Iașiului, a recunoscut că ar putea candida la o funcție în administrația locală, potrivit g4media.ro.
Citiți și „EXCLUSIV! Reacții în spatele ușilor închise la studiul referitor la autostrada Moldova – Ardeal. Lobby agresiv al asociațiilor din Iași”.
În Bacău, eurodeputatul Dragoș Benea a anunțat azi lansarea paginii Susțin A13 – Autostrada Bacău-Brașov și a publicat o scrisoare deschisă, în care aduce argumente în favoarea acestei variante de trecere a Carpaților cu o șosea de mare viteză.
„Crucială e conectarea Moldovei la Transilvania, nu conectarea Iașiului la Tg. Mureș!”
Liderul PSD Bacău îl critică pe Cărălin Urtoi pentru că, după 10 ani de activism, în locul unei autostrăzi și-a lansat partid. De asemenea, Benea prezintă problemele de mediu pe care le-ar avea varianta Iași – Târgu-Mureș, al cărei traseu se suprapune cu peste 51.000 de hectare de parcuri naționale și rezervații. „Crucială e conectarea Moldovei la Transilvania, nu conectarea Iașiului la Tg. Mureș!”, afirmă președintele PSD Bacău.
Redăm scrisoarea deschisă a eurodeputatului Dragoș Benea:
„Exemplarul” Urtoi și-a făcut partid din autostrada pentru Moldova!
Dle. C. Urtoi,
Vorbiți de peste 10 ani de autostradă, dar ați sfârșit prin a vă face un partid. Pe care tocmai l-ați lansat. Un partid, nu o autostradă!
Asta pentru că vorbăria despre autostradă a fost doar un pretext pe drumul parvenirii dvs. politice. Farsa și impostura trebuiau să iasă, la un moment dat, la iveală. Astfel, ați ajuns consilier de ministru PNL și făcător de partid.
Dar autostrăzile nu se fac cu sloganuri sau lozinci, dle. Urtoi. Se fac cu studii de fezabilitate, proiecte tehnice, licitații și execuția lucrărilor. Asta am făcut noi cu autostrada Bacău – Brașov (A13). Știți când?
Chiar atunci când dvs. și alții ca dvs, alături de câțiva aroganți lustruiți de la PNL, jubilați și vă făceați poze electorale cu „Autostrada Unirii” devenită lege în dec. 2018, de Centenar. Cu pozele veți rămâne, pentru că nimeni, niciodată nu va finanța din bani europeni distrugerea mediului înconjurător.
Poate nu sunteți la curent: autostrada Tg. Mureș – Iași (A8) se suprapune cu peste 51.000 de hectare de parcuri naționale și rezervații, adică 55% impact de mediu. Cu alte cuvinte, parcurile, rezervațiile și ariile naturale protejate, cu flora și fauna aferente, reprezintă mai mult de jumătate din lungimea totală a A8‼ Iar asta ar trebui să vă dea de gândit. Foarte serios de gândit!
Vă întrebați, într-o postare recentă, unde-s ieșenii și europarlamentarii de Iași care să susțină A8, concluzionând că Bacăul are un astfel de „exemplar”, în persoana subsemnatului, care „s-a apucat de treabă”. Greșiți!
De treabă, noi cei de la PSD Bacău, ne-am apucat încă din 2018, când ministrul Transporturilor Lucian Șova a solicitat o analiză multicriterială independentă privitoare la coridoarele de conectare a Moldovei cu Transilvania. Analiza a fost făcută de BEI – PASSA și agreată de JASPERS, consultantul oficial al Comisiei Europene.
Și, ce să vedeți!? Cifrele vorbesc de la sine. Nu lozincile, nu sloganurile.
Bacău – Brasov (A13) este și mai ieftină (de vreo 3 ori), și mai prietenoasă cu mediul, și mai circulată decât A8, Tg. Mureș – Iași. Doar 8% impact pe mediu, nu 55% ca la A8.Cred că e limpede pentru cei mai mulți, nu știu dacă și pentru dvs, că într-o Europă care ne caută la gândaci și ne verifică la plopii fără soț, alegerea rațională și fezabilă de autostradă este varianta Bacău – Brașov.
La Iași, nu reușiți să înțelegeți un lucru simplu: nu (doar) ieșenii au nevoie de autostradă; întreaga Moldova are nevoie de autostradă, chiar dacă asta înseamnă a alege o variantă de autostradă care nu privilegiază orgoliul ieșenilor. Dar care înseamnă o rută mai ieftină, mai prietenoasă cu mediul, mai eficientă sub raportul cost/beneficiu. În definitiv, crucială e conectarea Moldovei la Transilvania, nu conectarea Iașiului la Tg. Mureș!
De aceea, în prelungirea apelului lansat în decembrie 2019 și reiterat de mine în februarie 2020, vă chem pe toți – cu mic, cu mare – să facem front comun pentru Bacău – Brașov (A13), singura soluție plauzibilă de autostradă pentru Moldova. Adunați în spatele acestei idei exclusive, vom reuși să o impunem inclusiv guvernului PNL care, în fața evidențelor, nu va avea marja de manevră.
Blabla a zis
Si …. competitia este buna ?!
PILAT GHEORGHE a zis
Are argumente solide Benea. Aceste dezbinari ale moldovenilor explica de ce nu avem auto strada!Nu vreau sa zic mai multe despre politicienii din Iasi.
contribuabil a zis
ce scriam pe aici de multă vreme s-a īntâmplat.măcar s-au limpezit apele și au ieșit la lumină,autostrada unirii este autostrada iasiului oricât se incearcă coafarea ei in „unirii”.
de făcut nu vor face niciuna însă.
Razvan a zis
Suntem un neam de slugi, nu fac politica dar trebuie sa fii mare idiot sa susții un lucru greu realizabil atunci când ai o varianta simpla și mai puțin costisitoare Bacău – Brașov. Avantaje enorme chiar și pentru idiotul din Iași care acum are ce vrea partid.
Marius a zis
PNL Bacau este o filiala a sucursalei PNL Iasi!
George a zis
20 de ani la carma judetului si acum s-a trezit si Benea.
Sa-i dam o medalie. Din gura da mai ceva ca la Bruxelles.
Radu a zis
Doresc sa stiu care este pozitia PNL Bacau, fata de autostrada Bacau – Brasov ?
gogu a zis
astai de la pnl sunt niste tradatori. ce raspuns sa dea? asteapta sa li se spuna de sus ce sa zica.
NICU a zis
Benea vorbeste despre asta de f multi ani si chiar daca nu ar fi asa ,,forta argumentului “ ar trebuii sa prevaleze in fata ,,argumentului fortei”.Pt. cine intelege!
Bogdan a zis
Deci sa recapitulam …ungheni iasi tg mures autostrada care trece prin 2 judete ale moldovei face legatura cu r.moldova si ardeal e pentru si doar pentru iasi si bacau brasov cate pleaca din bacau si se opreste la brasov e pentru toata moldova nu este doar pentru bacau……fara comentarii.
Nelu a zis
Dragos Benea (invatacelul sobolanului rozaliu) nu este credibil pentru pana acum un an de zile nu a facut nimic pentru Moldova . In Bacau inca mai este un grup de cetateni care cred ca Bacaul este capitala Moldovei . Si la Brasov ce sa facem , sa mergem la schi , ca tronsoanele Brasov -Sibiu sau Bv- Tg.Mures nu se vor face nici peste 20 de ani . Apropo , ca autostrada prietenoasa cu mediul s-a gandit cineva la Bacau-Comanesti – Ghimes -M.Ciuc -Tg.Mures ?
Alex a zis
Domnul Benea a condus judetul Bacau ani buni, a avut si sustinerea partidului care mai tot timpul a fost la guvernare. Sa ne prezinte mai intai rezultatele acestor ani, ceea ce face acum este doar pentru imaginea personala, mult zgomot cu ajutorul mediei.