Guvernul promite investirea a nu mai puțin de 60 de miliarde de euro în infrastructura de transport a României. În planul de relansare economică care va fi prezentat astăzi, executivul susține că va demara în perioada 2020-2030 lucrări la aproximativ 3.000 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres.
În planurile Guvernului, prezentate de hotnews.ro, apar Varianta de ocolire Bacău, Autostrada Moldova A7 Ploiești– Suceava – Siret, dar lipsește A13 Brașov Bacău. Situația a fost sesizată de eurodeputatul Dragoș Benea, președintele PSD Bacău, care a observat că este scos în față proiectul A8 Tg. Mureș – Iași – Ungheni.
De asemenea, liderul social-democrat subliniază că Centura Bacăului face parte din planurile Executivului, deși este aproape de finalizare, fiind începută în guvernarea PSD:
Orban & PNL sabotează A13 Bacău – Brașov și continuă să vândă iluzii electorale cu autostrada A8 Tg. Mureș – Iași: cea mai fezabilă variantă de autostradă între Moldova și Transilvania nu se află în vederile guvernării liberale, în proiecția 2020 – 2030!
A13, creația guvernării PSD, are azi proiectant serios și este cel mai avansat proiect de autostradă din Moldova, dar ptr PNL contează doar pozele și declarațiile, nu construirea unei autostrăzi în regiunea Nord-Est (cea mai săracă din UE).
A8 – care e de 2 ori mai lungă, de 3 ori mai scumpă și cu impact de mediu de peste 55 la sută – e menținută în „strategia” lui Orban & PNL tocmai pentru ca moldovenii să fie duși cu zăhărelul încă o tură.
Au văzut că le merge așa, că se poate.La PNL, ficțiunea a biruit rațiunea: în loc să susțină A13 Bacău – Brașov, care conform BEI – PASSA e legătura cea mai eficientă între Moldova și Transilvania, peneliștii întind pelteaua electorală cu A8, perpetuând o minciună grosolană pe acest subiect!
Cum rămâne, Ionel Palăr, cu declarația festivistă pe care ai dat-o la Brașov, alături de ministrul Bode, când ați concluzionat că „este sigur că A13 se va face”? Se va face, dar nu e în planurile guvernării PNL‼️ Deși A13 apare în Master Planul General de Transport al României, cu orizont de implementare 2021 – 2027 și finanțare din fonduri europene.
Iar pentru că la PNL planurile se fac pe genunchi, centura Bacăului apare în „strategia” executivului, deși e un proiect lăsat ireversibil de guvernarea PSD (2017 – 2019), cu un grad fizic de realizare de peste 60 la sută în toamna anului trecut.
Cu ce vine nou, pentru Bacău & Moldova, guvernul „marelui” PNL? Cu NIMIC! Un nimic penelist care va ține regiunea noastră, mult și bine, la porțile dezvoltării, în timp ce investițiile PNL în infrastructură vor continua să fie excepționale pe hârtie și inexistente în realitate.
ovidiu a zis
Tovarasul Benea extrage din context doar ce-i convine.
Oricum nu va mai agitati cu marele A13, e doar un studiu de fezabilitate care nu garanteaza nimic. Si de ce nu spune domnul Benea ca studiul de fezabilitate pt A13 – „creația guvernării PSD” a fost contractat la un cost extrem de mic care cu siguranta va duce la reactualizari si intarzieri mari in proiectare si executie.
S-au mai facut studii de fezabilitate in timpul altor guvernari (PSD /PNL) doar pentru a fi aratate prostimii inainte de alegeri. Si A8 are aceeasi probleme. Un studiu prost facut care acum trebuie refacut tot pe niste costuri mult sub cele reale. Sa nu amintim de minunata propunere PSD pt A8 – un eventual PPP , care a fost retras ulterior.
Mircea a zis
Normal ca A13 ca sunt psdisti ! A13 nu are comparatie cu A8 ca importanta, sa treci muntii spre Targu Mures si Cluj ! Nu le e rusine oare sa vorbeasca tot aceleasi porcarii in speranta ca mai prostesc lumea putin ?
Novac iulian a zis
Eu zic să trimitem pnl lîngă pnt-cd împreună cu tov.de guvernare psd (să-i voteze cei din iași a căror interese le reprezintă în bacău)
Mihai a zis
Toti recita aceeasi poezie de la partid.
atn a zis
Pentru Benea &co:
Daca tot va durea atata de autostrada Bacau – Brasov, de 12 ani de cand ‘pastoreste’ PSD-ul, era cu panglica taiata pana acum. Nu va intereseaza pe toti decat interesul personal si imediat. Sunteti toti o apa si un pamant!
Ion a zis
Bai deci imi este rusine ca si bacauan sa ies in fata si sa sustin A13 pe langa A8!!!. In loc sa fac lobby pentru ambele tronsoane de autostrazi, eu fac competitie cu cei de la Iasi, care, probabil, cu cei mai prosti politicieni din tara, reusesc sa puna pe tapet visul lor de a trece Carpatii spre Cluj, spre Berlin. A8, fara niciun fel de menajamente, este cu adevarat autostrada care va dezvolta intreaga regiune, inclusiv a Bacaului, care se va la ea prin Pascani (!!!!). A13 este o legatura foarte buna, dar nu are cum sa concureze ca si importanta cu A8. Prin A13 scurtez legaturile cu Bucurestiul, spre exemplu, dar investitorii vor veni in mare parte din Occident, nu din capitala.
Valentin a zis
Ce rol trebuie sa aiba autostrada pentru Moldova? Sa permita transportul catre Occident al produselor fabricate aici. Asta va permite investitii si dezvoltare in zona. Din acest pdv, care este cea mai buna varianta? Evident, A8.
Ce avantaje aduce A13? Cu ce face legatura? Ma intreb ce interese exista in legatura cu A13.
gigiexpertu a zis
Tu cam mirosi a „băcăuan” de Copou :)) auzi la el a8 mai importanta ca a13 …. Ăștia ne prostesc pe fata cu 2 linii trase pe o hartă de atâția ani și cum se mai trezește cate unu din letargie apar și împărțitorii de importanta in autostrăzi. Pentru Bacău e importanta A7 – legătură cu Ploiești , București și indirect Constanța și cu vestul prin Brașov , Sibiu , Deva , Arad. Iașiul vrea a8. Mult succes!
gigiexpertu a zis
Cum apare articol cu a13 , a8 cum se umple de postaci ieșeni care plâng pe aici că ce minunata e a8 si cum va lega traficul de țigări și raketi de Occident. Ba băieți , va dau scris , la ce condiții pun cei de la UE pe partea de mediu , a8 nu se va face în următorii 50 de ani. Cu fonduri europene. Dar voi visați in continuare. Nu zic că a13 se va face. Nu se va face. Dar din cele 2 linii pe hartă A13 e mai ușor , mai ieftin și mai realist de executat.
Gigi a zis
A13 este mai usor de realizat, contruit, finantat, tot ce vrei tu sa gasesti este mai usor, dar este cu 35-40% mai putin eficienta. Degeaba esti din Bacau si iti doresti sa iti treaca autostrada prin oras daca nu te va ajuta decat sa te duci la plimbare pana la Brasov si inapoi, ca oricum mai incolo nu exista nimic programat sa se construiasca pana dupa 2027. Cand iei in calcul asemenea proiecte strategice faci sacrificii si nu tii cont de bani, te imprumuti asta e daca e nevoie. 7 miliarde de euro imprumuta astia anual sa acopere lipsa banilor pentru plata pensiilor, asa ca nu e mare chestie. Cat despre mediu, exista n moduri de a construi profi si in totala empatie fata de ursi, capre, mistreti si alte nebunii. Eu sunt din Onesti si nu vad cum A13 ar mai putea dezvolta regiunea cand deja exista A7 intr un stadiu foarte avansat, caci ambele in realitate doresc legarea Nordului cu Sudul. Asa ca nu mai incepeti sa atacati pe altii din alte orase, pe noi intre noi etc. E dovada de provincialism ieftin.
unu a zis
Oare nu s-a prins nimeni de planul ardelenesc de a sabota Moldova si Oltenia? Ardelenii nu prea le au cu munca, de-aia Ciolos ar fi vrut sa emigram toti sa muncim in Ardeal. PNL = ardeleni. Cine voteaza acest partid si se crede moldovean sau oltean e un mare FRAIER.
Ovidiu a zis
Eu nu înțeleg cum să fii din Bacău si sa susții ca e mai bună autostrada din Iași, e simplu ai autostrada langa tine costuri mai mici de transport, si uite asa se deschid noi firme, locuri re munca si tot asa…restul abureli.
Oricum nu se va face niciuna, ne lasa sa ne certăm pe fantasme