Se pare că, în această vară, pictorul Dragoș Burlacu nu doarme. Nu este doar o butadă culeasă din muzica pop românească, ci o realitate profesională pe care o trăiește tânărul artist plastic băcăuan.
Insomniile plastice au început în luna mai, când Dragoș a fost implicat în două proiecte artistice care l-au dus în fața consumatorilor de cultură bucureșteni. Primul ar fi expoziția personală, a treia la număr în palmaresul artistului, deschisă la Galeriile Aiurart din București, un spațiu convențional la suprafață, destinat non-convenționalului, care s-a potrivit cu seria de lucrări pe care Dragoș le-a adunat sub titlul „Tranzit”.
„Expoziția s-a desfășurat în perioada 16 mai – 3 iunie, – a ținut să sublinieze autorul -cuprinzând 16 lucrări realizate în anii 2012 și 2013. A fost un eveniment mai relaxat, derulat între orele 19 și 22, timp în care am putut să interacționez cu toți vizitatorii, să le cunosc părerile față de propunerea mea plastică”. În prezentarea făcută expoziției, curatorul Cosmin Năsui afirma că ” în ciuda faptului că pictura lui Burlacu se concentrează asupra noii figurații realiste, ea este caracterizată deopotrivă și de lipsa realismului.
În «Tranzit», Dragoș Burlacu folosește tehnica suprafețelor pictate proaspăt a la prima, într-o alternanță cu alte zone pictate hiper-realist. Firescul crud al unei eboșe abia trasate este intersectat cu supradefinirea obsedantă a câtorva detalii de corpuri”. Cel de-al doilea eveniment a fost produsul participării artistului la un proiect mai amplu organizat de RedBull România. „A fost o coincidență fericită faptul că amândouă evenimentele s-au desfășurat cam în aceeași perioadă” – a spus Dragoș. Apoi a continuat:
„Am fost căutat de cei de la RedBull, care mi-au propus participarea la proiectul lor artistic – RedBull Curates Canvas Cooler – prin care ei trimiteau minifrigidere la 20 de artiști plastici români – pictori, sculptori și grafferi -, iar aceștia, printre care și eu, trebuiau să le regândească suprafețele. Proiectul a culminat cu un eveniment organizat în fața sediului Băncii Naționale din București, unde toate minifrigiderele modificate au fost expuse. A fost un experiment inedit pentru mine, fiindcă a trebuit să mă adaptez la suprafețe de lucru din metal, cu care nu eram obișnuit”. Vorbind despre proiectele viitoare, Dragoș a ținut să amintescă de viitoarea tabără de creație pe care o va organiza la Tescani unde, în paralel cu acțiunea organizată de Ministerul Culturii, se vor aduna tineri artiști care vor realiza un eveniment cultural inedit. (Liviu MAFTEI)
Lasă un răspuns