Cătălin Urtoi, activist din Iași și consilier al ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, acuză compania Search Corporation de întârzieri în proiectarea Drumului Expres DEx Bacău – Piatra Neamț. Search Corporation este cea care a întârziat și proiectul autostrăzii A13 Bacău-Brașov, renunțând la contract și obligând CNAIR să organizeze o nouă licitație.
„Ieri am fost în zona Bacău – Roman – Piatra Neamț În ședința de progres de joi de la CNAIR, proiectantul Search Corporation nu m-a convins și de aceea am mers personal pe teren pentru a afla de la prestatorul de studii geo ce se întâmplă, de nu mai avansam pe proiectul DEx Bacău-Piatra Neamț”, a relatat Cătălin Urtoi.
Consilierul ministrului Grindeanu a precizat că a discutat cu reprezentantul prestatorului de servicii geo de pe tronsonul de drum expres Bacău-Piatra Neamț, SC Alcro Trade SRL din Piatra Neamț, proiectul fiind în faza studiilor geologice pentru Studiul de Fezabilitate.
„Din păcate studiile geo sunt întârziate, iar prestatorul din Piatra Neamț are lucrări realizate în valoare de aproximativ 278000 euro + TVA. Până în acest moment a încasat aproximativ 34000 euro + tva. Diferența nu o poate încasa, deoarece nu a finalizat câteva lucrări, dar pe care nici nu le poate realiza deoarece nu i se asigură anumite operațiuni premergătoare, gen anumite informații pe care doar proiectantul general le poate da. Și uite așa suntem într-un cerc vicios, al neputinței! Între timp prestatorul din Piatra Neamț a luat alte lucrări pe perioada de iarnă, căci altfel ar fi intrat în faliment”, a notat, pe Facebook, Urtoi.
Consilierul ministrului Transporturilor a dat asigurări că va încerca să deblocheze situația.
Drumul Expres (DEx) Bacău-Piatra Neamț va avea o lungime estimată de 52.12 km. Contractul cu Search Corporation, pentru SF, este de aproape 9 milioane de lei.
Ionut a zis
Precum A13, si „expresul de Piatra Nt” este un copil nascut mort.
Nu exista nici o justificare pentru un drum expres catre Piatra, ar fi pacat de bani.
Iar A13 este desigur o gluma buna. Brasovul are alte prioritati, cine ar circula catre Bacau ???
Eu a zis
Dar tu minte multa n-ai, circulatia e in ambele sensuri si Moldova are nevoie de legatura rapida cu partea de vest
gianni Orlando a zis
Cine ar circula către Brașov ? Și de la Brașov către Sibiu ! Cum ar veni , probabil ca Brașov ar fi foarte interesat de aceasta varianta , respectiv A13 . Astfel ar deveni un nod important de intrare in zona Transilvania . Prin urmare ar avea de câștigat nu de pierdut
Primul IONUT a zis
Te halucinezi tu de unu singur. Toate duc in directia asta dar daca tu ti-ai propus ca nu e asa, cred ca asta se cheama halucinatie…orcule !
Andrei a zis
Cum adica nu merita DEX Bacau Piatra? Daca tie iti convine sa faci 60 de km intr-o ora si sa numeri casele din toate satele (lipite unele de altele) e strict problema ta. Asta e distanta de 25 de minute pe un DEX. Csf, n-ai csf cu astfel de „iluminati”!!!
Ardei a zis
Bineeee, Dl Urtoi, asa se face treaba, tot din Iasi ne vine scaparea si izbavirea autostrazii.
De s-ar termina de facut A7 (desigur, pana nu ajunge la Suceava nu va fi A7 de-adevarat) si A8 Tg Mures conexiune cu A10 Gilau. Pana atunci se misca si ardelenii sa faca Cluj-Oradea.
Si apoi va veni randul maretei si grandioasei izbaviri A13, visul nostru bacauan, aprobat si mentorat de un iesean de treaba. Multumim.
Ionut a zis
Dle EU, pe autostrada circulatia se face pe sens unic. E un singur sens, cu 2 sau 3 benzi. Atat. Te invit sa vizionezi orice clip youtub cu orice autostrada si sa te convingi.
Pe de alta parte dta spui ca ajungi la Brasov mai repede, desigur ca ai dreptate, dar asta doar daca sensul de circulatie e CATRE Brasov. Altfel cel mai bine mergi pe varianta Adjud Focsani Intorsura Buzaului si ajungi tot acolo, drum cu peisaj frumos. Si daca ajungi la Brasov, ce ? Catre Sibiu nu ai decat un drum national, prin Fagaras, aglomerat mereu.
Deci cel mai bine e sa se faca (si asta se face) autostrada Iasi Tg Mures. E clar, de la Tg Mures ai in continuare autostrada spre Cluj si chiar bifurcatie catre Sibiu, unde doresti dta. Daca o fac si pe sens invers, poti si veni de la Sibiu pe ea.
Cei din Iasi stiu ei mai bine cum e cu autostrazile deci sa ii lasam pe ei sa le traseze iar dl UMB le va face noi noute si desigur ca vom avea si noi acces.
expertinorice a zis
lasand la o parte baietii cu sinapsele sinucise din gasca de troli saormari de palas care debiteaza prostii pe aici cum le e obiceiul … faza e ca sunt 2 proiectanti mari si lati in toata tara care pot duce un proiect de DE/A – consitrans si search. si-au impartit tara frateste si au de lucru la greu. se pare ca search a cam subevaluat unele proiecte si neavand bani destui a ramas fara specialisti. fara specialisti canci livrari de proiecte. faza e ca nu e altul care sa se bage…dovada licitatia la A13 unde nu s-a prezentat nimeni.
ce sa ii explici lui ionut, care invarte saorma, despre infrastructura. el crede ca, eu, de la bacau, ca sa ajung la sibiu ocolesc juma de tara pe la targu mures. atat il duce capul, nu poti sa ai pretentii. poti sa ii spui ca A13 e bacau -sibiu. oare pricepe ca ocoleste si fagarasiul? nu cred.
intentia e de a face o retea de drumuri de mare viteza de care sa beneficieze toti. nu numai urtoi de la iasi. de aia se vrea DE piatra- bacau. sa beneficieze si pietrenii de A7 ,A13 ,A8 ,etc … ma rog asta peste vreo 10-15 ani , nu acum.
cezar a zis
gigi sincer ma bucur ca ai revenit la sentimente mai bune si nu te ai mutat la Bucuresti….acu poate o sa te mire dar sa stii ca parerea mea este ca ar fi bine sa se faca ambele autostrazi si A8 si A13 si bineinteles si dx piatra neamt Bacau…totusi nu inteleg ce ai cu domnul Urtoi care sprijina orice proiect care se face in Moldova si iti pot confirma in modul cel mai sigur findca il cunosc personal…spre deosebire de Benea care pe unde apuca zice ca proiectele lui sun exclusiv pentru jud Bacau si anume A13 si A7 ……..si mereu avand grija sa ne aduca la cunostiinta ce imposibil de facut si nefolositoare e A8 ……ori dl Urtoi tocmai demosntreaza contrariul 50 km intra in licitatie de executie …restul vor intra in vara mai putin …culmea (fiind cea mai usoara)…bucata ungheni iasi tg neamt care va intra anul viitor…
Caesar a zis
gigi, n-ai înțeles nimic. vorbești din presupuneri. proiectantul livrează proiectul și gata ? tati, nu așa se face treaba.
sistemul e făcut pentru scurs bani. faci proiectul, apoi urmează modificări, corecții, alte soluții punctual, dispoziții de șantier, adică măcar încă de 2 ori banii bugetați.
pentru A13 mult visat de voi nu s-a prezentat nimeni din simplul motiv că nu se va face, nu în secolul ăsta. nici măcar 1 proiectant nu a vrut să se complice cu un proiect din nerealizarea căruia nu mai poate scurge un ban în plus. mă așteptam să fi înțeles lucruri așa de simple, precum disponibilitatea apei la robinet în orașul bacovian.
drumul la Brașov merge nicăieri.
nu va exista mai mult de maxim un DE de la Brașov la Sibiu, și nu acum. vezi harta.
axa principală e Tg.Mures Cluj Oradea.
Sibiul e legat bine mersi prin Deva de Timișoara și de acolo afară. o fi chiar așa de greu de priceput ?
PS. șaormarii de palas haleau pe vremuri mai bine decât șaormarii lui madam Găinușă. la fel și azi. de asta e plin Iașiul de băcăuani și Bacăul gol de ieșeni.
las-că vă vin brăileni, vasluieni și basarabeni destui.
Popovici Costel Ciprian a zis
Eu spun 150 – 300 de ani , nu acum !!!
Al doilea ionut a zis
Nod
de intrare in Transilvania ? Aiurezi, baiete. Acolo e punct terminus pentru bucuresteni care merg la ski in Poiana. Traficul adevarat e prin Ploiesti Timisoara iar in nord prin Tg Mures Oradea. Bacau Brasov e o prostie