Omul de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu a luat-o pe urmele fraților Pavăl, fondatorii Dedeman, și a depășit miliardul de lei, cifră de afaceri, pe una dintre firmele sale, Spedition UMB.
Spedition UMB, a doua cea mai mare firmă de construcţii prezentă pe piaţa din România, parte din grupul deţinut de antreprenorul băcăuan Dorinel Umbrărescu, a continuat să-şi majoreze cifra de afaceri în 2021, ducând businessul la un nivel de 1,3 miliarde de lei, ceea ce se traduce într-o creştere de 29%, potrivit calculelor făcute de ZF pe baza datelor disponibile pe site-ul Ministerului de Finanţe.
Profitul şi numărul de angajaţi au fost însă în scădere, câştigul ajungând la 29,7 milioane de lei, iar personalul la 42 de oameni, arată aceeaşi sursă. Numărul mic de angajaţi se explică prin faptul că firma poate folosi angajaţii pe care îi raportează pentru Tehnostrade, o altă companie de construcţii, tot a familiei Umbrărescu din Bacău, şi care are 1.600 de salariaţi.
Anul trecut, pe baza datelor corespunzătoare anului 2020, Spedition UMB se clasase pe primul loc în rândul constructorilor români, fiind urmată de Tehnostrade. Liderul absolut al pieţei a fost însă Astaldi, companie din Italia al cărei business ajunsese la 1,2 miliarde de lei.
Dedeman, cel mai mare lanţ de magazine de bricolaj din România, deţinut de fraţii Pavăl, a avut afaceri nete de 10,03 miliarde de lei în anul 2021, cu 10,52% mai mari decât cele rulate în anul 2020. Retailerul a obţinut marjă de profit net de 16,71% în anul 2021, cu 0,7 puncte procentuale mai mare decât cea realizată în anul 2020. Dedeman a avut un număr mediu de aproape 12.000 de salariaţi în cursul anului 2021 – cel mai mare de la înfiinţarea firmei, arată rezultatele financiare ale firmei, comparate de Economica.net.
Judge Judo a zis
Poate ca mai trebuie adaugat un lucru – italienii de la Astaldi sunt talhari cu patalama. Citat –
Tribunalul Bucureşti a motivat sentinţa prin care fostul secretar de stat Marin Anton a fost condamnat la închisoare pentru o mită de cinci milioane de euro luată de la compania italiană Astaldi. În acelaşi dosar a mai fost condamnat cu suspendare Adrian Ionescu, fost director CNADNR. Motivarea dezvăluie secretul înrădăcinării puternice a companiei italiene în lucrările de infrastructură din România, respectiv disponibilitatea mituirii oficialilor urmată ulterior de denunțuri sau declarații date DNA.
https://clubferoviar.ro/culisele-prieteniei-italienilor-de-la-astaldi-cu-mai-toti-ministrii-din-romania/
https://podul.ro/articol/14609/exclusiv-investigaie-de-ce-are-picioare-de-lut-podul-suspendat-peste-dunre-de-la-brila-statul-roman-pierde-sume-uriae-din-cauza-incompetenei-cnair-i-a-constructorului-italian