Succes românesc, la Balcaniada de Anduranță Ecvestră, care s-a desfășurat în weekendul trecut, la Schuman, Bulgaria, unde echipa națională, formată majoritar din concurenți băcăuani, s-a clasat pe locul al treilea. Dacă proba s-ar fi ținut pe 120 de km și nu pe 90, echipa României avea șansa să ocupe un loc mai bun.
România a fost reprezentată de 8 cupluri cal-călăreț, însă regulamentul acestui sport impune ca, deși au luat toate startul, șeful de echipă (Răzvan Ștefănescu – CSE Decebal) să desemneze doar 5 care să conteze în competiție. Dintre cele 5, numai rezultatele primelor 3 cupluri clasate sunt luate în calculul final.
Locul I a fost obținut de Bulgaria, Grecia s-a clasat pe II, iar România pe III. Pe treapta de bronz a podiumului, au urcat Andrei Stelian (independent, care a concurat cu calul Batal), Cezar Ivanof (CSE Decebal, care a concurat cu Bazar), Mihai Berejovski (CSE Decebal, concurent cu Roua) și Răzvan Ștefănescu (șef de echipă, CSE Decebal, concurent cu Sisi).
„Am fi obținut un rezultat mai bun dacă Balcaniada s-ar fi desfășurat pe 120 de km, cum ar fi fost normal. Am fost astfel dezavantajați, iar organizatorii au creat un avantaj echipei Greciei, care nu avea cai atrenați pentru 120 de kilometri”, afirmă Cezar Ivanof, membru al echipei României și președinte al Clubului Ecvestru „Decebal” Bacău. „Dar, așa cum spunem noi, «to finish is to win», e foarte greu să stai atâta timp în șa. Dacă tragi prea tare, te lasă calul”, mai spune Cezar Ivanof.
După prima zi, a competiției oficiale, s-a desfășurat, în afara Balcaniadei, și proba de 120 de km, la individual. Locul VI a fost câștigat de Brândușa Banciu, cu calul Fira Akaba, de la CSE Decebal.
Următoarele evenimente din calendarul competițional sunt un concurs intern, pe 24 octombrie, în Bacău, și altul, pe 30 octombrie, la Sighișoara.
Concursurile de anduranță ecvestră mai sunt denumite și „maratonul cailor”. Probele înseamnă parcurgerea unor trasee prin păduri şi dealuri, în alergare. Nu câștigă neapărat cei care trec primii linia de sosire, ci călăreții care reușesc să nu „omoare” caii.
Competițiile se desfășoară în manșe, iar între acestea are loc un control veterinar (vet-gate). Doar caii care nu au probleme medicale merg mai departe, după pauze de câte 30 de minute, necesară pentru furajare și adăpare. Sunt prevăzute puncte de adăpare și pe traseu, aproximativ la fiecare 10 km. Un control veterinar se efectuează și la final, iar caii care au probleme sunt descalificați. Se impune astfel o grijă deosebită pentru cai, fiind descurajați jocheii care-și exploatează prea tare animalele.
Lasă un răspuns