Inteligenţa Artificială (AI) începe să fie folosită la scară largă într-o multitudine de domenii, de la medicină şi până la avocatură, marketing, educaţie şi finanţe. Acest lucru aduce atât avantaje, cât şi dezavantaje, însă cel mai important pune o problemă esenţială: cum se vor transforma locurile de muncă?
AI nu este aici să fure joburi, însă realitatea este că poate schimba dinamica de pe piaţa muncii. Asta înseamnă că schimbările vor fi necesare şi că accentul se va pune pe acele skill-uri şi abilităţi specifice oamenilor, care pot aduce un plus de valoare.
Dacă îţi doreşti să te apuci de pe acum de învăţat pentru a-ţi îmbogăţi portofoliul de skill-uri, iată ce merită să studiezi (online, desigur) în era AI:
PR şi organizare de evenimente
Există în continuare câteva domenii în care inteligenţa artificială nu şi-a făcut încă simţită prezenţa şi unde skill-urile de comunicare interpersonală şi empatia rămân esenţiale. Este vorba despre Relaţii Publice (PR) şi organizarea de evenimente.
PR-ul presupune gestionarea comunicării dintre publicul unei companii şi respectiva companie. De la comunicate de pressa şi până la organizarea de evenimente diverse, fişa postului pentru un agent PR este destul de diversă şi presupune multă creativitate, atenţie la detalii şi interacţiune cu alţi oameni.
De asemenea, există şi specialişti în organizarea de evenimente care se ocupă strict cu acest lucru, fără să facă alte activităţi de PR. Un foarte bun exemplu îl reprezintă organizatorii de nunţi, botezuri şi petreceri.
O astfel de meserie presupune atât lucru pe laptop său calculator, cât şi munca de teren, ceea ce o face ideală în era AI. Vestea bună este că există cursuri de specializare în PR şi organizare de evenimente pe care le poţi face online sau hybrid. Vei avea nevoie doar de un laptop şi de multă răbdare.
Dacă îţi doreşti un laptop ultraportabil, pe care să-l poţi folosi pentru a învăţa de oriunde, încearcă un ASUS Zenbook sau ASUS Vivobook.
Limbi străine
Să cunoşti o limbă străină rămâne un atu în foarte multe domenii de activitate, chiar şi-n era AI. Atunci când cunoştinţele ce ţin de limbi străine se unesc cu alte soft skills, precum abilităţile de comunicare, de negociere sau de leadership, ai toate şansele să găseşti oportunităţi frumoase pe piaţa muncii.
Traducerea şi adaptarea, atât în domeniul juridic, cât şi-n cel ştiinţific sau al artei presupun ceva mai mult decât cunoaşterea exactă a unei limbi străine. De aceea, în continuare, oamenii rămân cei mai buni traducători.
În plus, o limbă străină pe care o stăpâneşti bine îţi poate oferi oportunităţi şi în business, vânzări sau domeniul educaţiei.
Poţi învăţa limbi străine online mai uşor ca niciodată, trebuie doar să găseşti platformele potrivite şi tehnicile care funcţionează pentru tine. Ai nevoie de un program bine pus la punct şi de un laptop. De asemenea, te va ajuta să îţi iei notiţe şi să lucrezi cât mai mult pe cont propriu, fie să scrii texte sau să faci traduceri, fie să asculţi muzica ori să citeşti în respectiva limbă străină.
Marketing digital
Marketing-ul digital este un domeniu de viitor, pe care AI încă nu dă semne că ar urma să îl domine. Acesta presupune un mix de cunoştinţe tehnice şi creativitate, empatie şi abilităţi de comunicare interpersonală. De asemenea, există o mulţime de ramuri ale acestui domeniu, de la campanii pe social media şi până la marketing pentru motoarele de căutare.
Ca să lucrezi în acest domeniu nu ai nevoie neapărat de studii superioare, deşi există şi angajatori care îşi doresc să ai cel puţin o diplomă de licenţă.
Poţi învăţa mai multe despre marketing-ul digital cu ajutorul cursurilor de specializare. Foarte multe cursuri se pot urma 100% online, fie în română, fie în limba engleză. Cursurile de specializare nu îţi garantează un loc de muncă în domeniu, însă te pot ajuta să faci pasul către schimbarea carierei.
În mod ideal, ar trebui să combini cursurile şi programele de specializare cu un internship, practică neplătita sau proiecte personale, astfel încât să îţi construieşti un portofoliu. Spre exemplu, dacă îţi doreşti să lucrezi în marketing digital în zona de copywriting sau content writing, te va ajuta să îţi construieşti un blog personal, care să servească drept portofoliu.
Ca să faci cursuri de marketing digital ai nevoie de un laptop, pe care să îl poţi folosi şi pentru diverse proiecte personale, cum ar fi blogul. Investeşte într-un laptop performant, pe care să îl poţi folosi ulterior şi la job.
Skill-urile noi sunt intotdeauna utile
Vrei să deprinzi noi skill-uri şi să îţi îmbunătăţeşti CV-ul? Ei bine, în ziua de azi poţi face acest lucru 100% online, fără să pleci de acasă sau să îţi încarci prea tare programul. Important este însă să optezi pentru cursuri relevante pe piaţa muncii, în special în era AI, precum marketing-ul digital sau organizarea de evenimente.
Lasă un răspuns