Trei angajați ai reprezentanței auto Peugeot în Bacău (Trendo Automobile) au fost condamnați de instanța de judecată la câte un an de închisoare, cu suspendare, și să plătească pagubele pe care le-au produs unui proprietar, în urmă cu 9 ani.
În total, mecanicii și șeful service-ului auto au de plătit 40.000 de lei, după ce s-a demonstrat că au înlocuit piesele originale cu produse la mâna a doua.
Potrivit ziarului Adevărul, Lucian Ciobanu, proprietarul unui autoturism Peugeot, a fost implicat într-un accident rutier pe 6 decembrie 2009, soldat cu avarierea maşinii. În baza procesul verbal de daune, întocmit de asigurator, s-a dispus inlocuirea mai multor piese printre care aripa dreapta spate, uşa dreapta spate, uşa dreapta faţă etc. Bărbatul a mers cu autoturismul la reprezentanţa Trendo Automobile Bacău, unde i s-a întocmit comanda de daună, contravaloarea reparaţiilor fiind stabilită la 11.771 lei.
Reprezentanţii service-ului au realizat reparaţiile, iar în documentele întocmite clientului se consemna că piese folosite sunt produse noi, originale. După ce a intrat în posesia autoturismului reparat, clientul a sesizat o serie de deficienţe la piesele schimbate, motiv pentru care a depus plângeri la OPC și Poliție.
În cele din urmă, s-a dispus trimiterea în judecată a celor trei angajaţi, dar şi a reprezentanţei SC Trendo Automobile SRL, ca persoană juridică.
Pentru a se verifica veridicitatea acuzaţiilor au fost efectuate trei expertize tehnico-judiciare şi una fizico-chimică. Toate au confirmat că piesele folosite la reparaţii nu erau noi, aşa cum se menţiona în documente. Portiera dreapta faţă înlocuită este una second hand (prezenta strat de vopsea de culoare rosie sub stratul de vopsea finală, situaţie neobişnuită la piesele noi) iar aripa dreapta spate a fost decupată şi înlocuită în secţiune (a fost înlocuită doar partea avariată, nu întreaga portieră, aşa cum era consemnat în dosarul de daună).
Sentința finală s-a dat pe 17 ianuarie 2019, la Curtea de Apel Bacău. Daunele stabilite pentru clientul păgubit vor fi suportate doar de cei trei angajaţi. Reprezentanţa auto, deşi inculpată în dosar, nu a fost trasă la răspundere dintr-un viciu de procedură: nu au fost efectuate acte de urmărire penală împotriva sa, ci doar a angajaţilor.
Între timp, punctul din Bacău al reprezentanței Peugeot s-a închis, iar firma Trendo Automobile SRL se află în procedura insolvenței. (sursa: Adevărul.ro)
Hausman a zis
Zece ani pentru un proces care ar fi trebuit sa dureze trei zile, si ar fi durat trei zile in America. Cat ii priveste pe acesti cocalari care deschid firme prin Bacau si dupa aia se alege praful de ei, asteptati-va, dragi contribuabili, sa ii tineti in spinare nu peste multa vreme. Astia sunt boschetarii din anii viitori. Patronii astia infecti.
Blabla a zis
Faceți publice numele hoților, sa nu mai aibă șanse sa fie angajați sau dacă sunt angajați sa fie huiduiți și da – ți afara!!!
Tanar muncitor a zis
Nu e voie. GDPR. Sunt cetateni europeni si au drepturi. Sefii lor sunt de vina. Dar tot timpul, cel mai slab si sarac le incaseaza pe toate. Il alta parte credeti ca nu e la fel ? Daca nu stai langa masina nu iti face nimic la ea. Un coleg a patit-o cu distributia in conditiile in care fusese schimbata. Dupa ce a ramas cu masina se gandea daca i-au schimbat-o sau doar i-au luat banii si au lasat-o pe aia veche ???
Danut a zis
Da tu crezi că mecanicul a venit cu portiera de acasă ?
mecanic a zis
Astia sunt niste amarati care traiau de pe o zi pe alta poate cu un salar mizer , sa fie publicate lista hotilor cu demnitate publica care au delapidat statul si au furat milioane de euro din banii publici.
Jona a zis
De parca ar fi singurii, daca nu iti pun piese la mana a doua, iti pun cele mai ieftine piese care le gasesc, ca si cele de origine au tot felul de furnizori, unii mai constienti, altii mai flamanzi. De ce la un service cand te duci la o revizie iti fac deviz cu un sac de lavete, tot felul de becuri schimbate desi functionau, placutele de frana daca ar putea ti le-ar schimba la fiecare 5000km si tot felul de inventii care sa iti creasca factura. Iar durata exagerata a procesului arata si nivelul in care a ajuns justitia romana, se trage mata de coada cat de mult se poate, singurii care ies in avantaj sunt avocatii care au tot interesul ca un proces sa dureze cat mai mult, mai ales ca multi sunt in cardasie unii cu altii. Oare tigaile si ciurucurile aduse de la cimitirele auto din vest sau de la dezmembrai si care au impanzit tot orasul or fi reparate cu piese de origine? La RAR parca e coada de la Remat cand se dadeau vouchere la programul rabla, numai gunoaie lustruite.
Ionel Baciu a zis
Am prieteni care și-au cumpărat mașini noi și fug că de dracu de reprezentanțe… Din același motiv.
Kross a zis
Mecanicii o specie aleasa.Foarte increzuti,se cred de neinlocuit.Niste santajisti,dupa ce ca sant autorizati de catre producatori pe banii patronilor de service,ulterior pleaca,ca este mechanic autorizat,la altii si tot asa.Mai au si tupeu sa puna piese vechi ,ca este priceput si poate el sa lege si cu sarma !
Alex a zis
„iar aripa dreapta spate a fost decupată şi înlocuită în secţiune (a fost înlocuită doar partea avariată, nu întreaga portieră, aşa cum era consemnat în dosarul de daună).”
Cred ca trebuia scris „…, nu intreaga aripa, …” , nu portiera, cum apare in articol.
Danut a zis
La o reprezentanță auto mono marcă mecanicul intră cu portierele și piesele de schimb în buzunar..dar clientul le regăsește în factura reprezentantei .. să emiți factura unui produs trebuie să ai intrare …. mecanicul a montat ce ia dat șeful ..hai Simona
Alexandru a zis
Din pacate din acest motiv multi apeleaza la “baieti”.
Lumea a zis
Situatia prezentata nu este una corecta si demna de urmat si arata hotia existenta in societatea romaneasca la toate nivelurile incepand din piata de legume si pana sus in functii inalte. Din pacate asta arata o alta fata mai grava a oamenilor si anume lipsa de moralitate, de constiinta, inselaciunea si furtul fara remuscari cum spunea Caragiale ” „Ghiţă, Ghiţă, pupă-l în bot şi papă-i tot”. Deci daca vrem sa-i acuzam sa ne analizam inainte de toate pe noi care poate am fi procedat cam la fel numai unii fct de postul ocupat sau dispusi de la anumite sume in sus.
Cristi M a zis
Si RAR are o mare parte de vina cu legislația lor facuta special sa ajute serviceurile sa fure si cu departamentul lor de control, DSP, numit politic de catre MT
Titi a zis
Firma trebuia sa raspunda civil pentru prepusi
Nel a zis
După 9 ani?asta-i țară europeană?oricum le mergea vestea că fac numai prostii acolo.De ce nu iau controlat atunci când se știa că se fac mânăreli?
Nu aveau voie sa-i controleze așa cum si in zilele noastre se practică același tratament pt.unii mumă pt ceilalți ciumă,si nu doar la service in toate domeniile de activitate.
Tony Soprano a zis
Dar de baietii de la reprezentantele auto care schimba piesele de pe masinile in garantie cu unele foarte uzate, nu se stie …. Duci masina in garantie la reprezentanta, pentru o revizie obligatorie sau pentru un schimb de ulei si o iei acasa cu turbina sau alta componenta a motorului inlocuita….Dar iti dai seama de aceasta escrocherie la putin timp dupa ce masina iese din garantie 🙂
Andrei a zis
In Ploiesti, la reprezentanta am patit acelasi lucru. Am comandat eleron original si ei mi-au dat unul sh vopsit cu primer negru din spray . Spun asta pentru ca toate eleroanele originale Peugeot sunt vopsite cu primer gri. Pe langa asta, cand l-am scos din cutie mirosea a vopsea proaspata. Cine a umblat cu el probabil il scapase sau lovise de ceva deoarece era ciobit la un colt si am observat pe sub stratul de primer negru vopsea visinie, ceea ce dovedea ca era luat de pe alta masina, plus codul si sigla care abia se mai observau semn clar ca avea un strat gros de vopsea. Nu au vrut sa mi-l primeasca inapoi, s-au strans toti spunandu-mi ca este nou, ca o sa-mi faca reducere la vopsit etc. In cele din urma, dupa vreo ora de insistente mi-au facut comanda de altul din Franta si pe cel sh l-au oprit ei. Le-am spus ca atunci cand va ajunge eleronul nou vreau sa mi-l arate si pe cel negru sa fiu sigur ca nu mi-l da tot pe acelasi. Platisem totusi 600 de lei pentru el. Desi mi-au spus ca vine in 6 zile m-au tinut vreo doua saptamani fara nici un semn. Am plecat la opc unde mi-am dat seama ca cel de acolo le lua apararea spunandu-mi sa mai astept ca sunt firma serioasa, ca sigur o sa-mi ajunga eleronul comandat. Atunci am contactat firma Peugeot, spunandu-le cele intamplate si imediat a doua zi am primit telefon de la reprezentanta ca eleronul meu va sosi peste 5 zile. Imediat mi-am dat seama ca ei nici macar nu facusera comanda pentru cel din Franta si tocmai cand cei de la Peugeot s-au interesat la ei despre comanda mea s-au speriat si au facut comanda reala. Eleronul a ajuns fix in 5 zile si cand m-am dus sa-l ridic, culmea toti angajatii de la receptie nu erau singurul angajat ramas era cel de la piese care mi-a aratat eleronul mi l-a adus si pe cel sh sa il compar cu cel nou gri. Eu cumpar numai piese originale la masina mea si acum imi vine destul de greu ca trebuie sa merg pana la reprezentanta in Bucuresti sa le comand caci in reprezentanta din Ploiesti nu mai calc. Am mai patit si cu piese, sa inlocuiesc unele cu defecte minore care sa nu mi le mai inapoieze dupa schimb, probabil vroiau sa le puna la alte masini ca piese noi. Evident ca am insistat sa mi le dea inapoi. Dar deja intamplarea cu eleronul mi-a pus capac. Acum cand comand piese insist sa-mi fie aduse piese noi, inainte de montare, vopsire cer sa le vad si fac un semn pe spatele lor. Cam asta se intampla in 2019 la noi.