Eugen Orlando Teodorovici, ministrul Finanțelor, a anunțat că proiectul de buget național pentru 2019 are alocate fonduri pentru Autostrada A13, Bacău – Brașov. De asemenea, ministrul a menționat că s-au prevăzut bani și pentru Autostrada Unirii, Iași – Târgu Mureș.
Pentru Ziarul de Bacău, au detaliat situația proiectului fostul ministru al Transporturilor Lucian Șova și senatorul Dragoș Benea.
Deputatul Lucian Șova, ministru al Transporturilor până luna trecută, în mandatul căruia a fost readus în atenție proiectul autostrăzii Bacău – Brașov, a confirmat că prin proiectul pe 2019, sunt bugetate Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic necesare pentru autostrada A13.
„Expresie a evaluărilor făcute de experții internaționali și prezentate în ședința din decembrie 2018 de la ministerul Transporturilor, finanțarea SF-ului și PTh-ului autostrăzii Bacău – Brașov a fost prinsă în proiectul Bugetului de Stat. Apreciez că eforturile pe care le-am făcut în perioada de ministeriat își arată roadele, acesta fiind doar un exemplu. Până în vara anului 2019 acest proiect trebuie să fie scos la licitație”, a declarat fostul ministru al Transporturilor.
Fiind în Masterplanul pe Transport, cheltuielile pentru SF și PTh vor putea fi decontate din fonduri europene – Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) .
Senatorul Dragoș Benea, liderul PSD Bacău, a amintit că finanțarea proiectului autostrăzii Bacău – Brașov a fost unul dintre obiectivele grupului parlamentarilor PSD Bacău. Primul pas a fost la Ministerul Transporturilor, când a fost prezentat studiul de fundamentare, al doilea este finanțarea prin Bugetul de Stat pe 2019 a Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic. Al treilea pas va fi lansarea licitațiilor.
„Mai tânăra autostradă Bacău – Brașov, al cărei proiect are numai 5 ani, față de cel al mai puțin tinerei Iași – Târgu Mureș, care are 13 ani, face acum al doilea pas, sperăm să fie scoasă cât mai curând la licitație. Vor conta avizele, viteza de obținere a autorizațiilor de mediu și costurile. Fiecare variantă va avea viteza ei de implementare. Din punct de vedere politic, noi continuăm să ne ținem de cuvânt. Acest obiectiv, autostrada Iași – Bacău – Brașov este cel mai ieftin și ușor de realizat, este singura variantă potrivită, dacă Statul Român vrea cu adevărat să lege Moldova de Transilvania”, a declarat senatorul Dragoș Benea.
În decembrie 2018, la Ministerul Transporturilor, în prezența ministrului Lucian Șova, firma de consultanță a Băncii Europene pentru Investiții a prezentat un studiu de rentabilitate pentru variantele de traversare a munților.
Pentru autostrada Moldova – Ardeal, proiectul A 13, Bacău – Brașov, este singurul cu adevărat viabil de trecere a Carpaților cu o șosea de mare viteză. În afara avantajului de mediu, prețurile avantajează varianta prin Bacău. Astfel, autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni ar costa 5,1 miliarde de euro, Brașov – Bacău s-ar face cu 2,1 miliarde de euro, iar prețul pentru Cluj – Suceava ar fi 4,1 miliarde euro.
Cum se va face finanțarea proiectului autostrăzii Bacău- Brașov
Autostrada Brașov – Bacău este inclusă în Master Planul de Transport cu perioada de implementare 2021 – 2030, a explicat fostul ministru Lucian Șova pentru Ziarul de Bacău. În 2018 s-a aprobat utilizarea fondurilor europene pentru întocmirea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic.
În urma analizării de către BEI PASSA a opțiunilor privind legătura prin autostradă de tip Est – Vest între regiunile Moldova și Transilvania, specialiștii recomanda studierea mai departe a traseului autostrăzii Brașov – Bacău, și anume realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic.
„Pentru a obține un proiect de calitate, pregătirea acestuia este extrem de importantă. Din acest motiv, în anul 2019 este obligatoriu să fie făcute demersurile pentru ca proiectul autostrăzii să fie matur, astfel încât să poate fi implementat în perioada de programare prevăzută în Master Planul General de Transport, respectiv 2021 – 2030”, arată Șova.
Fostul ministru a mai precizat că „acest proiect nu vine să elimine proiectul Autostrăzii Târgu Mureș – Târgu Neamț, dar va asigura portofoliul de proiecte necesar pentru asigurarea absorbției fondurilor europene in perioada 2021 – 2027. Cele doua proiecte traversează Carpații estici pe același model ca la traversarea Carpaților sudici și anume Sibiu – Pitești și Ploiești – Brașov, respectiv la traversarea Carpaților vestici și anume Lugoj – Deva și Autostrada Transilvania”.
Vom reveni.
MISU a zis
SE APROPIE CAMPANIA ELECTORALA? NUMAI VORBE IN VANT, SI BANI CHELTUITI PE STUDII DE FAZABILITATE LA FIECARE DOI ANI. -CA SA CONSTRUIESTI AUTOSTRAZI TREBUIE SA STII SA CONSTRUIESTI AUTOSTRAZI- IN ROMANIA ESTE CRIZA DE COMPETENTA.
IONUT a zis
Bravo MISU !!! Asa e campania electorala se apropie si astia cred ca ne pacalesc pe noi cei destepti. Problema e ca aceste promisiuni tin la majoritatea celor care nu gandesc si tare mi e teama ca judetul Bacau iar va fi unul ROSU !! PROSTIMEA din Bacau va voTa tot cu PSD!!!
Stan a zis
Cum poti sa te lauzi ca fac pasi niste proiecte vechi de 5 si 13 ani?
Si marii pasi de fapt sunt niste bani alocati pentru faimoasele studij care se fac si refac in functie de foamea de bani a partidului.
Din iesirile la rampa ale sefului de la partid imi dau seama ca el chiar ne crede niste copii prosti pe care ii minti cu cateva bombonele.
Ne tot arunca in fata promisiuni dar fara niste rezultate concrete.
Sa nu uitam cea mai gogonata promisiune pe care ne-a vandut-o: marele, inegalabilul Necula!
Stimabililor, de promisiuni si gargara electorala, de nepriceputi in administratie suntem satui.
Faceti si voi ceva pentru banii, multi, foarte multi, pe care ii papati lunar.
ko a zis
Nu mai fezabilitati nimica! Dati banii lui Umbrarescu si va face el drum sanatos ca si cel…Focsani.. Lepsa…BV!
eu a zis
da ca banii astia se dau asa cum vrei tu…apoi tipi sa vina dna sa ii ia ca au dat bani lui umb asa cum zici tu…sa ii dea corect da pe lege nu ca zici tu…sa nu ii puna bete in roate si sa lase omu sa faca da, dar nu sa incalce legea …oricum si cu umb tot 20 de ani dureaza si nu din vina lui…sa faca el centura si apoi sa se apuce de ce autostrazi mai viseaza unu sau altu…
Geo a zis
Vânturi electorale!…
Mihaela a zis
Mincinosuleeeeeeeee!
Daniel a zis
Pentru orice investitie este necesar Studiu de fezabilitate si proiect tehnic asa e legea. Nu mai urlati ca prostii sa treaca la treaba fara ele ca nu se fac din banii dvs domnilor cunoscatori.