O mie de accidente rutiere s-au petrecut în perioada 2019-2023 în municipiul Bacău, acestea soldându-se cu 15 persoane decedate și 1147 răniți, dintre care 119 cu răni grave. Ziarul de Bacău publică astăzi harta interactivă a tuturor accidentelor din ultimii 5 ani, pe baza datelor furnizate de Serviciul Rutier al IPJ Bacău.
Zonele în care s-au înregistrat cele mai multe pierderi de vieți omenești, cunoscute și ca „puncte negre”, sunt Calea Moldovei (zona Trecătorii Gherăiești), Tic-Tac (Orizont), Șerbănești (Trecătoarea Tecuciului), respectiv strada Constanței (în zona depozitelor).
Arterele foarte circulate sunt cele mai periculoase. Pe străzile 9 Mai, Calea Republicii și Calea Mărășești au fost înregistrate cele mai multe accidente, urmate în clasament de Bulevardul Unirii, strada Mioriței și Calea Moinești.
Harta accidentelor din municipiul Bacău (2019-2023)
(cu un click pe fiecare punct puteți afla cauzele accidentului și numărul de victime produse)
Principala cauză pentru producerea accidentelor este neacordarea priorității pietonilor la trecerile semnalizate, urmată îndeaproape de neacordarea priorității și nerespectarea distanței față de celelalte vehicule. Printre cauzele frecvente se numără și traversarea neregulamentară a pietonilor, precum și greșelile bicicliștilor. Abaterile privind pietonii și bicicliștii sunt cele mai tragice, acestea fiind cele care generează cel mai mare număr de morți și grav răniți.
După-amiaza este cea mai periculoasă perioadă pentru participanții la trafic din municipiul Bacău, majoritatea accidentelor înregistrându-se între orele 14:00 și 18:00. Totodată, analizând cele aproape 1.000 de evenimente rutiere, se observă o frecvență ridicată a accidentelor în lunile reci (octombrie-ianuarie).
Dacă tendința pentru accidentele rutiere letale este în scădere în ultimii 5 ani, cu zero decese comunicate de Poliția Rutieră în 2022 și 2023, situația nu este deloc asemănătoare în cazul accidentelor care au produs răni grave. Atât în 2022, cât și în 2023, se constată o creștere exponențială a persoanelor grav rănite pe străzile Bacăului. Numărul evenimentelor soldate cu răni ușoare este singurul constant, situându-se la circa 200 de persoane afectate în fiecare dintre ultimii trei ani.
Date neactualizate și soluții încă în așteptare la nivelul Primăriei Bacău
Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) cuprinde o secțiune dedicată siguranței rutiere, însă chiar dacă documentul strategic a fost actualizat în aprilie 2022, acesta prezintă doar datele privind accidentele din perioada 2015-2019.
La capitolul soluții, planul de mobilitate indică finalizarea și operaționalizarea Sistemului de Management al Traficului (SMT) ca proiect cheie pentru creșterea siguranței rutiere prin semaforizarea trecerilor de pietoni, ridicarea acestora la nivelul trotuarelor și evidențierea lor cu ajutorul insulițelor amenajate. În ciuda importanței sale, sistemul de management al traficului se află în continuare execuție și este pe cale să depășească termenul de finalizare fixat de administrația Viziteu pentru 31 decembrie 2024.
Volvo XC a zis
Intersectia Primaverii cu 22 Decembrie. Acum putine zile, a fost iarasi un accident, eu cred ca al patrulea in vreo cativa ani, un Volvo a fost zgariat de o dubita care s-a facut praf. Volvo de-abia ce a avea niste zgarieturi. Dubitei, un Renault, ii picase motorul si avea partea frontala varza, au venit de la Primarie si au stran dubita cu farasul !In fine, nu asta conteaza, ci faptul ca la aceasta intersectie este o ruleta ruseasca daca scapi sau nu. Pe 22 Decembrie se merge cu viteza, iar daca vii dinspre Primaverii si vrei sa intri pe 22 Decembrie, nu ai vizibilitate pe stanga, pentru ca pe stanga sunt parcate masini pana in buza intersectiei. Ideea e ca multe asemenea tamponari, unele cu victime, se intampla pentru ca nu exista vizibilitate, iar lipsa de vizibilitate este cauzata de parcarea masinilor pana in intersectie, ceea ce este treaba POLITIEI sa rezolve. Politia fiind la cafele, apar accidente de acest gen. Nu pricep de ce soferii care ajung in aceasta situatie nefericita nu ii dau in judecata pe cei ce au parcat masina ilegal, obturand vizbilitatea. Si de ce nu dau in judecata Politia, pentru ca nu impune legea. Si de ce nu il dau in judecata pe asa-zisul primar, pentru ca tolereaza aceasta situatie.