Licitația pentru autostrada A13 Brașov – Bacău a intrat într-o nouă fază, după expirarea termenului de depunere a ofertelor. În sistemul electronic de licitații (SICAP) s-au înregistrat 3 oferte pentru Studiul de Fezabilitate și Proiectul tehnic.
Până la termenul limită indicat de CNAIR, au depus oferte următoarele companii: Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA, asocierea Search Corporation SRL & Primacons Group SRL și SC TPF Inginerie SRL.
Sectorul Brașov – Bacău (A13) face parte din proiectul autostrăzii Iași – Bacău – Brașov de legare a Moldovei de Transilvania printr-o șosea de mare viteză.
Dragoș Benea, vicepreședinte al Comisiei REGI, de Dezvoltare Regională a Parlamentului European, cel care, alături de deputatul Lucian Șova, fost ministru al Transporturilor, au susținut varianta cea mai ieftină și ușor de realizat pentru trecerea Carpaților, se declară mai degrabă pesimist.
„Cred că este cea mai importantă etapă din viața acestui proiect. De capacitatea viitorului câștigător depinde calitatea documentației – studiu de fezabilitate, avize, proiect tehnic de execuție. Constructori serioși de mare infrastructură în zona noastră am văzut că există. Dacă această licitație va desemna un proiectant serios, avem motive să sperăm în realizarea A13 în deceniul următor. Dacă nu, nu… Proiectul este unul de anvergură, firmele ofertante mă obligă mai degrabă la pesimism decât la optimism”, a declarat Dragoș Benea pentru Ziarul de Bacău.
Din acest moment, începe procesul de evaluare. Valoarea estimată a contractului este de 30 de milioane de lei fără TVA, iar SF-ul și Proiectul tehnic trebuie realizate în 30 de luni.
Bogdan a zis
Important e sa nu se faca a8 restul nu conteaza nu i asa?
Alex a zis
Cu autostrada, centura și aeroport, Bacaul chiar poate intra în lumea civilizata.
Zulfina a zis
Alexa taica, zi-mi si mie ce bei, ca vreau si eu sa ma ametesc de cap cu chestia aia.
Alex a zis
beau bere vara si vin iarna. si imi place sa vad si lucrurile bune care se intampla in jurul.meu. Iar un aeroport pentru un oras de marimea Bacaului, o centura ocolitoare (in conditiile in care Iasi-ul nu are asta, deocamdata) si mai ales o autostrada care sa lege zona asta de restul lumii mie imi par lucruri pozitive pentru orasul in care traiesc. Imi dai voie?
Bogdan a zis
Asa e restul poate sa moara bacau sa traiasca!
Sonea a zis
Politicienii din Iași au ignorat orașul Bacău! Important este să se construiască o autostradă spre Ardeal. Probabil ,, smecherii ” din Iași au interese pe traseul dorit.
Bogdan a zis
Asa e ! orasul bacau e central universului cum au putut sa faca asta? Sa ignore cei 150 000 de bacaoani de ani ininte dectetez orasul bacau capital a moldovei!cel mai mare dezvoltat si frumos oras din romania!urrrraaaa
Matt a zis
Bugetul actual poate atrage doar firme care fie nu au experiență, fie nu sunt serioase… Dacă se dorea urgentarea acestui proiect se stabilea un buget care să atragă firme cu un palmares mai impresionant în ceea ce privește proiectele de infrastructură. Având în vedere relieful pe care ar urma să îl străbată A13 ar fi important ca proiectul să ajungă la o firmă cu experiență și serioasă dar mi pare că ne așteaptă mai degrabă tărăgănări și dezamăgiri…
bogdan a zis
imi amintescacu cativa ani cu cata ardoare hotarau politicienii din bacau ca aeroportul bacau tre sa fie principalul aeroport din regiune…..intre timp realitatea de facto economia de piata ,managementul gandirea si adevarul au aratat care este de faptul aeroportul numaru 1 in moldova de departe si anume iasi.santem in aceeasi situatie cu autostrada a13 dorita in special de bacaoani + psd si cam de nimeni in rest.vezi votul din26 mai.problema este ca se doreste a13 dar in acelasi timp SA NU SE FAC A8 ..de ce ? ….va spun eu pentru ca va fi aceeasi situatie ca la aeroport adica a13 va avea un trafica de 2 4 ori mai mic decat a8…..aceeasu gandire bacaoano psd ista !
silviu a zis
te-ai activat ….
a13 nu anuleaza a8,dezinformezi…sau informează-te inainte de a arunca cu pietre.
in rest aceleasi obsesii iesene ca va fura cineva statutul si universitatile,relax.toata moldova are nevoie de infrastructura si investitii nu doar „capitala” de carton a zonei.
Alex a zis
1.aeroportul din iasi are un trafic mai mare pentru ca opereaza mai multe companii (ar fi cazul si la bacau daca am scapa de monopolul blueair); poate da Domnul, dupa ce se reabiliteaza si pista
2.nu vad nici un motiv pentru care nu pot fi facute ambele autostrazi
3.am inteles!bacauanii astia is cam pesedisti dar-adu-mi aminte- cine e primar la iasi si din ce partid face parte?
4.niciodata nu am inteles disputele regionale (de tipul eu is ardelean, tu moldovean, ala-i oltean); cu atat mai putin le inteleg pe astea interregionale; fac rau tuturor
ici-colea a zis
„niciodata nu am inteles…” ASTEA sunt interregionale
„cu atat mai putin… INTRAregionale”
in rest.. ia cu pateu ca-ti trece
bogdan a zis
1aeroportul iasi are un trafic mai mare de fapt(( mult mai mare) deoarece se afla intrun oras mult mai mare decat bacaul cu mult mai multe companii straine ,cu activitate economica mai mare,cu turism mai dezvoltat etc etc
2 noi nu ne am opus a13 niciodata insa politicieni gen benea incearca sa ne explice ca a 8 nu se poate construi ca cica e prea scumpa prea lunga prea fara trafic etc etc in acelasi timp ne spune ca a 13 e gigea ..are trafic e ieftina usor de construit etc etc de ce le pune in oglinda ?
3 o fi iasul capitala de carton ….dar la ora la care vorbim e mult peste tot ce inseamna bacau in ziua de azi….care vezi doamne are pretentii de capitala….
4 recomand sa nu mai comparati bacaul cu iasul …iasul e in alta liga si anume superioara …
apropo ..azi curge apa potabila la bacau?.
gigiexpertu a zis
1. in articol e vorba de o autostrada si lumea se lauda pe aici care aeroport cara mai multi capsunari afara. logica beton !
2. se pot face ambele autostrazi dar bineinteles ca nu se va face niciuna. nu in urmatorii 20 de ani.
3. bacau e nod comercial , e un oras urat , sarac , vai de capul lui dar e asezat unde trebuie. iasiul e oras universitar , mai mare ,mai frumos, mai bengos . dar ca pozitionare strategica e la cuca macaii in boscheti. 90% din trafic e reprezentat de masinile ce duc/aduc pachetele studentilor din VS si BT .
4. bacau – brasov e de 2 ori mai scurta ca si km si de 4 ori mai ieftina ca si bani. si ce sa vezi…uneste moldova de ardeal …..tu daca ai fi la butoane sa imparti banii ce ai alege ? pana se face bacau – brasov mai mult ca sigur se uneste brasov cu sibiu si iata ca ai autostrada din moldova pana in ungaria. dar hei….sa se faca autostrada prin munti ( viaducte , tuneluri ) ca asa viseaza iesenii. dar de ce nu militati pentru iasi-bacau-brasov-sibiu ? ma rog…revenim la punctul 2
5. bacau – brasov are un singur punct mai dificil , pasul oituz , care e un deal mai inaltut. in rest mergi fluierand. in schimb iasi – targu mures …. te doare ficatul cand te uiti la relief…
6. asa de plangaciosi sunt toti iesenii ? ca vad ca mereu apar pe aici sa se lamenteze ca si cum le-ar fi furat cineva asfaltul din fata usii….
bogdan a zis
gigi expertu am mai explicat cuiva ca a 8 e cu totul altceva decat a13 nu au legatura una cu alta a 13 e cum bine spui o legatura intre bacau si brasov in timp ce a 8 traverseaza toat a moldova de la est la vest cu legatura spre ardeal s i republica moldova .traficul ca si impactul economic va fi mult mai mare decat brasov bacau. e adevarat ca avem nevoie de oameni cu viziune ca sa inteleaga asta nu de oameni precum benea bacaoanul…si care sant argumentele tale ca bacaul este asa zis in loc strategic???
si ce te face sa crezi ca sucevenii,botosenenii ,nemtenii si vasluienii vor fi fericiti cu bacau brasov?
ca vad ca ai o treaba cu iasi..
gigiexpertu a zis
la faza cu legatura spre republica moldova m-ai pierdut. traficul de tigari si alcool merge si cu barca… nu trebuie neaparat autostrada. un link ceva cu un studiu cu ” impactul economic mult mai mare” ? ca nu cred ca ai facut tu asa ceva.
la faza cu argumentele ca bacaul , strategic , bla bla bla …… uita-te pe o harta , gen. uite unde e bacaul si unde e iasiul. daca nu te prinzi singur eu de ce as sta sa iti explic ?
nu stiam ca principalul criteriu in executia unei autostrazi e fericirea unora sau altora. eu credeam ca autostrazile se fac pentru transportul marfurilor in principal.
dar din partea mea sa se faca si iasi – las vegas , iasi – hong kong si iasi – casablanca ca maine poimaine iasiul devine port la marea mediterana pe ruta bahlui – prut – dunare – marea neagra. eu eram doar curios de ce mereu cand e vorba de a13 apar postacii ieseni si miauna a paguba pe aici.
dorelparerologu a zis
1. mare noroc aveti ca galati-braila nu au aeroport ca altfel ati avea acelasi trafic ca aeroportul din caransebes.
2. iesenii care „se plang/plangaciosi” de fapt au asociatii care militeaza pentru autostrada pe cand bacauanii ar putea avea, de exemplu. o asociatie care sa militeze pentru… apa non-stop la robinet/fara avarii, cam asta e diferenta de nivel despre cum vad unii si altii viitoarea dezvoltare.
3. problema pentru ieseni este ca bacauanii sunt folositi pe post de gica-contra de guvernarea de la bucale pentru a pune bete in roate Iasului atunci cand militeaza/face galagie/”se plange” (din motive corecte, istorice si prezente) despre cum merg treburile prin Moldova.
4. la pachetele studentilor din BT si VS poti adauga fara emotii si BC, multe masini cu nr de BC umbla prin IS, cele de IS sunt in tranzit prin BC, insa dupa ce se termina centura ocolitoare a Bacaului n-o sa le mai vezi prin BC (ca n-au de ce)
bogdan a zis
da ……nu am cu cine esti mult prea limitat…..
voi aveti ceva cu a 8 nu noi cu a13…uitate cum tot se chiniuie benea mereu sa ne explice ca a13 e mai ieftina si mai buna….decat a 8 evident…
da autostrazile se contruiesc pentru oameni sau fericrea lor cum zici tu nu pentru marfuri care si ele tot pentru oameni sant ca sa intelegi de ce esti limitat in gandire….
gigiexpertu a zis
mda…eu sunt limitat :)) hai sa ne uitam pe cifre … A8 310 km 7 mld euro , A13 180 km 1,8 mld euro …. bai iesene , am zis , din partea mea sa faca 10 autostrazi din iasi , nu imi pasa , numai ca in cazul subiectului de fata , daca s-ar apuca de construit A8 si A13 de maine A13 e gata in 3 ani , A8 in zece …..pricepi ? nu ? lasa asa…. de aia pentru A13 se face lobby real , cu cifre , cu calcule , cu oameni interesati….pentru A8 fac lobby „asociatii care militeaza” . oook.
vad ca scrii de pe mai multe conturi , ca ideea in mare e cam aceeasi , asa ca iti zic , mai draga troll iesean , SUBIECTUL IN ARTICOL E A13 , iar tu vii sa povestesti de aeroporturi si glumite de boschetar cu apa din bacau. aceste cuvinte ne doare. la dos .
uita-te pe pagina drdp iasi de pe facebook …. vezi graficul lucrarilor din moldova .. si vezi acolo lucrari in BC , NT , SV , BT , GL , VN …. pauza IS ….. deci cam la asta se rezuma influenta „asociatiilor care militeaza”
dar tu da-i inainte cu aeroportul , cu apa din bacau ….. succes !
bogdan a zis
1 domnu gigicontra ia mai citeste o data articolul ….citez varianta cea mai ieftina si usor de realizat….zise benea .adica ne crezi prosti ?…. evident ca se referea la o comparatie cu a8.
2 probabil ca nupoti accepta ideea ca sant mai multe persoane care nu sant de acord cu tine de aia crezi ca am mai multe conturi
3 argumentul cu drdp nu face altceva decat sa ne indreptateasca sa luptam pentru drepturile iasiului de a fi tratat corect .
4 stai jos esti repetent!