Compania de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNAIR) a reușit din a treia încercare să facă bine documentația pentru noua licitație de construire a șoselei de centură a Bacăului. Autoritatea Națională de Achiziții Publice a respins de două ori hârtiile pentru declanșarea achiziției publice, însă azi documentația a fost aprobată și va fi postată pe SEAP.
Compania de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNAIR) se chinuie de câțiva ani să realizeze centura. În 2013 contractul a fost atribuit firmei turce Eko Insaat Ve Tik As, care nu a reușit să ajungă cu proiectul nici măcar la 5%. Pe 1 aprilie 2017, turcii au solicitat rezilierea contractului, iar predarea amplasamentului și restituirea avansului încasat au durat până în toamnă.
În noua formă, centura Bacăului va fi realizată la profiul de autostradă, nu de drum expres, cum era prevăzut inițial. Șoseaua ocolitoare va face parte din Autostrada A7 sau drumul expres pe ruta Ploiești-Buzău-Focsani-Bacău-Pașcani, pentru care urmează să se anunțe câștigătorii licitațiilor de realizare a proiectării și studiilor de fezabilitate.
Următorul pas este licitația propriu-zisă pentru centura Bacăului, care se va face prin SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice). Finalizarea achiziției publice depinde de posibilele contestații care pot apărea. Valoarea estimată a lucrărilor este de 1,19 miliarde lei.
Faghiean a zis
Doamne ajuta! de n-ar mai fi contestații!? dar sigur vor fi, că așa sunt legile făcute.
Vararu a zis
Asa este!
Florea Constantin a zis
Sper ca centura rutiera a Bacaului sa respecte normele europene a arterelor rutiere; nu se construieste nimic in perimetrul arterei de circulatie, altfel se va intampla ca la Focsani , dupa „pseudorevolutia din ’89” s-a construit in nestire, inclusiv blocuri ANL, pe tot traseul centurii, apoi viteza de circulatie a fost restrictionata la 50 km/h, incat pentru autoturisme este mult mai bine sa traverseze orasul !
Oare nu suntem capabili nici sa copiem pe altii in problema infrastructurii rutire ?