Luni, 22 martie, vor fi reluate lucrările la șoseaua de centură a municipiului Bacău. Din cele 3 tronsoane pe care le are obiectivul de investiții, unul este finalizat, iar alte două necesită o serie de lucrări.
Conform unui răspuns transmis de către CNAIR redacției noastre, tronsonul 3 este finalizat complet. Este vorba despre Legătura rutieră între DN 2 (sud Bacău) și DN 11. Aceștia au fost daţi în trafic pe 3 septembrie 2020, în campania electorală pentru alegerile locale.
Pentru celelalte două tronsoane, conform CNAIR, de luni se vor executa restul de lucrări.
Astfel, pentru tronsonul 1 – Legătura rutieră între sudul și nordul municipiului Bacău, pe DN 2 au rămas de executat lucrari de șanțuri, rigole, taluze, gard de protecție, panouri fonoabsorbante, bretele racord A7 cu DN 2F, girația de nord (spre Roman), semnalizare rutieră orizontala și verticală, supratraversări; lucrari de protecție mediu; lucrări auxiliare la podețe, poduri și pasaje;
Pentru tronsonul 2 – Legătura rutieră intre DN 2 (nord Bacău) și DN 15 au rămas de executat lucrări la pod km 1+143, lucrări de terasamente și suprastructură drum, girația cu DN 15, șanturi și rigole; lucrări de protecție mediu, semnalizare rutieră orizontală și verticală.
Câți bani a primit Umbrărescu până acum
Conform contractului, data de finalizare a lucrărilor este 22.01.2022. Suma achitată către firmele lui Dorinel Umbrărescu până în prezent este de 610.984.136,22 lei fără TVA. Prețul total al contractului, actualizat curând, este de 968.638.155,76 lei. Valoarea eligibilă nerambursabilă din Fondul European de Coeziune, este în sumă de 689.436.848,61 lei, echivalentă cu 85% din valoarea totala eligibilă. Valoarea co-finanțării eligibile a Beneficiarului este în sumă de 121.665.326,21 lei, echivalenta cu 15% din valoarea totala eligibilă.
Sandra Bully a zis
Daca nu a fost gata aceasta centura, ce a fost cu clovnereala aia din noiembrie, cand au venit aici trantorii de la conducerea centrala, ca sa inaugureze un lucru neterminat ? Asa faceti ci su amantele, bai liberalilor ?
Gigi a zis
Dar cand s-a tras cu bicicleta Dancila si Benea, pe aceeasi centura neterminata, ai fost la fel de impresionat uai!
Daniela a zis
Exact! Aceeasi apa ,acelasi pamant si unii si ceilalti!
gabi a zis
Din pacate se pare ca A13 nu va intra in PNRR doar A7 integral si bucati din A8…….e o mare presiune pe A8…. s ar parea ca suntem cam singuri pentru A13….
adi a zis
dar ati votat pnl stiind ca pnl bacau nu sustine nimic in sensul asta pt bacau…ei aveau treaba cu iasi targu mures desi sunt din bacau…asa ca aveti ce meritati
Alx a zis
Nici USR nu au fost pt A13,sa nu uitam, chiar actualul primar a votat pt Iasi – Tg Mures
adi a zis
da corect. prostovanimea a votat antipsd. a votat cu viziteu si usr care au votat pt iasi tg mures. atunci ce mai bociti? asta ati vrut asta aveti. usr pnl. viziteu e cel mai injurat primar de pana acum. pai cine l-a votat? e votat de ocupantii orasului bacau. asta si-au dorit. peneleu bc a gandit si actionat mereu impotriva orasului. asa si? i-ati votat apoi. pnele si stava au fugarit investii uriase la vremea lor. au fugit ditamai firmele de productie la iasi. asa si? ati votat peneleu ca recompensa. acum aveti ce meritati iar orasul asta nu are nici o sansa. a avut, si v-ati batut joc de vot ca si ultima oara.
marrocco a zis
Chiar daca votul cu psd ar garanta A13 (ceea ce-i o prostie, nu s-a miscat nimic decat din gura, in anii lor de guvernare) exista alte o mie si unul de motive sa nu-i mai adui la guvernare unde si-au dat masura cu brio.
Asa ca mai gandeste-te cum e cu „prostovanimea „, mai vezi vreo oglinda prin casa…
radu a zis
Doar sa nu fim ipocriti si cretini:
In iulie 2020 era gata bratul de vest (spre Onesti), erau vopsite bancile, erau inflorite pana si florile in parcare si venea onor guvernul sa ne zica cum nu se poate deschide decat tot proiectul odata. L-au deschis cand a mirosit a alegeri ( in septembrie inainte de locale),
Tronsonul de est ( ocolire Bacau dn2 sud-dn2 nord) cel care include 16km de autostrada l-au deschis la repezeala, cu santier pe sosea, fara semnalizare rutiera, fara garduri, un sens la pod, cu rosturi de dilatare neterminate care au generat 4-5 cauciucuri taiate in prima zi.
Inainte sa ma intrebe cineva de ce a facut dancila si benea, atrag atentia ca, vis-a-vis de acest subiect, ei macar au fost coerenti cu ei insisi. Nu s-au sucit in 2 luni. Tot in campanie s-au dat cu bicla dar nu au venit dupa 2 luni sa zica altceva.
adi a zis
iar psd bacau nu a sustinut iasi tg mures asa cum a facut pnl bacau. si se pare ca acum tot psd bacau se agita pt autostrada la bacau. pnl are alte treburi mai importante…
virgil a zis
Radu, Radu, ce ne mai place sa fim partizani. Politica si mai ales politicienii nu fac altceva decat sa foloseasca munca si truda altora astfel incat sa capitalizeze ei voturi.
Din 2004 au inceput demersurile pentru acesta Centura a Bacaului, chiar dl Benea afirma acest lucru. Cate Guverne si de ce orientari politice s-au schimbat de atunci? si chiar si cativa Presedinti de CJ la Bacau si ce au mai muncit in toti acesti 16 ani.
radu a zis
nu stiu exact la ce partizanat faci referire. Eu doar am subliniat ca, in functie de interes, aceasta putere politica deschide sau nu tronsoane de drum. Indiferent daca sunt gata sau nu.
Sigur ca nu o sa ma apuc sa evidentiez derapajele constitutionale ale lui Carol al 2-lea sau ale lui Antonescu. Vorbesc despre ce face actualitatea romaneasca.
Iar daca ai spus anul 2004, sa stii ca la acea vreme proiectul era pe zona metropolitana, centura ar fi iesit din dn2 inainte de N Balcescu.
A picat intai zona metropolitana ca N Balcescu nu a vrut sa intre, apoi a fost epopeea turcilor.
Sigur, cum am mai spus, sunt proiecte care dureaza in principal din cauza segmentarii licitatiilor pe loturi de 20-30km.
Daca ar fi loturi mai mari (de ex la A7 sa fie ploiesti-focsani, focsani-pascani, pascani-siret) atunci ar fi cate o licitatie/ o contestatie pe un lot mare, s-ar accelera demararea lucrarilor…
Virgil a zis
Partizanat este atunci cand spui ” aceasta putere politica” si nu toate puterile politice de pana acum.
Sa reamintim de Autostrada deschisa de PSD in ajunul Alegerilor, urmata de demolare si refacere, iar despre epopeea turcilor parca acelas PSD era la putere.
gabi a zis
Eu cred ca ar fi trebuit sa se ajunga la un consens cu toate sau aproape toate judetele din Moldova pentru A13 ,pentru ca daca ar fi o sustinere unitara sansele ar fi mult mai mari.Eu daca eram in locul lui Benea as fi promis sprijin pentru A8 in schimbul sustinerii A13!Pana la urma trebuie sa recunoastem ca autostrada tre sa fie pentru toata lumea iar Bacaul nu poate singur sa impuna o autostrada…..
Marcel a zis
Până o să avem și noi autostrăzi că afară,mai trec vreo 50-60 de ani, poate și mai mult! Așa că nu trebuie să ne facem speranțe deșarte,și să punem botul la vrajelile politicienilor!A durat un an de zile să facă două sensuri giratorii, adică cele din Șerbănești, darămite o autostradă peste munți,unde e nevoie de construit tunele,viaducte, apeducte,etc!Ce s-a făcut până acum din punct de vedere al autostrăzilor ,drumurilor,cailor ferate,etc,a durat extrem de mult,cu cheltuieli mai mari ca in occident,de multe ori treabă de mântuială,cu zeci de studii interminabile de preferabilitate, fezabilitate,și postfezabilitate!
cetatean a zis
sensul de pe dn2 avariat de accidente nu-l vede nimeni?
atata spatiu lateral si solutia expertilor a fost ingustarea benzilor la intrarea in el….
Sarrandweis Boethius a zis
Cand ii asculti pe mucosii astia cu gulere albastre, te ia cu lesin. Dupa treizeci de ani de conducere liberala, Romania nu a construit nici macar unu la suta blocuri cate a ridicat Ceausescu. Au ramas aceleasi scoli comuniste, aceleasi camine, aceleasi poduri, aceleasi hidrocentrale, aceleasi uzine si aceleasi SOSELE. Numai ca in loc sa fie in proprietate statului si a poporului, acum sunt detinute de catre fostii securisti si beizadelele lor pesediste si liberale. Daca Ceausescu nu aducea Renault la Colibasi si Citroen la Craiova, aveam cu un sfert mai mic PIB-ul anual. Astia care tot miauna pe net nu au trait o singura zi in socialism, ca sa munceasca cinstit. Nu ca era perfect pe vremuri, dar macar cei ce furau erau beliti pana la a saptea spita.
Angostura a zis
Toti furau. Strungarul isi umplea buzunarele cu suruburi, seful de sectie umplea geanta, directorul umplea portbagajul Daciei, dar de furat toti furau. Dupa’89 au furat fabricile cu totul…
Angostura a zis
Aaaa,si treaba cu munca cinstita in socialism… Adica daca nu era tolerat parazitismul inseamna ca plimbatul roabei cu caramizi dela gardul stang la gardul drept al fabricii timp de 8 ore pe zi era munca cinstita? Raportarile alea cu planul cincinal in 3 ani aveau legatura cu realitatea, cu eficienta si competitivitatea in fata produselor occidentale?
Radu B a zis
Probabil ca plimband roaba au construit Transfagarasanul…
adi a zis
bai angostura, si barajele si hidrocentralele, la fel din lene si prin furaciune au fost facute :)))))))))))) lasa ca e bine cu raportarile useriste si peneliste despre covid. abia astept sa va taie salariile si sa muriti de foame din nou cu penelu pedeleu ca prin 2008-2010
GOGU MOLDOVEANU a zis
Sensul giratoriu la intrare in Bacau este o sursa de blocaj,nu mai stam la semafor laintersectia cu Aeroportul acum stam la senul giratoriu! Cei cu TIR-UL te POT ACCIDENTA ORICAND!Trebuie refacut urgent(poate vreun sef de la CNAIR se documenteaza cum trebuie sa fie un semenea sens giratoriu)
adi transilvaneanu a zis
gogu moldovene, esti inca alt parerist facebookist :)))) cate benzi are drumul E85?
cate benzi sa faci in giratoriu dintr-o banda pe sens? ai gandit inainte sa te admiri in oglinda postand si tu ceva? sensurile si benzile (nu benzi desenate de la tv)astea se fac asa ca pe facebook cum crezi tu. vii pe o banda de 3 metri si vrei sa faci giratoriu cu 4 benzi de 4 metri fiecare probabil, ca nu stii tu sa circuli. ce accident sa faca tirul cu tine , daca e o singura banda si tu mergi in spatele lui? stiu ca tu din autobuz vezi altfel, dar asa e normal sa fie la drumul in cauza. numai specialisti in toate in tara asta, de aia merge asa bine treaba. tu erai bun de ministrul transporturilor cum e buna ospatarita penelista la apele romane. va regasiti in actuala conducere a tari. din pacate sunt multi ca tine si de aia ne conduc astia de acum si e dezastru in tara asta.
gogu2 a zis
gogule, si cum ar trebui facut ba desteptule?! patrat?
Elena a zis
Bai desteptilor! Pe ce planeta traiti? N-ati iesit din case in viata vostra?
Cu 100 m inainte de intrarea in sens,trebuia largit drumul la doua benzi. Asa-i de greu pt voi?
slavu a zis
Uitati-va la vecinii slavi cum se fac giratoriile! Daca nu schimbi directia se face o bretea pe linga giratoriu ca sa nu te opresti. Babalicii din CNAIR nu cred ca si-au pus problema asta vreodata, toate giratoriile care dau in centuri sint facute la fel.
cetatean a zis
totul e politic.factiunea liberal-userista din judet care se inchinau oricum lui chirica de la iasi dealtfel un pedeserist ordinar a castigat.noi am ramas cu a7 paralel cu dn2 si oituz spre vest.
nici rau,nici bine….ramane insa lobbyul agresiv al iasiului care intodeauna isi vede propriile interese si anume stundeti cat mai multi de peste prut ,legatura cu tg.mures pentru medicina si mai departe poarta catre vest.
nu e niciun romantism la mijloc,autointiutulata capitala a moldovei isi vede si cauta de interese.asa trebuie sa facem si noi aici in judet.
GOGU MOLDOVEANU a zis
Deci! Bai desteptilor ati aflat si voi cum trebuie sa arate un sens giratoriu cand vorbim de intersectii cu autostrada!!!!!Mai studiati inainte de a arunca cu invective(daca stiti ce inseamna)
GOGU MOLDOVEANU a zis
Deci!Ati aflat si voi cum trebuie sa arate un sens giratoriu!Mai cititi mai studiati inainte de a arunca cu invective!