Noul sediu al Primăriei Bacău a ajuns să „mănance” din bugetul local aproape jumătate de milion de lei în fiecare lună. Declarațiile insistente ale primarului Viziteu că mutarea instituției la „Casa Albastră” ar aduce economii sunt contrazise flagrant de realitate.

Pe lângă chiria exorbitantă plătită lunar de Primărie pentru noul sediu, care ajunge la peste 270.000 de lei (54.000 euro), cu tot cu garanție, conform ultimelor plăți făcute de municipiu, cheltuielile cu utilitățile sunt de domeniul fantasticului.
Conform documentelor de plată existente pe site-ul Primăriei Bacău, instituția a plătit facturi la curent electric de peste 300.000 de lei (60.000 de euro), în ultimele 3 luni din anul trecut. Pentru luna octombrie a plătit circa 16.000 de lei, pentru noiembrie 60.000 de lei, iar pentru decembrie nu am regăsit plăți efectuate. În schimb, Primăria a achitat o factură de regularizare de 230.000 de lei pentru cele 3 luni.
Referitor la factura nr. 2500055 din 20.01.2025 în valoare totală de 229.318,99 lei ( tva inclus)
reprezintă refacturarea utilităților către Primăria Municipiului Bacău conform contract, respectiv consum
energie electrică sediul primărie ( factură de regularizare pentru perioada 01.10.2024 – 31.12.2024), achitată prin op 361/06.02.2025. – ne-au precizat reprezentanții Primăriei într-un răspuns oficial.
Primăria consumă curent cât 500 de apartamente
Astfel, fără a lua în calcul factura pe luna decembrie, pe ultimul trimestru din 2024 Primăria a plătit 306.000 lei pentru curentul electric la noul sediu. Adică o medie de 20.000 de euro pe lună. Cam cât consumă 500 de apartamente din Bacău, lunar.
Am solicitat și consumul, pe o lună de iarnă, la vechiul sediu al Primăriei de pe Mărășești 6, pentru a vedea ce economii a făcut administrația Viziteu prin mutarea la fostul sediu SIF. În răspunsul oficial, Primăria a insistat că la noul sediu figurează și DITL, Spații Verzi sau Direcția Patrimoniu, care înainte funcționau în alte sedii. Astfel, în ianuarie 2021, Primăria a plătit 10.593 lei curent la sediu primcipal, 1580 de lei la DITL, 13.800 de lei la Patrimoniu (Piața Centrală) și 5200 de lei la Spații Verzi. Un total de 31.000 de lei, adică 6000 de euro, mai puțin de o treime din costul actual. Și asta în condițiile în care se plăteau utilități la 4 sedii.
La aceste costuri se mai adaugă întreținerea liftului (circa 1200 lei pe lună), consumul de apă (circa 2400 de lei pe lună) și altele, care ridică cheltuielile cu noul sediu al Primăriei spre cifra de 100.000 de euro pe lună.
Facturi verificate
Primăria se pare că a sesizat problema și a transmis că va face verificări, având în vedere facturile imense primite în ultima perioadă. Amintim că utilitățile sunt refacturate Primăriei de CASA SA, firma ce deține clădirea fostului sediu SIF Moldova. Imobilul nu beneficiază de centrale termice, iar încălzirea se face prin sistemul de aer condiționat.
„Precizăm că va fi notificat responsabilul de contract nr. 199783/16.11.2023, pentru efectuarea unor verificări privind utilitățile facturate pentru consumul de energie electrică din perioada octombrie 2024 – martie 2025”, a mai menționat Primăria Bacău în răspunsul transmis Ziarului de Bacău.
Ce nu spune nimeni e pierderea imensă de caldură (asta dacă clădirea asta reține caldura in vreun fel). Am lucrat in cladire până să fim evacuați ca sa se facă loc Primăriei (care a devenit cel mai țepar). Practic nu există pereți exteriori ci numai geamuri (nu se pot numi termopane) care stau prinse pe rame din aluminiu care transmit practic frigul din afară catre interior. Nu există nici izolatie termică nici barieră termică ca la noile generații de geamuri. Așa ca primaria mai bine iși construia o primarie nouă decât să dea aproape 100.000 de euro lunar chirie+utilitati. Dar na, nu sunt banii lui Vizitiu (asta dacă o să îi pese vreodată – ceea ce nu cred). Practic în fiecare lună, primaria achită echivalentul unui apartament de lux. Ca ăla a lui Cerasela :), blonduța de la USR.
de 5 ani e o gaura fara fund la primaria comunala. se pare ca satenilor le place asa, cu fundul, ca de aia au votat fundul cu fundul
Obrazul subtire de userist studiat la inalte facultati europene, cu cheltuiala se tine. Nu zic acum ca Primaria unui oras mai rasarit trebuie sa functioneze intr-o maghernita ponosita, dar nici sa se arunce cu banii parca nu e normal. Cu banii cheltuiti pe chirie si utilitati pe o perioada de cativa ani, sigur se putea construi o cladire noua cu toate facilitatile necesate, parcari, spatii destinate accesului publicului, spatii pentru birouri, etc. Teren se gasea fara discutie, doar e vorba de o primarie, nu de o persoana juridica sau fizica oarecare. Dar se pare ca primarel are ceva datorii morale sau de alta natura fata de actionarii fostului SIF Moldova si datoria e o chestiune de onoare. Numai ca onoarea trebuia reperata pe cheltuiala lui, nu a cetatenilor!
Ce tot va plangeti…..
Avem ceea ce ati votat…….
Ha Ha Ha Ha
Se știa ca este o clădire energofagă.
Atenție că facturile la energia electrică vor crește, în doi ani se vor dubla!
Primarul ar fi bine să facă demersuri pentru construirea unui sediu nou. Și dacă asta s-ar face în pași alerți, tot durează vreo 5 ani, cel puțin.