Camera de Comerț și Industrie (CCI) din Bacău a fost, ieri, 8 aprilie, gazda conferinței de închidere a proiectului „Dezvoltare Antreprenorială și Relaționare în Mediul de Afaceri – DARMA”. Organizația băcăuană a fost unul dintre cei patru parteneri ai beneficiarului proiectului – Camera de Comerț, Industrie și Agricultură (CCIA) din Botoșani, alături de Camera de Comerț și Industrie Suceava, Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Vrancea și Asociația pentru Integrare și Dezvoltare Comunitară INDECO Iași.
Proiectul a fost finanțat prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, pentru dezvoltarea abilității managerilor și angajaților întreprinderilor mici și mijlocii și a persoanelor care doresc să dezvolte o afacere pe baza unui program de educație antreprenorială și managerială.
Obiectivele specifice ale proiectului au fost crearea unei rețele mobile de puncte de susținere și stimulare directă a antreprenorilor locali, îmbunătățirea calificării managerilor, a femeilor manager și a angajaților prin cursuri autorizate, dezvoltarea antreprenorială prin servicii suport de consultanță și integrarea inovării în firme prin introducerea programelor de formare profesională de formatori și coaching.
Prin proiect au fost deschise patru birouri de consiliere și consultanță antrepreneorială (unul la Camera de Comerț din Bacău) și au fost organizate, anual, 12 module de cursuri gratuite, pentru 1.440 de persoane. De asemenea, s-a acordat consultanță antreprenorială printr-o rețea mobilă și prin birourile județene pentru 4.920 de persoane, din care 1.800 din mediul rural și urban, 2.400 de manageri și angajați, 480 de femei manager, 120 de tineri cu studii medii și 120 de tineri cu studii superioare.
Cursurile oferite au fost „Dezvoltarea abilităților manageriale”, „Manager de resurse umane”, „Director de vânzări”, „Cum să devii un antreprenor de succes”, „Formare profesională de formatori la locul de muncă”, „Viziune antreprenorială și comerț în statele UE”, „Coaching la locul de muncă”, „Manager de proiect”, „Management, marketing și PR”, „Strategie organizațională în situații de criză”, „Recrutare, selecție și inducție de personal” și „Managementul afacerilor mici și mijlocii”. Șapte dintre cursuri au fost autorizate de Centrul Național de Formare Profesională a Adulților, iar la acestea au fost admiși numai absolvenții de studii superioare. Cursurile s-au finalizat cu o atestare prin certificate recunoscute european.
Lasă un răspuns