Persoanele fizice vor putea comunica electronic cu Agenţia Naţională de Administrare Fiscală cu privire la propria situaţie fiscală, prin intermediul serviciului „Spaţiul privat virtual”, oferit de sistemul informatic al Ministerului Finanţelor Publice, prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.
Într-o primă etapă, serviciul va fi disponibil în sistem pilot, începând cu luna septembrie până la sfârșitul anului, pentru anumite documente şi informaţii destinate contribuabililor persoane fizice cu domiciliul fiscal în Bucureşti şi în judeţul Ilfov. Începând de anul viitor, proiectul pilot va fi dezvoltat la nivel naţional și se vor extinde categoriile documentelor şi informaţiilor comunicate spre și dinspre contribuabili. Persoanele fizice se vor putea identifica şi cu alte tipuri de terminale electronice, cum sunt telefonul mobil sau cardul de sănătate.
Serviciile de comunicare electronică puse la dispoziţie de ANAF vor fi disponibile în mod gratuit, 24 din 24 de ore.
Prevederile referitoare la utilizarea serviciului se regăsesc în proiectul de Ordin al Ministrului Finanţelor Publice privind procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între ANAF şi persoanele fizice, postat astăzi, spre dezbatere publică, pe site-ul MFP. După aprobare, Ordinul va face parte din legislaţia secundară necesară pentru punerea în aplicare a unora dintre prevederile OUG 40/2014, care stabilesc premisele comunicării în format electronic între contribuabil și autoritățile fiscale.
Potrivit proiectului de act normativ, pentru a accesa „Spaţiul privat virtual” persoanele fizice se vor putea identifica electronic prin certificate digitale calificate (eliberate de furnizorii de servicii de certificare acreditaţi în condiţiile Legii nr.455/2001) sau prin credenţiale de tip nume/parolă însoţite de coduri de autentificare de unică folosinţă OTP.
Lasă un răspuns