UPDATE: Europarlamentarul Dragoș Benea a devenit azi membru al Comisiei „Regional Development” (Dezvoltare Regională) a Parlamentului European.
„Azi am fost ales, ca europarlamentar român, în Comisia Parlamentului European care gestionează dezvoltarea regională, ceea ce, pentru România, include administrarea Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM), în cadrul căruia se află și Master Planul General de Transport al României. Autostrada Iași-Bacău-Brașov, așa cum am promis, va avea în mine susținătorul de care are nevoie, pentru a prinde contur în teren. În fiecare zi, clădim temelia a ceea ce și colegul meu Lucian Șova a afirmat: Bacăul, «placa turnantă» a tuturor mărfurilor din Moldova”, a declarat Dragoș Benea.
Știrea inițială:
Șoseaua de centură a municipiului Bacău a ajuns la stadiul de 30% de execuție. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, fostul ministrul al Transporturilor, deputatul Lucian Șova, subprefectul Valentin Ivancea și directorul general al CNAIR, Narcis Neaga, au verificat joi șantierul variantei de ocolire a Bacăului.
Vizita a inclus atât breteaua de vest (Nicolae Bălcescu – Măgura), care ar putea fi dată în folosință în acest an, cât și tronsonul principal, de est, care se face la profil de autostradă.
La final, ministrul Cuc a constatat că firmele constructoare (Spedition UMB și Tehnostrade) are mobilizare foarte bună și a ajuns la un progres fizic de 30%. Aceasta în condițiile în care lucrările au început în luna martie a acesui an, după ce antreprenorul a reușit să scurteze cu trei luni perioada de proiectare.
Îmi amintesc că pe 15 martie, când am fost aici, după ce am plecat de pe șantier, toată lumea a vuit în presă că și-a luat Umbrărescu utilajele și a plecat. Iată că cei care atunci țipau și spuneau că s-a făcut doar de fațadă și că de fapt nu se muncește, pot să vină ei acum și să spună dacă se muncește sau nu!”, a afirmat ministrul.
Răzvan Cuc a precizat că nu sunt probleme cu banii pentru exproprieri, iar Narcis Neaga a precizat că deja s-au alocat fondurile pentru 22 de imobile. Ministrul a lăudat activitatea grupului tehnic condus de subprefectul Valentin Ivancea, ce are drept sarcină rezolvarea problemelor birocratice care se ivesc.
De asemenea, ministrul Transporturilor și șeful CNAIR au dat asigurări că sunt suficiente fonduri pentru realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru autostrada Bacău – Brașov. Licitația este în faza depunerii ofertelor, prin sistemul electronic de achiziții. Narcis Neaga nu a putut preciza dacă s-a depus vreo ofertă până la acest moment.
Termenul pentru depunerea ofertelor este 8 iulie 2019. Dacă nu vor fi contestații, contractul s-ar putea semna în această toamnă, urmând ca studiul de fezabilitate și proiectarea să se facă în cel mult doi ani. Apoi, se va face licitația pentru construcția autostrăzii.
Deputatul Lucian Șova cere mai multă celeritate
Drept concluzii, deputatul Lucian Șova, fost ministru al Transporturilor, a declarat, pentru Ziarul de Bacău: „Nu pregetăm niciun efort ca să ținem în atenția autorităților centrale subiectul centurii și autostrăzii Iași – Bacău – Brașov. Am profitat de ocazia că ministrul Transporturilor a fost în trecere prin Bacău, pentru a-i solicita mai multă celeritate în rezolvarea problemelor administrative care încă mai stau în calea șantierului: exproprierile, inclusiv cele suplimentare, pentru utilități (energie electrică), descărcări arheologice, aflate în responsabilitatea CNAIR, care încă nu asigură mobilizarea conform responsabilităților contractuale”.
De asemenea, deputatul a reiterat că Bacăul va fi principalul nod comercial al Moldovei: „Este proiectul nostru regional, la care lucrăm în fiecare zi”.
Pe șantier, Lucian Șova s-a revăzut cu o echipă de muncitori cu care s-a întâlnit pe alt șantier, cel al autostrăzii Lugoj – Deva.
Varianta Ocolitoare Bacău este parte integrantă a Autostrăzii „Moldova”. Ordinul de începere a lucrărilor a fost semnat pe 8 martie 2019, acestea fiind executate de asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL. Contractul atribuit în urma licitației are o valoare de aprox. 144 milioane de euro fără TVA și prevede proiectarea și execuția a 30,8 km de drum național, din care 16,269 km în profil de autostradă.
Iliuta a zis
1. Felicitari lui Umbrarescu!
2. Cucu sa mai taca , ca nu munceste el pe santier, si sa rezolve problemele de la CNAIR, cele ridicate de Sova si de care constructorul s-a plans, dar bine ca i le-a mai spus si Sova – ca de la membru la membru, adicatelea. Vii sa te lauzi cu munca altora, dar problemele de care esti tu raspunzator, ca ministru, sunt inca nerezolvate. Tipic pt un anume partid…
Nici nu va imaginati cat a taraganat realizarea centurii CNAIR-ul asta, imbacsit politic…
Gheorghe Asfalt Jr. a zis
Nu voi vota PSD, motivul fiind legat de modul in care se construiesc blocuri in Bacau, fara respectarea normelor legale de suprafata de spatiu verde, spatii de joaca, depozitare biciclete, este o aglomeratie infecta in Bacau si acesti dezvoltatori continua sa primeasca aprobari de la coruptii pesedisti, dar punctual, este de apreciat faptul ca in ceasul al 18922495740-lea, se dovedeste ca daca este vointa politica, se poate. Asadar, punctual felicitari si poate ca o sa faceti mai multe fapte normale, ca nu e nimic extraordinar in ce daceti, domnilor de la PSD. Asta inainte sa duca Veorica partidul in balarii mai mult decat deja este.
Virgil a zis
Sa nu ne pripim felicitari merita constructorii daca chiar este realist procentul de realizare. Daca este 30% dupa patru luni de la inceperea lucrarilor rezulta la mijlocul anului viitor (scazand trei sau patru luni de iarna) ar trebui sa fie gata.
Deci acest termen ar trebui asumat de catre autoritati si politicieni, dar ei avand experienta de zeci de ani stiu sa-si protejeze imaginea.
Cat despre intalnirea fostului ministru cu echipa de la Lugoj – Deva, nu stiu ce sa zic, daca dumnealui cunoaste atat de amanuntit situatia poate ne explica si de ce sunt intarzieri de ani de zile la finalizarea acelui contract? Cum au mers procentele de realizare la Lugoj – Deva 10, 25, 42, 75, 88, 92, 95, 97, 98% si nu se mai finalizeaza.
Flick a zis
Felicitari constructorului! Ca de obicei, atunci cand treaba merge bine, meritele sunt decontate de actorii politici. Altfel, e de vina executantul lucrarii si niciodata aparatul birocratic al statului.
Ar fi interesant de aflat si care este stadiul financiar al lucrarii, mai exact cat au decontat / incasat cele doua firme din totalul contractului de 144 mil EUR. 30% executat inseamna 43 mil EUR. Daca n-au incasat nimic pana acum, e greu de crezut ca vor putea mentine acelasi ritm de executie pe banii lor.
Ziarul de Bacau a zis
Până acum, constructorul nu a facturat nimic.
Asphaltos pireu a zis
Era un zvon ca aceasta centura e bonus pt autostrada Bacau Brasov care ,, Umbrarescu o face,,.
Gigi a zis
Ceeeee???? Politrucii astia pesedisti sunt ca paduchii aia de pe spinarea unui elefant mergand, paduchi care exclama: „Bai, ce tare tropaim!” Si nici macar nu isi platesc sederea lor acolo!
Dan a zis
Si cand te gandesti ca in 30 de ani nu au fost in stare sa construiasca o autostrada care sa lege doua capete ale Romaniei, oricare ar fi ele, acum calculeaza la procentaj pana si roabele cu balastru care le-au pus pe santier, cu Neaga ala care n-a miscat nimic atatia ani si reevaluat de fiecare guvern de fiecare data dupa ce il injurau. Si chiar daca s-a construit ceva, s-a facut prost si la preturi mult supraevaluate. Eu nu stiu ce tot isi fac astia de lucru pe santierul centurii cand tot ministerul transporturilor e varza, peste tot numai capusare si hotie, de parca Umbrarescu si lucratorii nu stiu ce de facut. Ministrul ar trebui sa vada ca fuge calea ferata de sub tren, podurile sunt mancate de rugina, sinele de calea ferata sunt ca pisatul boului de nici in Nepal nu ai sa vezi asa ceva. Plimbatul pe santier e bun, ca face miscare dar sunt treburi mai importante decat numartul lopetilor de beton.