UPDATE: Referitor la imaginile apărute în spațiul public cu privire la deteriorări ale părții carosabile pe VO Bacău apărute după darea în trafic, CNAIR face următoarele precizări:
– Deteriorările apărute au fost determinate de o eroare de fabricație a unui rost de la podul de la km 3+150, partea dreaptă.
– Imediat ce a fost constatată această problemă, Antreprenorul a semnalizat zona respectivă și a executat în regim de urgență lucrările de remediere, astfel încât la această oră se circulă în condiții de siguranță pe toată lungimea VO Bacău
– Având în vedere că, până la recepția finală a lucrărilor, constructorul mai are de realizat astfel de rosturi, circulația pe acest obiectiv se desfășoară cu restricție de viteză de 90 km/h.
Știrea inițială:
La câteva ore după inaugurarea Centurii Bacăului, au apărut primele probleme în asfalt. La intrarea dinspre comuna Nicolae Bălcescu, pe breteaua spre tronsonul de autostradă, un autoturism și-a distrus o roată într-o fisură apărută la o îmbinare (rost de dilatație).
Joi dimineață, responsabilii DRDP nu știau despre incident și au trimis o echipă la fața locului, ca să constate problema apărută pe Centura Bacăului.
Ziarul de Bacău a contactat Biroul de Comunicare și Relații Publice al Direcției Regionale Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, unitate teritorială a CNAIR. „Lucrarea este în garanție, constructorul trebuie să remedieze problema apărută”, ne-au transmis reprezentanții instituției.
sursă foto – Vulcanizare & Service Mobil Bacău
Faraon a zis
Mda. Nasol, dar poate fi consecinta presiunilor politice, iata cum alegerile astea infecte duc la necazuri. Ma asteptam la mai mult curaj de la Umbrarescu, desi e clar acum ca omul depinde de pixul unor netrebnici care folosesc banul public ca sa isi faca ei campanie electorala si sa ocupe posturi calde la stat degeaba.
Ady a zis
Mai sunt si alte probleme aparute,semnalate tocmai de cei care au sustinut puternic cu imagini filmate cu drona pe site-urile de infrastructura.Toti arata calitatea slaba a lucrarilor facute sub presiunea timpului ca sa se inaugureze ceva inainte de alegeri.
Mare pacat pentru UMB care putea sa dea lejer la sfarsitul anului in circulatie toata centura,la standard de autostrada(nu 90 km/h),cu toate elementele de siguranta,toate rosturile de dilatatie montate,tot asfaltul definitiv peste ele,parapetii montati peste tot(criminal sa lasi bidoane la pod in loc de parapet),fara muncitori plimbandu-se pe drum,fara utilaje aruncand pietris peste tot.Iar UMB avea termen 2022 !Si la presiunile jegoase politice ,pentru 15-20 de zile lipsa de munca(terminand oricum cu 365 de zile minim mai devreme de termenul din contract) si-au dat cu firma-n cap.
Oricum electoral va fi bumerang pentru PNL,ca peste tot se va vorbi despre accidente,imagini cu masini lovite,asfalt din care sar bucati ca brazdele la gazonul prost la fotbal.Ce s-a obtinut in schimb?Circulatie in regim de santier,partea carosabila nesigura,zone dezastru(normal ca asfaltul e un terci daca rosturile de dilatatie nu au fost inca montate,va fi pus bun definitiv abia dupa montare).
Abia la sfarsitul lunii cand toate vor fi in regula si cei 16 km vor fi autostrada si nu santier-drum-national vom vedea cat a costat inaugurarea penibila de ieri.Sa vedem ce dosare penale vor avea cei de la Politia Rutiera daca vor fi victime pe tronson pentru ca au autorizat circulatia pe un sector de santier fara elemente minimale de siguranta.
edy a zis
si asta doar ca tatucul de la cotroceni sa apara sa pupe in coor peneleul. ce mai conteaza niste morti ca au dat ei drumul de dragul alegerilor? s-a mai folosit de niste morti sa puna guvernul lui.
gigiexpertu a zis
Din păcate vedem rezultatul șantajului din vârful pixului cu care semnează politicienii banii către constructor. După alegeri , luni probabil , vor închide șantierul până la definitivarea lucrărilor. Și dl. Umbrarescu să își învețe lecția că dacă cedează șantajului își va cam da cu firma in cap. Să sperăm că nu vedem ceva fatalități până luni.
Leo a zis
Este normal să apară și mici probleme, care se pot rezolva în timpul celor 4 ani de garanție a constructorului se întâmplă peste tot în Europa nu are nici o importanta țara ,firma constructoare remediază problemele pe măsură ce apar,se poate circula chiar dacă mai sunt câteva lucrări de făcut pentru că este ca și cum ai repara ceva pe o autostrada deja construită, NU INCHIZI AUTOSTRADA!cine a vizitat vestul Europei știe bine cum este povestea!!!
Peneleu smechereu a zis
Nu e stricata bre. E neterminata. Acolo e locul rosturilor de dilatare. Daca te uiti in poza e taiat asfaltul ca sa fie decupat si montate rosturile. Dar pt prostii ca voi a venit johanis sa va aburească sa votați pnl si au facut presiuni sa dea drumul asa . Voteaza in continuare pnl ca oaia.
:-) a zis
Bun comentariul Maestre.
I.C. a zis
Vezi ca te repeti mai jos, aproape exact cu aceleasi cuvinte desemnand aceeasi prostie, dar sub alt pseudonim. Esti @ Gigi expertu, desigur neafiliat politic…
Postaci de partid…
gogu a zis
au grabit sa dea drumul doar ca sa se pozeze in campanie pnl si talambul de la cotroceni si betivanul de la guvern. foarte bine. meritati asta. ii meritati pe amandoi si bataia lor de joc. vad ca nu behaie nici unul despre asta. daca era vreun psdist pe acolo erau toti in chinuri peste tot. asa mucles, ca e naspa de johanus si pnl. foarte bine. sa isi bata joc in continuare de voi.
vlad tepes a zis
Sa-l despagubeasca pe om presedintele di membrii guvernului care au girat deschiderea tronsonului!
Q a zis
Ce au facut astia de la PNL e clar de condamnat si poate vor plati la vot pentru asta.
Mi se pare totusi ipocrizie maxima sa vina „corectii” de la PSD cu critica.
Prin septembrie inainte de locale domnul Arsene de la Neamt inaugura DJ155F Izvoru muntelui – Durau. Soseaua este inca in santier iar politia rutiera nu si-a dat avizul nici acum pentru circulatie publica. Pana astazi au avut loc cateva accidente, unele chiar cu pagube materiale importante.
E clar ca nu se compara un DJ cu un tronson de autostrada , dar daca e sa fim obiectivi ambele partide au aceleasi practici „sanatoase”.
Virgil a zis
Ne aducem aminte si de autostrada inaugurata inaite de alegeri la Sibiu de catre PSD si imediat dupa aceea a fost nevoie de demolarea si refacerea ei.
Astfel punem egal intre PNL si PSD, pacat ca la ani distanta suntem in aceleasi situatii, nu reusim sa evoluam si sa ne curatam de astfel de metehne. Si cu ce folos? si aici ma intorc la Bacau, ce facem riscam integritatea unor participanti la trafic sau politic ce ar putea avea de castigat daca se intampla o tragedie?
Andra a zis
Pai nu asta ati vrut si votat? Luati cu lingura
eu a zis
Tehnic vorbind, cum a putut aceasta groapa sa strabe o janta si sa crape un cauciuc!
Pas cur pas a zis
Pas cu pas cum va spune presedintele vostru care a tinut sa fie mai penibil ca Ceaușescu cu măreață inaugurare inainte de alegeri desi nu e gata strada. Va ia de prosti iar voi aplaudati
I.C. a zis
Buna remarca!
Tehnic vorbind, e posibil sa-ti crape un cauciuc vechi si mergand pe drum perfect plan. Dar sa ti se strambe si janta la o groapa de adancimea aleia din poza, da, nu-mi pare deloc plauzibil. 99% e facatura! Acu nu-i greu de ghicit cine ar face o astfel de facatura…
eu a zis
Corect spus, da, cauciucul vechi poate crapa si pe drum drept. Ar mai putea fi:
Anvelopa veche sau reesapata (cifra 2 din poza cu anvelopa nu este pe aceeasi linie) , ce a suferit deformare (acele galme) in trecut, iar acum si-a dat duhul;
Janta aftermarket
Toate bune,
gusty a zis
Stati linistiti la locurili voastre! „Problema” de acolo e normal sa apara la un rost de dilatatie, si-a fost remediata in cateva ore. Nici nu are legatura cu vreo graba a inaugurarii, nici cu vreo neseriozitate a constructorului, e ca tasarea unei cladiri noi (daca stiti ce e aia).
Problema majora e ca astfel de gropi, de chiar mai mare adancime si muuuult mai mare intindere, sunt prezente pe toata lungimea strazii Republicii si Chimiei, fix printre blocuri. Exploziile de cauciucuri sunt la ordinea zilei, nici nu mai pomenesc de disconfortul locatarilor din zona. Timp de peste 4 ani de zile, cat a tinut domnia lui Necula si-a PSD-ului & co, nici c-au fost vreodata serios reparate. Si nici acum nu vad sa se grabeasca cineva sa le rezolve. Nu zic deocamdata mai mult, sa nu tulbur apele politice, dar stati sa treaca ziua de 6…
gigiexpertu a zis
sefu , acolo nu erau puse deloc rosturile de dilatare. mai mult , era taiat asfaltul pentru ca era pregatit pentru demolare si montat rost. intelegi matale ? ce tasare , ce avioane ? si UMB au fost de acord sa dea drumul la trafic in conditiile astea. in caz de nasoale ei sunt direct raspunzatori , nu baietii aia 2 veseli de la capitala care pana la alegeri tocesc foarfece pe banda rulanta. urmareste si forumul peundemerg si ai sa vezi ca mai sunt si multe alte probleme : lipsa parapeti , lipsa garduri protectie si mor cainii pe acolo ca la razboi , marcaje insuficiente , etc. s-au grabit UMB-ul, fortati de baietii veseli si e cam nasol si pentru imaginea lor de constructori de nota 11.
I.C. a zis
Citeste update-ul articolului si vezi ca esti si tu in eroare. Citeste-l de cate ori ai nevoie sa intelegi.
gigiexpertu a zis
@ I.C. , puisor , vad ca m-ai facut postac politic mai sus pe la alt comentariu . fiecare cat il duce capul …ce sa zic , nu caut sa iti schimb tie perceptiile. cat despre „esti si tu in eroare” si „Citeste-l de cate ori ai nevoie sa intelegi.” ma face sa cred ca tu chiar crezi orice se scrie sau se spune , atat timp cat coincide cu ceea ce vrei tu sa crezi despre ceea ce se scrie. adica esti naiv , ca sa folosesc un eufemism. da-mi voie sa iti explic :
1. comunicatul celor de la cnair e o minciuna pentru ca nu isi permiteau sa spuna intr-un comunicat oficial ca au dat drumul la circulatie pe un pod fara rosturile de dilatatie executate. o incurcau si ei , si UMB si politia rutiera. cu ocazia asta au mai varsat o galeata de rahat in capul UMB-ului. ca asa-i in tenis.
2. am ocazia , periodic , sa asist la montarea unor astfel de dispozitive de rost si imi este destul de familiara tehnologia de executie. daca vrei sa pricepi ca in poza prezentata mai sus NU sunt montate rosturi de dilatatie si este executata doar pregatirea dinaintea montarii ( este taiat asfaltul ) bine , daca nu , iar bine. mi-e fix egal si tot banii aia ii iau la sfarsit de luna fie ca pricepi au ba.
3. chiar daca este impusa limita de viteza , romanul nu o sa o respecte niciodata atat timp cat nu e un radar in zona , asa ca gaura aia formata in asfalt poate duce la accidente serioase , cateva jenti rupte e ceva minor pe langa ce se poate intampla.
4. dupa alegeri , sensul de autostrada unde nu sunt executate rosturile de dilatatie la poduri se va inchide si se va circula pe celalalt sens in ambele directii.
5. inainte sa acuzi pune mana pe o carte , citeste , informeaza-te ca altfel pari genul de om care urmareste doar antena 3 si trinitas
I.C. a zis
Domnule GIGIEXPERTU, ma scuzati ca m-am luat dupa astia de la CNAIR, eu n-am stiut ca ei mint si dvs spuneti adevarul, in practic aceeasi formulare cu un alt comentator… Eu am luat tot ca un eufemism autoironic pana si pseudonimul dvs de fata, chiar n-am crezut serios pana acum ca sunteti expert in vreo 15 domenii, cum reiese de pe aici. Ma si intreb daca va merita Bacaul, de ce nu sunteti la Oxford cu norma intreaga, party time la NASA si doar un pic si pe aici, prin batatura, nu stand toata ziua la comentarii.
Sigur, sarcina de partid, dar mai ia, nenicule, o pauza, ca-i fi obosit si tu. Dupa 6 ne lasi?…
Adi a zis
Ori esti penelist ori esti un spalat pe creier johanist. Din pacat e sunt multi prosti ca tine care o sa voteze in continuare johanis penele
gusty a zis
Da, mah @gigiexpertule, mor cainii pe autostrada neterminata ca la razboi, au murit deja o suta intr-o zi, maine mai mor doua sute. Ca stateau pana ieri la margine de drum pustiu si urlau la luna, acu trec strada lipsita de garduri de protectie si mor ca la razboi. Du-te si salveaza-i. Da’ vezi ca mor si in oras, pe toate strazile lipsite si ele de garduri. Cu astia ce ne facem, sefu? Strazilor din oras cand le punem garduri ? Ca de gropile asfaltului si traficul si vacarmul si poluarea din orasul sufocat de traficul greu nu mai zic, c-am zis deja, dar astea nu conteaza, nu-i asa?
Centura nu-i terminata, mai e de lucrat cate ceva, inclusiv la breteaua asta estica (nici nu s-a afirmat c-ar fi 100% terminata, doar ca poate fi data traficului in conditii de siguranta – asa cum a spus si Umbrarescu). Dar eu sunt multumit c-am scapat deja de o buna parte din traficul greu din chiar zona unde locuiesc! Asta e important pt mine si alte mii si mii ca mine. Zeci de mii, daca socotesti bine.
Cat despre tine, @Aditza, ce sa zic? Ai grija cum treci strada, poate te ajuta Benea sa o treci, ca sa nu dea masina peste tine. Nu vreau sa mori si tu ca la razboi. Despre Johannis afla ca da, l-am votat, ca pe Veorica n-aveam cum s-o votez nici daca mergea pe-o singura roata pe centura neterminata, inainte si ‘napoi, pana’n anul douazeci – douajdoi. Daca nu intelegi aluzia, intreaba-l pe Benea, poate el o intelege.
Altfel, politica nu ma intereseaza, cat ma intereseaza realizarile, fie ele si imperfecte.
Atata s-a putut, bine ca s-a putut! La cat mai multe putirintze!
gigiexpertu a zis
@gusty
sunt ateu de felul meu insa tu ma determini sa imi fac cruci cu ambele maini. ce am zis eu si ce ai inteles tu. bezna frate. n-ai cu cine!
Carmen Nita a zis
Lasati copiii sa invete in scoli. Ati nenorocit o generatie de copii si voi nu va mai saturati de plimbat si inaugurat . la scoala nu este voie dar in plimbari electorale este voie. Impotenti fara copii distrugeti copiii altora
Andrei a zis
Trist cum tot timpul interesul partidului vine înaintea interesului sau a siguranței cetățenilor. Mare păcat că nici după mai bine de 30 de ani nu se dorește calitate ci doar improvizeze și chestii care sa țină până la prima poza. Rușine tuturor mai ales celor care se lauda cu un mare k..t cu o funda foarte frumoasa.
Ciprian a zis
Nu inteleg in lucru: pe unde se poate intra in/iesi din Bacau pe aceasta autostrada?