Peste 1.000 de curioși au asistat sâmbătă la spectacolul aviatic prilejuit de o nouă ediție a mitingului aviatic organizat anual de Baza 95 Aeriană ,,Erou Căpitan Aviator Alexandru Şerbănescu” din Bacău. A fost de altfel și o ocazie specială, deoarece Baza Aeriană împlinește 95 de ani de existență.
Cu întârziere de o oră, festivitatea a început cu ceremonialuri atât militare, cât și religioase, ceea ce a lungit și mai mult așteptarea publicului obligat să suporte soarele arzător și să asculte mesaje și discursuri ininteligibile ale unor generali și colonei cu funcții în diverse state majore ori la Ministerul Apărării.
A urmat spectacolul aerian propriu-zis, întrerupt doar de parada – la sol – a motocicliștilor de la Moldavia Bikers.
Evenimentul a mai beneficiat de o expoziție a tehnicii militare și armamentului din dotare. Au stârnit admirație evoluțiile piloților de la Aeroclubul României, formaţia Iacării Acrobaţi. În final, au „defilat” aeronave din dotarea Forțelor Aeriene Române, MIG-21, YAK-52 sau IAR-99.
Galerie foto
Video:
ionut a zis
Noi nu am fost curiosi sau ” gura casca” , suntem oameni ce respectam efortul si sacrificiul celor ce vegheaza la siguranta nostra, riscandusi viata zi de zi pilotand acele avioane de milioane de euro. Cinste lor si nu este de ajuns sa-i respectam cat trebuie sustinuti.
In concluzie am mers acolo de ziua lor din dragoste si respect nu din curiozitate indiferenta .
smart a zis
@ionut :
1. Suntem in anul 2015 si etalam aceleasi aparate de zbor de la inceputul anilor ’60-65, uzate fizic si moral si la o adica total ineficiente intr-o situatie reala de lupta.
2.Este adevarat , unii dintre pilotii romani isi cam risca viata cand zboara dar din cu totul alte motive decat cele pe care le insinuiezi matale , pentru ca de la al doilea razboi mondial nu ne-a amenintat nimeni siguranta nationala si in orice caz nu pilotii romani ar fi fost capabili sa o apere.Riscurile meseriei lor provin in primul rand din pricina starii tehnice precare a aparatelor de zbor si nu in ultimul rand din cauza erorilor de pilotaj comise caa urmare a insuficientii orelor de antrenament iar in unele cazuri , izolate este adevarat , ca urmare a „vietii sportive” a acestora.
3.Cand se anunta un miting aviatic cetatenii obisnuiti , nu rudele , vin pentru spectacolul aviatic , in niciun caz pentru parazi militare , discursuri , alte fanfaroneli tipice unei epoci apuse de vreun sfert de veac.
Adrian a zis
Un spectacol frumos si bine organizat. Nu am „fost obligat” sa suport soarele arzator, am facut asta din placere, din respect fata de militarii care s-au straduit(au si reusit!!) sa ne ofere un spectacol pe cer! Ma bucur si m-am simtit privilegiat ca am simtit alaturi de ei(militari) parfumul kerosenului ars de pasarile cerului!
BRAVO LOR SI RESPECT PENTRU CEEA CE FAC!!!!
gica+lupu a zis
Pacat ca erau si cei doi „politicieni” Barzu&Paler care isi faceau campanie electorala.Si dl Ababaei care ne-a arata cat este de viteaz si s-a plimbat cu avionul. Pe banii lui?
Ii astept cand vor pe \str Milcov dar numai impreuna cu micul Napoleon de la biblioteca
koko a zis
Poate ca festivismul cu discursuri si preoti nu mai e de actualitate, dar maiestria pilotilor care-si pun pielea in saramura pe aparate depasite fizic, curajul parasutistilor si deltaplanistilor, emotia rudelor, bucuria copiilor care urca la bordul navelor si butoneaza/ manevreaza ”chestii’
, entuziasmul celor ce-si sacrifica timpul si banii pentru hobby-uri costisitoare si a celorlalti doritori de asemenea evenimentau fost de bun augur. Am urmarit toate miscarile de trupe, am „admirat”prezentele din cadeul politichiilor.Felicitari militarilor!
Io a zis
Felicitari tuturor aviatorilor aflati in zbor si la sol.
@smart tot ce spui este cu rea intentie si multe neadevaruri, vrei sa manipulezi.
„Fanfaronade” de acest gen se organizeaza frecvent in toate tarile, mai ales in cele din vest, cu un public care depaseste si 100000 persoane. Mass media participa foarte activ pentru popularizarea zborului (balon, planor, avion usor, avion supersonic, elicopter etc.). Organizatorii (chiar si aerocluburi) au sprijin total pentru astfel de activitati (orar de zbor, arii de lucru etc.). Faptul ca aviatia militara are aparate vechi nu este vina ei, ci a politrucilor care gandesc ca tine. Probabil vei fi foarte mandru cand vei privi la „noul F-16„ ce va dota in curand aviatia romaneasca, tanar de prin anii 1972, dar de origine americana, calarit de portughezi. Ai nostri fac cu ce au si e de apreciat ca industria romaneasca a reusit sa modernizeze si sa asigure nivelul de mentenanta necesar la unele dintre aparatele care au evoluat ieri (Lancer, Socat, Soim, IAK).