Guvernul PNL este pe cale de a inversa prioritatea autostrăzilor cerute de Moldova, în sensul de a face tronsonul Bacău – Brașov ca prioritatea nr 1 și finanțabil din fonduri UE, concomitent cu retrogradarea traseului Iași – Târgu Mureș ca prioritate 3 și lipsirea de finanțare europeană măcar pe următorii 10 ani, scrie presa din Iași.
Actualul Guvern vrea să modifice Masterplanul pe Tranport (MPGT), prin elaborarea unui document care se va numi: „Strategia de Implementare și Prioritizare a Proiectelor de Autostrăzi în perioada 2021-2030”. Această nouă strategie a Guvernului României urmează a fi prezentată Comisiei Europene imediat după instalarea noului guvern, adică după 1 Ianuarie 2021.
Intenția ar fi să se schimbe coridoarele de transport europene din România TEN-T din actualul MPGT între ele, astfel încât unele să se transforme din TEN-T CORE (coridor principal) în TEN-T Comprehesive (coridor secundar) și invers.
În această situație se află coridorul Bacău -Brașov/A13 care în acest moment este pe TEN-T Comprehesive(coridor secundar) și care se dorește a fi transformat într-un coridor TEN-T CORE (coridor principal), iar Tg.Mureş -Tg.Neamț să fie transformat din TEN-T CORE (coridor principal) în TEN-T Comprehesive (coridor secundar).
Toate aceste modificări ar duce la o recunoaștere oficială a prioritizării execuției tronsonului Bacău-Brașov/A13 înaintea tronsonului Tg.Mureş -Tg.Neamț/A8 și de către Comisia Europeană, ceea ce ar stabili definitiv execuția A13 în perioada 2021-2027 până cel târziu în 2030 și renunțarea la tronsonul Tg. Mureș – Tg Neamț/A8.
Informația a fost comentată de deputatul Lucian Șova, fost ministru al transporturilor, în mandatul căruia a fost lansat proiectul A13 Brașov-Bacău. „Desi «desteptii zilei» sustin in campania electorala ca «evidentierea luptei cu pandemia» este mai importanta decat promovarea obiectivelor ce pe termen lung vor aduce dezvoltare Bacaului, eu cred ca ceea ce am facut la Ministerul Transporturilor acum mai putin de doi ani va dainui. Calea ireversibila pe care am adus proiectul A13 Bacau-Brasov capata recunoastere si din partea «dusmanilor». Peste ani (nu multi) pandemia va fi combatuta ca toate celelalte din istorie dar bunastarea bacauanilor va fi data de “ visul” nostru implinit Bacau, centru regional al transporturilor in Moldova”, a declarat Lucian Șova.
autostradel a zis
adica sa cada pnl bacau de fraieri ? :))))) hai ba penelistii lui peste prajit de la bacau, nu mai faceti reclama pt a8 iasi tg mures? iar ati cazut de papagali ca de obicei.
autostradel 2 a zis
aaa…si sa nu uit…cata prosteala ati inghitit astia de votati pnl, cu johanus si ciuma galbena care va prosteau cu autostrada unirii in campanie…cu legea autostrazii iasi tg mures, cu pnl bacau facand propaganda pt iasi tg mures in loc sa se agite pt bacau … meritati ma sa va conduca pnl, meritati…
sebi a zis
cand va zicea psd ca nu e viabil sa faci iasi targu mures si ca e mai bine sa se uneasca moldova pt iasi bacau brasov, erati toti lesinati de maretele planuri peneliste. ghinion. nu e bun iasi targu mures.
Istvan Ghimes a zis
Yooiii, poi nu era decret dat de domnul president Johaniis ca sa treaca autostrada pe mai sus de maghiaruri? ohoo, deci nu este bine ca romanurile sa ia in calcul varianta aceea aiurea.
Yoooooiiiiii, nu pot sa creada ca cetateanuri ce sunt ,ca romanurile astea galbene, imbretiseaza ideea pdsr-ista si spune ca A13 ieste cel mai bun poject de autostreada…normal, ca si noi maghiarurile din Ghimesu se bucura ca o sa avem si noi autostrada si o sio se plimbe maghiarurile cu romanurile pe acolo…yoooiii ce bucurie !
Crazy a zis
Stadiu de maculatură ambele , la fel si toate declarațiile politice . Pana nu vedem utilaje la lucru , avem dreptul să nu vă mai credem
Petrisor a zis
,,Deșteptul „care a scris primele comentarii ar fi bine sa-și aducă aminte cine a făcut masterplanul și cine împreună cu dl Sova promova Tg.Mures-Iași. Dacă rostogolesti mincinile stăpânilor tai nu devin adevăruri.
Adi a zis
Bati campii :)))
Matt a zis
Ttilu de tip „momeală pentru clic”. De fapt, reiese din articol că este o inversare de priorități (importanță coridoare de transport europene). În plus, nu se poate renunța complet la A8 Iași – Târgu Mureș pentru că Iașiul se leagă prin intermediul A8 de A7 la nodul Pașcani și mai departe de București prin A7 și de Brașov prin A13. În plus, ținând cont de relieful și arealele protejate traversate de traseele celor două (A8 & A13), cel mai probabil, A13 ar fi „luat-o înaintea” A8 de la sine, fiind mult mai facil de implementat. A8 & A13 sunt de fapt la fel de importante pentru Moldova, dar „divide et impera”…
Amicu a zis
Sa faca guvernul PNL
Daca PSD nu a facut nimic daca nu se alege cu beneficii
Bacau Brasov da km mai putini deci sar construi mai repede”””
Adi a zis
In ce limba ai scris? :))))
Valy a zis
Autostrada Bacau-Brasov! Sa vina referendumul!
Eu a zis
Nu o sa vedem autostrada prin MUNTI in Romania in urmatorii 15-20 de ani. Din cauza asta putem sta linistiti.
La noi nu exista solutie de autostrada cu plata.. NU. La noi totul trebuie sa fie MOCA. La noi daca se pune pe masa un proiect , in cazu de fata o autostrada care sa aiba o taxa, sare poporu roman in sus de c .. r ca trebuie sa dea bani. NU, NU sunte PSDist. dar acel parteneriat public privat cu o taxa de 10E sau cat era, era cea mai buna solutie pentru o atuostrada de la PLoiesti la Brasov.
Dar noi romanii, popor de pomeni, nu am fost de acord cu asa ceva. Pai atunci mai bine stam la coada pe Valea PH inca 30 de ani de acum incolo. De banii pe care ii ardeti cu motorina si benzina, inaintind cate 2m/minut, plateati autostrada si intr-o ora erati unde voiati.
Dar atata putem, atata ne duce caputzu..