– renumitul retailer spaniol de fashion Inditex incepe, in luna mai, amenajarea mai multor magazine la Arena Mall – magazinele vor fi deschise publicului in octombrie 2010 – gradul de ocupare a mall-ului va ajunge la maxim
Cochetarie, elegeanta si frumusete – iata atributele pentru care Bacaul va fi marcat ca localitate pe harta europeana de fashion, odata ce cunoscutul retailer spaniol de moda Inditex, promotor al cunoscutului brand Zara, va fi prezent aici prin deschiderea, din octombrie 2010, a unor magazine proprii in Arena Mall. Initiativa apartine – asa cum va infomam, deja, in ziarul nostru de ieri, cunoscutul om de afaceri Ovidiu Budeanu, care a batut palma, in aceasta saptamina, cu administratorii unora dintre cele mai cunoscute branduri de fashion internationale si din Europa. Bacaul intra, astfel, in rindul marilor centre urbane ale tarii in care cunoscuta companie spaniola a deschis magazine proprii.
„Spaniolii – ne-a declarat Ovidiu Budeanu – vor fi in Arena Mall din luna mai a anului viitor, cind le vom preda spatiile comerciale de care au nevoie, pentru amenajarea magazinelor in care vor putea fi gasite produse din brandurile Zara, Pull and Bear, Bershka si Stradivarius. Partenerul spaniol va investi pentru magazine la standarde internationale, pe care le va deschide pentru public in luna octombrie. Cu noile magazine gradul de ocupare a mall-ului va fi de suta la suta”. Parterul mall-ului bacauan va fi, astfel, transformat complet, dar nu-si va pierde functionalitatea pe tot parcursul lucrarilor de amenajare. Arena Mall devine, astfel, un mall regional, pentru clienti din judetele Neamt, Bacau si Vrancea.
Ce cistiga Bacaul
Deschiderea magazinelor in Arena Mall va insemna prezenta Bacaului in cataloagele brandurilor internationale. Este un mesaj important pentru piata de profil, urmarita si de clientii din judetele limitrofe, care cu siguranta vor fi mai mult atrasi aici. „Mai multi clienti, mai mult capital lasat pe aceasta piata – spune Ovidiu Budeanu. De aici si un volummai mare de taxe si impozite la bugetul local. De asemenea, cel mai puternic dintre brandurile aduse de Inditex, Zara, va fi un adevarat magnet pentru altele de aceeasi notorietate, Zara fiind un adevarat deschizator de drumuri si in modernizarea comertului bacauan, un pasaport pentru alte branduri mari. Sint sperante mari ca ea va fi urmata de alte cinci sau sase branduri cunoscute la Arena Mall, precum Mango (pentru care negocierile sint foarte avansate), Starbuks, Pimkie, Piazza Italia si, probabil si C&A sau Il Passo. „Intrarea unui mare retailer intr-un oras, a unui brand atit de puternic – a mai precizat administratorul mall-ului – se face intotdeauna dupa studii de piata amanuntite. Daca ei au ales pentru extindere Bacaul, inseamna ca orasul are potential sa duca asemenea magazine si este un semnal bun si pentru alte domenii de activitate”. Pozitia geostrategica a orasului, aeroportul international, vadul de cumparatori din cel putin trei judete, tranzitul zonal etc. sint tot atitea motive pentru un investitor sau un dezvoltator sa aleaga o solutie aici.
Spaniolii ocupa orasul
Timp de patru luni, spaniolii vor inchiria, in Bacau, un intreg hotel pentru echipa lor, cu care vor incepe amenajarea celor patru magazine. Amplasarea magazinelor se va face la parterul hipermarketului, care va fi reorganizat in totalitate, inspre intrarea principala. „Nu intrerupem activitatea la perter – a precizat Ovidiu Budeanu. Constructorii vor avea acces in spatii prin intrarile latrale, iar parterul din Arena Mall va fi reamenajat, cu pereti de rigips care vor masca lucrarile, linga care vor fi montate tonete pentru vinzarea diferitelor marfuri. Parterul ramine spatiul in care vor avea loc, in continuare, o mare parte dintre actiunile de divertisment ale mall-ului, un coluar de tranzit, de promenada, dar si un vad comercial special”.
Si shpingul are cultura lui
„Obiectivul de marketing pentru anul 2010 al Arena Mall – a declarat Ovidiu Budeanu – este ca Bacaul sa devina principala destinatie pentru cumparaturi si distractie. Bacauanii si nu doar ei trebuie sa scape de obsesia de a nu intra in magazinele care sint mai luxoase. Lumea trebuie sa inteleaga bine ca si aici preturile sint dupa clientela, ca preturile si discounturile sint intr-un raport strins, in functie de evolutia pietei. Acum trecem prin criza economica, dar trebuie sa gindim pozitiv”. Concurenta brandurilor nationale cu cele de talie internationala creste si in Arena Mall. Ovidiu Budeanu crede ca aceasta este benefica pentru brandurile autohtone, in ideea ca duce la progres. „Brandurile noastre – spune proprietarul mall-ului – nu au politici de supravietuire, de aceea vezi magazine care se inchid. Numai in Bacau avem citeva branduri mari care au deja cite doua locatii, si la noi si in alte complexuri. Noi gazduim Deichmann, New Yorker, Tako, Human. Retailerii mari au inteles ca trebuie sa vinda cu pret mai mic, dar cu dever mai mare. A trecut vremea adaosurilor de 300%. Iar comertul din mall-uri merge dupa o sinusoida, in functie de sezon, de care trebuie tinut cont. Noi nu avem nici cultura de shoping adecvata, prin care putem economisi. Principala conditie este sa vizitezi magazinele, asa cum fac englezii, sa alegi si sa te opresti la ce este mai bun si mai ieftin”.
bogdan a zis
superb..mall avea nevoie de o schimbare cu cateva magazine noi !! poate deschide si un magazin gen Hypermarket in incinta mall…… in acest fel va creste numarul de vizitatorii !!!
bty a zis
oare si la Zara va intra sa cumpere tot baba cu batic din spoturile de promovare ale Arenei. Fratilor va distrugeti singuri cu asa spot!
go west a zis
misto, nu sunt printre favoritii mei dar pentru romania, zara e un brand destul de potrivit! sincer, ma bucur de ceea ce aud!
despreadevar a zis
Domnul Budeanu este, probabil, unul dintre cei mai putin inspirati (ca sa fiu dragut) administratori de centru comercial. A inceput cu stangul dand drumul locatiei desi era improprie – prost finistata si incompleta – , a venit cu o ciudatenie de acces la et 1 prin care intentiona sa „plimbe” cumparatorii care insa se lasa acum lehamite si, eventual, iau liftul la et. 2, a pierdut Pizza Hut de capos ce a fost, a practicat chirii exorbitante, a dat lectii de comert desi toate afacerile proprii dezvoltate in mall i-au mers prost. Acum e un fel de matroana care isi incaseaza cota-parte de la fiecare lucratoare in parte. Cum este posibil ca Arena sa fie cel mai gol mall din cate am vazut vreodata in Romania (multa vreme am crezut ca cel din Valcea e campion, insa pe atunci Bacau inca nu avea)? Proasta administrare! Zara? Se ingroapa in Arena insa isi vor da sema prea tarziu.
yEaH a zis
Intradevar , achizitionarile ce vor veni vor aduce mai multi vizitatori / cumparatori ! despreadevar : intr-un fel ai dreptate , a pierdut pizza hot dar a inlocuito imediat bineinteles nu cu ceva pe masura ei. Speram intr-un viitor mai bun!
andrei a zis
starbucks:X
Andrew a zis
Nu se stie data exacta cand vor fi deschise?
Daca ar veni Starbucks si C&A ar fi super ,desi nu prea cred ca ii vom vedea in urmatorii 2 ani.
ionut a zis
21 septembrie