UPDATE: Pentru Ziarul de Bacău, deputatul Lucian Șova, fost ministru al Transporturilor, a făcut câteva precizări, legate de întâlnirea Grupului de lucru cu reprezentanții CNAIR: „S-au identificat soluții și s-a stabilit unde va fi nodul rutier care va lega autostrada A7 (Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău- Pașcani) de A13 (Brașov – Bacău). «Nodul» va fi prins în aplicația ce va fi trimisă la Bruxelles, pentru finanțarea centurii Bacaului. Practic, azi s-au pus pe hartă primii kilometri din autostrada Bacău- Brașov”. Potrivit fostului ministru, joncțiunea A7 cu A13 se va realiza la sud de Bacău.
De asemenea, deputatul Lucian Șova a mai informat că au fost dezbătute și identificate soluțiile privind rezolvarea tuturor problemelor de mediu care privesc proiectul major Varianta Ocolitoare a municipiului Bacău (VO). „Aceste soluții vor fi trecute în documentul privind aplicația de finanțare pentru VO Bacău, ce urmează, în următoarele 2 săptămâni, să fie trimis la Comisia Europeană, pentru aprobare și începerea decontărilor din fondurile europene alocate României, pentru infrastructură”, a spus Șova.
Până acum, toate plățile s-au făcut din bugetul de stat, urmând ca decontările următoare să se facă din fonduri europene.
Știrea inițială:
Conducerea Prefecturii Bacău s-a întâlnit astăzi cu membri din conducerea Ministerului Transporturilor și membri C.N.A.I.R., în vederea stabilirii unor detalii vitale privind implementarea proiectului ”Construcția variantei de ocolire Bacău”.
Prefectul Valentin Ivancea a declarat că au fost dezbătute și adoptate atât soluții privind rezolvarea ultimelor impedimente în vederea depunerii la Comisia Europeană a proiectului, precum și adoptarea soluției privind amplasarea nodurilor de legătură între Centura Bacău și autostrada Bacău-Brașov și Autostrada A7. „Era necesară această întâlnire pentru că în această perioadă se realizează studiul de fezabilitate pentru Autostrada A7 și urmează să înceapă realizarea studiului de fezabilitate și proiectarea pentru Bacău-Brașov. Este normal ca cele trei să fie interconectate”, a declarat Valentin Ivancea pentru Ziarul de Bacău.
La întâlnire au participat directorul general C.N.A.I.R., Scarlat Florin Sorin, directorul general Direcția Generală Investiții – Proiecte Strategice și Monitorizare Proiecte, Mocanu Mihaela, directorul general Direcția Generală Organismul Intermediar pentru Transport – Costache Cătălin Marian, directorul executiv C.E.S.T.R.I.N. – Ioniță Ștefan și șeful departamentului C.N.A.I.R. – Obținere Finanțări – Diamandi Cristian Emilian.
Europarlamentarul Dragoș Benea, mesaj de mulțumire
Europarlamentarul Dragoș Benea a ținut să mulțumească celor doi băcăuani care s-au ocupat de materializarea proiectului centurii Bacău, Lucian Șova și Valentin Ivancea. “Șoseaua de centură, cel mai important proiect al Bacăului de la Revoluție încoace, este posibilă mulțumită „locomotivei” Lucian Șova, fostul ministru băcăuan al Transporturilor, și „buldozerului” Valentin Ivancea, prefectul județului Bacău. Ambii excelenți oameni de administrație, centrală și locală, au tractat proiectul centurii Bacăului până în punctul în care acesta se materializează sub ochii noștri. Muncă lor, adeseori desfășurată sub auspiciile unei trude anonime, este – de fapt – temelia solidă de la baza șoselei de centură a Bacăului. Mulțumiri, ambilor!“
Radu a zis
Fara Umbrarescu , aveai o caruta cu 2 martoage…
ioan a zis
… buldozerul și locomotiva nu și-au făcut deloc de lucru și la spitalul municipal Bacău.
Tru a zis
Lăsați comentatorilor, ca vine PNL-ul și trece Palar la butoane. Sa vezi atunci ce dezvoltare pe Bacau. O sa avem centura ocolitoare prin Iași. O sa fim cei mai jmecheri
adrian a zis
dupa 30 de ani de PSD de Bacau la butoane si vreo 20 la conducerea tarii „s-au pus pe harta primii km de autostrada in Moldova”. Asta-i lauda sau prostie?
Kross a zis
Din curiozitate poti analiza ca de la revolutie pina acum au trecut 30 de ani.Primii doi ,nu-l putem pune la PSD pentru ca acolo-i gasim pe Basescu,Sora(asta de 102 ani),Stolojan,Petre Roman,toti de dreapta.Din 28 de ani ramasi,12 au fost guverne de dreapta si 16 PSD.
Din 900km de autostrada citi sunt acum,140km sunt de la Ceausescu,700 de PSD si restul in cei 12 ani de dreapta.In cei 12 ani de dreapta am avut 9 ani de scadere economica.In cei 16 ani de PSD am avut doar crestere economica.
Pricepeti?
Shobolanul de cornicha a zis
Nea Kross, poate ma insel eu dar nu esti matale consilier independent in consiliul judetean? Pai daca esti ‘independent’ fii pana la capat si spune ca si atunci cand nu era la gurvernare PSD-ul era la butoane prin majoritate parlamentara si prin majoritatea alesilor locali. Si poti sa mai zici ca cele mai mari tunuri financiare s-au ‘intamplat’ tot pe vremea PSD-ului. Sau poti sa mai zici ca in perioada marii crize 2008-2010(pe vremea lu’ Boc adicatelea) Irlanda, Islanda, Cipru, Grecia si Spania erau in faliment dar Romania a trecut cu bine peste. Sau poti sa zici ca ALDE, PSD si PUR de fapt sunt PCR-ul mai mare. Cresterea economica se pune si cand lasi datorii imense guvernelor ce au succedat PSD-ul la carma tarii sau datoriilea alea (vezi cazul guvernului Veorica) nu mai sunt ale PSD-ului?
Pe 10 august ce guvernare era? Aveam crestere economica, nu?