CLUBUL DE ȘTIINȚE, secția DRON-AS, este un proiect finanțat prin Fondul Științescu, realizat de Liceul Tehnologic „Anghel Saligny”, în colaborare cu Asociația SNS. Proiectul a avut ca scop dezvoltarea de programe didactice care se folosesc de tehnologia dronelor în vederea stimulării interesului elevilor pentru disciplinele STEM (Ştiinţă, Tehnologie, Inginerie şi Matematică).
Deoarece tehnologia evoluează mult mai rapid decât sistemul educațional, existând discrepanțe între nevoile pieții muncii informatizate și competențele dobândite în școală, unitatea de învățământ a apelat la ajutorul Fondului Științescu pentru a crea și dezvolta un Club e Științe în care elevii să combine joaca cu știința pentru a-și dezvolta competențe profesionale și personale.
Științescu este un program de finanțare pentru proiecte educaționale care încurajează pasiunea pentru științe și tehnologie a copiilor şi tinerilor până la 19 ani, implementat în Bacău de Fundația Comunitară Bacău (FCBc), alături de Romanian-American Foundation şi partenerii locali.
În cadrul secției Dron-AS, elevii au proiectat, construit, programat si echipat drone gata de zbor, au aplicat concepte din matematică și știință, au elaborate, într-un cadru prietenos, soluții inovative pentru rezolvarea unor probleme reale, au lucrat în echipe și și-au dezvoltat aptitudini importante pentru carieră și viață. Invazia dronelor în cadrul procesului de învățământ i-a ajutat nu numai să se intereseze de sectorul tehnologic, ci și să-și crească încrederea în sine, în cazul în care dronele vor fi un instrument util în viitoarele lor locuri de muncă.
„Cu 10 ani în urmă, o bună parte a meseriilor de azi nu existau, iar ritmul de apariție al unora se accelerează, prin urmare, educația trece printr-o provocare majoră în ceea ce privește pregătirea tinerei generații. Având în vedere evoluția rapidă a noilor tehnologii, folosirea dronelor în educație are un impact foarte mare, în special în știință, tehnologie, inginerie și matematică. Utilizarea acestor dispozitive mici în activitățile didactice poate fi o oportunitate de a face cursurile mai atrăgătoare și mai utile pentru elevi. Lucrul cu un instrument practic real, într-un mediu educațional, va ajuta elevii să obțină noi competențe pentru locurile de muncă în domeniile STEM”, ne-a declarat directorul unității de învățământ, prof. Crisalinda Nona Irimia.
Lasă un răspuns