• doar 190 din cele 280 de gospodării racordate la conducta RAGC Bacău au încheiate contracte cu RAGC • oamenii însă nu vor să plătească facturile pentru că spun că pierderile sînt prea mari • nici jumătate din apa pe care spune că o distribuie RAGC nu se regăsește în facturile cetățenilor
Locuitorii din cartierul Vermești din orașul Comănești sînt pe punctul să rămînă fără apă rece, dacă nu își plătesc facturile. RAGC este gata să sisteze furnizarea apei reci pe motiv că locatarii nu vor să plătească și pierderile. Problemele sînt însă mult mai numeroase, iar una esențială este că nu toată lumea are încheiate contracte cu RAGC.
Regia Autonomă de Gospodărire Comunală (RAGC) Bacău are o conductă de apă care trece pe la marginera cartierului Vermești. Pentru că debitul de apă a permis acest lucru, locuitorii din această zonă s-au racordat la conducta de apă rece a RAGC. Imediat după ce oamenii s-au înțepat la conductă li s-a cerut să-și pună contoare. Procesul a mers însă mult prea greoi. Unii și-au pus aparate de înregistrat apa consumată și au făcut, implicit, contracte, alții însă s-au racordat fără să aibă avizul cuiva. Așa se face că RAGC a montat la intrarea în cartier un contor general, cu ajutorul căruia identifică apa consumată în tot cartierul. Pentru că nu toți au contoare, s-a trecut la plata în sistem paușal. Lucru cu care oamenii nu au fost de acord, fiindcă pierderile pe care trebuiau să le plătească erau prea mari.
Pentru că cetățenii au refuzat să mai achite facturile, RAGC a solicitat ajutorul primăriei, iar ideea este de a înființa în zonă o asociație la care să fie prinși toți proprietarii caselor. O altă variantă ar fi ca toți cei care stau în cartierul Vermești să încheie contracte cu Prest Serv Comănești, de la care să primească în viitor apă rece. Se pare că nici una dintre cele două variante nu a fost agreată de comăneștenii intrați în conflict cu RAGC. Tocmai de aceea, Adrian Craiovan, directorul RAGC Bacău, i-a solicitat sprijinul prefectului Radu Cătălin Mardare, cu care a fost ieri la Comănești. „Este evident că o ultimă soluție poate fi închiderea robinetului, dar nu asta este intenția noastră. Este clar că se înregistrează pierderi foarte mari. Sînt 280 de gospodării în zonă, dar numai 190 au apometre. Trebuie să identificăm dacă sînt persoane sau consumatori industriali care iau apă fără să plătească. Am vorbit și la primărie ca, după ce se încălzește, să decoperteze conducta de apă rece și să vedem dacă sînt persoane racordate care nu au contracte”, ne-a declarat prefectul Mardare.
Adrian Craiovan spune însă că la discuția de ieri nu s-a ajuns la o concluzie, și nu exclude posibilitatea ca, dacă cetățenii nu-și achită facturile, să oprească apa rece. Oamenii au primit termen o lună. Pierderile în acel cartier sînt de aproape 4.000 de metri cubi pe lună, ceea ce reprezintă aproximativ 40 de milioane de lei. (Costinela BREAHNĂ, Eduard ADAM)
Lasă un răspuns