Miercuri, 30 octombrie, Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat că a lansat astăzi licitația pentru proiectarea și execuția lotului 2A Ditrău – Grințieș (38 de kilometri), cel mai lung lot al Autostrăzii „Unirii” A8, ofertele la contractul de aproximativ 6,4 miliarde lei urmând să fie depuse în SEAP până la data de 19 decembrie 2024. Durata de proiectare și execuție a lotului cu o lungime de 38 kilometri, care se desfășoară în județele Harghita și Neamț, este de 54 de luni (14 luni proiectare și 40 luni pentru execuție).
CNIR arată că acesta este un proiect de o complexitate tehnică ridicată pentru că include lucrări majore de artă (poduri, pasaje, viaducte, tuneluri) și volume considerabile de lucrări de excavare și consolidări. Lungimea totală a tunelurilor și a viaductelor (21 de kilometri) reprezintă 57% din lungimea întregului lot: 19 tuneluri și 63 de poduri și viaducte.
Pe traseul lotului 2A este prevăzut un nod rutier la Ditrău (conexiune cu DN 12 în județul Harghita), iar la Est, în județul Neamț, conexiune cu Lotul 2 B Grințieș – Pipirig, o descărcare provizorie pentru a asigura funcționarea independentă a acestui lot. Finanțarea lucrărilor este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027 și de la Bugetul de Stat.
Secțiunea de munte Sărățeni – Pipirig de pe Autostrada ,,Unirii“ A8 are o lungime de 116 kilometri și include patru loturi: 1.Lotul 1C Sărățeni – Joseni (32,4 kilometri), Termen pentru depunere ofertelor în SEAP – 16 decembrie 2024; 2. Lotul 1D Joseni – Ditrău (14,4 kilometri), termen pentru depunerea ofertelor în SEAP – 25 noiembrie 2024; 3. Lotul 2A Ditrău – Grințieș (37,9 kilometri), termen pentru depunerea ofertelor în SEAP – 19 decembrie 2024; 4. Lotul 2B Grințieș – Pipirig (31,5 kilometri) – documentația urmează a fi transmisă, spre validare, către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) vineri, 1 noiembrie 2024, mai arată comunicatul CNIR.
cezar a zis
nu pot sa cred ca se intampla asta…..fara aprobarea lui gigiexpertu ..chiar e posibil asa ceva sa dati drumu la o licitatie pentru A8 care nu are nici macar studiul de fezabilitate cum zicea gigiexpertu ala de Bacau …dar stati ca vine gigi cu explicatiile lui paranormale gen videochatiste ,studenti saraci cu salarii minime pe economie ,racketi moloveni,targ prafuit din fundul Moldovei ,capitala de carton etc etc etc(recunosc ca explicatiile lui ma amuza din cale afara, no offence!) . ….sa vina gigi!
sefulaexperti a zis
cezarica, hai sa le luam pe rand. in primul rand A8 are legatura cu iasiul cam tot atat cat are A13 cu bacau. adica se face oriunde mai putin unde ne arde pe noi. apoi, eu nu am zis ca tot A8 e la studiu de fezabilitate, ci unele loturi. apoi, sa iti dau niste citate din articol : „execuția lotului 2A Ditrău – Grințieș” – vezi pe harta la cate sute de km de iasi e :)) ; „14 luni proiectare și 40 luni pentru execuție” – sa calculam un pic un an licitatia , doi daca sunt contestatii, 2 ani proiectarea in cel mai optimist scenariu , 5 ani executia…dupa calculul meu se face 2033…si eu ziceam de 2030 si tu te ratoiai la mine ca urtoi a zis ca in 2-3 ani e gata de la iasi la tg mures. :)) deci pana vezi tu A8 in fundul moldovei acolo la tine mai pune niste ani. dar pe mine nu m-a dus capu sa ma duc pe ziarele din iasi sa ma cert cu aia pe acolo ca se face sau nu se face. cred ca si netul se blocheaza pe la podu iloaiei daca bagi in gugal „iasi” :))
cezar a zis
Nu cred ca esti la curent cu ultimele noutati pentru si bucata Ungheni Iasi Tg Neamt va intra in licitatie de excutie pentru ca s -au aprobat indicatorii economici prin HG dat de guvern.2 la mana nu am zis niciodata ca va fi gata in 2..3 ani, cred ca ai inteles gresit in schimb am spus foarte clar si raspicat! ca se poate face spre deosebire de Benea care se zbatea si se tavalea pe jos tipand in gura mare ca A8 e IMPOSIBIL …dar IMPOSIBIL de construit ca e prea scumpa ca e prea poluanta ca nu vrea UE ca nu vor americanii ca nu vor rusii ca o sa ne loveasca vreun asteroid spre deosebire de A13 care vezi Doamne era gigea si la pret(aici tot ne fenta cu A13 Bacau Brasov care in realitate e Bacau Sibiu…care cost mult mai mult adica aproape cat A8…) si la poluare si la tot ce vrei si nu vrei …..doar doar sa nu cumva sa se faca A8 ca Bacaul trebuia sa devina in viziunea lui centrul Moldovei hub regional ,economic de transporturi,financiar cu alte cuvinte CAPITALA MOLDOVEI undisputed…..iar Iasul doar o mica capitala culturala uitata de lume undeva in fundul Moldovei…problema e ca NU MOR CAII CAND VOR CAINII….
Si ca o replica la ce spuneai mai sus ca pe tine nu te a dus capul sa iei atitudine e foarte rau ! Noua iesenilor ne merge minte suficient de bine ca sa ne dam seama cat de importanta e o autostrada pentru noi si viitorul copiilor nostri. De aia am infiintam ONG uri ca Impreuna pentru A8,Moldovea vrea autostrada si altele ca fim auziti si luam atitudine inclus pe ziarele din Bacau ….
ps: nu cred ca e vorba de o cearta ci au fost discutii argumentate pe un subiect foarte important….ti am mai spus de nenumarate ori ca nu am absolut nimic cu bacauanii( cu exceptia politicienilor din Bacau care dupa ce si au batutu joc de orasul Bacau si judet tin neaparat sa si bata joc si de intreaga Moldova).
Ne putem vedea la o bere oricand doresti!
sefulaexperti a zis
nu ma pasioneaza benea, omul e in psd si asta e cam toata caracterizarea, insa avea dreptate. iasul prin ong-uri, activisti, parlamentari incercau prin 2019-2020 sa dea la gioale zonei asteia mai centrale a moldovei ca le scadea lor aura de mare capitala. cum adica sa aiba adjud, bacau, roman autostrada si varful de la mot, nu. iasul a facut lobby puternic sa se faca a8 si sa NU se faca a13. de aici a si pornit lupta. urtoi al tau isi pusese la ong numele „moldova vrea autostrada” dar de fapt il interesa doar iasul sa aiba autostrada. daca ar fi putut face un tunel de la iasi care sa iasa la tg. mures era cel mai fericit activist. si realitatea, pe cifre, este ca a8 e muuuuult mai scumpa decat a13. ca intre timp s-au dat niste legi sa nu mai stam dupa orice floricica sau broasca protejata de lege, da, s-a avansat binisor si cu a8 si cu a13. dar au trecut 5 ani de cand discutam noi doi aici. 5 ani. si pe a8 nu sunt utilaje. atunci ziceam ca nu vezi a8 mai devreme de 2030. se pare ca am fost optimist. in rest, o fi iasul mare capitala, putere economica mondiala, crema de la crema, dar geografic tot in fundul moldovei este. si asta se va vedea in viitor cand se vor finaliza a7 si a13.
cezar a zis
Iasul nu a facut absolut niciodata ‘lobby ‘ impotriva A13 asta e o mare gogorita care a fost rostogolita mereu mai ales de Benea si sunt convins ca tu stii foarte bine acest lucru(te am mai rugat si alta data sa mi arati un singur exemplu in care cineva de la Iasi a facut vreo declaratie impotriva A13 si nu ai facut acest lucru)…in alta ordine de idei logica ta e urmatoarea si explic pentru cei care nu au inteles:
Bacaul e mai central amplasat si e normal sa treaca 2 autostrazi(A7 si A13)…Iasul nu e si nu trebuie sa treaca pe acolo nici o autostrada adica ce sa facem sa inchidem orasul????pe motiv de amplasare gresita de acu peste 600 de ani……ce conteaza ca e cel mai mare si mai populat oras din Moldova ca doar autostrazile nu se fac pentru oameni !se fac pentru locuri strategic amplasate!platesc si iesenii taxe si impozite..nu conteaza..totul pentru Bacau…
ps:imi permit sa te mai completez cu o informatie care cu siguranta ai omis o intentionat si anume ca la ora vorbirii A13 NU ARE SURSA DE FINANTARE!spre deosebire de A8( inclusi cu podul de la Ungheni care by the way are deja contructor desemnat) care e pe coridor principal si are finantare asigurata atat prin PNNR cat si prin POR…..daca nu crezi vezi declaratia lui Ciolacu in care zice el desprea A13 ca spera ca se va face cu parteneriat public privat adica la sf asteapta!si zic asta cu parere de rau eu ti am mai spus si alta data ca sunt si pentru A13!