– termenul pentru depunerea dosarelor la licitația pentru desemnarea constructorului viitoarei șosele de centură a municipiului Bacău a fost amânat până acum de patru ori – și președintele Consiliului Județean, Dragoș Benea, a pierdut șirul amânărilor
Claudiu TĂNĂSESCU
Lucrările la șoseaua de centură a municipiului Bacău au tot mai puține șanse să demareze în acest an. Și asta deoarece Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a tot amânat termenul de depunere a ofertelor de către constructorii interesați să își adjudece această lucrare amplă și atât de așteptată de comunitatea băcăuană. Inițial, primul termen de depunere a ofertelor la licitație a fost 10 iulie. De atunci acesta s-a amânat de patru ori și încă lucrurile nu sunt bătute în cuie. Problema este la CNADNR, de la care am dorit câteva explicații. Am contactat Biroul de relații cu presa, de unde ni s-a transmis că ei nu pot furniza nicio informație telefonic și că doresc solicitare în baza accesului liber la informații. Am făcut și acest lucru, cerând câteva precizări concrete: de ce s-a amânat de atâtea ori termenul de depunere a ofertelor, dacă sunt cumva probleme cu proiectul tehnic sau legate de procedură și să ne furnizeze câteva date tehnice despre acest proiect. Nu au făcut-o nici până acum, deși de la solicitarea cotidianului nostru a trecut o săptămână.
Dragoș Benea a pierdut și el șirul amânărilor
Am încercat să aflăm mai multe detalii de la Dragoș Benea, președintele Consiliului Județean, direct interesat de realizarea șoselei de centură. Din păcate, nici el nu a putut furniza mai multe informații. Ba mai mult, președintele CJ Bacău a pierdut și el șirul termenelor. „Din ceea ce știu eu termenul de depunere a documentațiilor este de 24 iulie – a declarat Dragoș Benea. Au fost câteva amânări din cauza a fel de fel de ofertanți care au solicitat reprogramarea termenului. Pot face acest lucru conform legii. De licitație se ocupă CNADNR și nu pot furniza prea multe date. Este o procedură clară, stabilită de lege și eu nu pot interfera”. Până acum termenele de depunere a ofertelor au fost 10, 19, 24 și acum, ultimul, 29 iulie.
Centura va avea peste 30 de kilometri
Șoseaua de centură este cel mai important proiect al Bacăului de după Revoluție și pe care autoritățile se zbat să îl realizeze de aproape 20 de ani. Licitația pentru execuție va dura 52 de zile. Șoseaua de centură va pleca de lângă comuna Nicolae Bălcescu, din apropierea hypermarket-ului Metro. Ea va avea avea două axe. Spre Vest va duce până aproape de satul Bogdan Vodă din comuna Săucești, lângă turnul de televiziune, și va avea o lungime de 12 kilometri. Va trece prin comuna Letea Veche, unde dealtfel se vor face cele mai multe exproprieri de terenuri și chiar de case. Spre Est va face joncțiunea cu Centrul de Afaceri și Expoziții și va avea o lungime de 18 kilometri. În total, centura va avea 30 de kilometri. Valorea investiției este de 267 milioane de euro, cu tot cu TVA, din care construcțiile și montajul vor costa 156 milioane de euro. Centura Bacăului va face parte din viitoarea autostradă a Moldovei.
I a zis
Ati incurcat estul cu vestul, unde va e busola?
dfghuj a zis
Nu se face nicio centura cand guverneaza USL. Daca se documenteaza cineva, o sa vada ca CNADNR a semnat in prima jumatate a acestui an, contracte in valoare de 6 milioane de euro. E clar ca nu-i intereseaza investitiile, ci socialismul.
Macar pdl-ul cat l-au blestemat unii, tot a mai miscat ceva prin tara. Se mai construia cate ceva, s-au mai luat de bugetari si asistati si nu se faceau de ras ca guv. Ponta.
AM uitat sa zic ca au si taiat filmarile lunare pentru autostrazi care le facea Boagiu.Au ajuns ca utilizatori skyscrapercity sa faca cheta, ca sa poata filma stadiul lucrarilor din avion.
str. a zis
Probabil Compania Nationala de Autostrazi vrea sa mai traga de timp ca sa mai mareasca pretul construirii centurii, asa cum s-a facut pe vremea lui Leonard Orban. Atunci s-a triplat pretul centurii si s-au pierdut banii europeni fiindca era clar ca s-a facut o smechereala.