Două oferte au fost depuse pentru proiectarea și execuția celui mai dificil și scump lot montan din Autostrada Unirii A8. Tronsonul va avea 16 tuneluri și 60 de poduri și viaducte și va fi construit în circa 4 ani.
Ofertele depuse la licitație:
1.Asociere SA&PE CONSTRUCT SRL (lider) -EURO ASFALT-TEHNOSTRADE S.R.L. SPEDITION UMB (România -Bosnia și Herțegovina)
2.Asociere MAPA INSAAT VE TICARET (lider) – GUNAL INSAAT TICARET VE SANAY ANONIM SIRKETI (Turcia)
Lotul 2 B are o lungime de 31,5 kilometri, o durată de realizare de 54 de luni, din care 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuție, iar valoarea estimată a contractului este de 6,9 miliarde lei (fără TVA), finanțarea fiind asigurată prin fonduri europene, Programul Transport 2021-2027 și din fonduri de la bugetul de stat.
Lotul 2 B, Grințieș-Pipirig este cel mai dificil lot al Autostrăzii Unirii pentru că include numeroase structuri, dar și volume semnificative de lucrări de consolidări și excavări:
- 16 tuneluri (cel mai lung având 940 metri)
- 60 de poduri și viaducte, două dintre acestea cu peste 1000 metri lungime (cel mai lung pod este cel peste râul Bistrița cu 1275 metri)
- aprox. 20 de kilometri este lungimea pasajelor și a tunelurilor, reprezentând aproape 70 % din lungimea întregului lot
- 12,7 milioane mc de excavări. Materialul evacuat din șantier, care devine surplus, poate fi pus la dispoziția autorităților publice locale sau a oricăror alte autorități publice, cu titlu gratuit.
sa speram ca va castiga Umbrarescu ca atunci sigur se va face chiar daca Gigi e de alta parere…..