Deși se vorbește doar despre lotul Bacău-Brașov și este criticată de activiștii A8 Iași-Târgu-Mureș, pentru că nu ar avea continuare de la Brașov, autostrada A13 este planificată pe ruta Sibiu-Făgăraș-Brașov-Bacău. Lotul Sibiu – Făgăraș este în faza finală a proiectării, iar lotul Brașov – Bacău este în întârziere cu realizarea SF și Pth. Pentru ultimul lot, Făgăraș – Brașov, se derulează licitația de realizare a documentației.
CNAIR anunță că au fost depuse patru oferte la licitația organizată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru completarea studiului de fezabilitate și realizarea proiectului tehnic necesare autostrăzii A13 Brașov-Făgăraș.
Valoarea estimată a contractului este 21,3-25,2 milioane lei fără TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM).
Termenul anunțat de CNAIR pentru evaluarea ofertelor este 12.12.2021, însă există posibilitatea să fie devansat. Documentația ar trebui predată companiei de drumuri în termen de 31 de luni de la data emiterii ordinului de începere.
În acest moment, lotul 1 din A13, Făgăraș – Sibiu, se află într-un stadiu mult mai avansat. La șase ani de la semnarea contractului, a fost predat studiul de fezabilitate, în prezent fiind în derulare procedura pentru obținerea acordului de mediu, termenul estimat fiind trimestru al treilea.
În același timp, se lucrează la elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pe sectorul Brașov – Bacău, care ar urma să fie finalizate în anul 2023.
„A13 este un proiect ireversibil. Fie că vor unii sau nu, se proiectează și se va construi de la Bacău la Brașov și mai departe, la Sibiu!”, a notat, pe Facebook, Lucian Șova, fost ministru al Transporturilor, în mandatul căruia a fost lansat proiectul lotului Brașov-Bacău al autostrăzii A13.
cezar a zis
daaaa ne ati fericit de nu mai putem…inca o bucata de autostrada care va fi construita in Ardeal (Brasov-Fagaras)…..practic a13 Bacau Brasov Sibiu cea pentru care militeaza atat de inversunat Benea va fi construita in marea ei majoritate in Ardeal …in Moldova doar vreo 50 km restul de 250 vor fi construiti in Ardeal…..daaaa intradevar aceasta autostrada e a Moldovei …pentru moldoveni….bai baiete tre sa fii tare idiot sa sustii o autostrada care se va construi in cea mai mare parte pentru altii si in acelasi timp sa arunci cu pietre in A8 cica autostrada Iasului… care va fi construita in cea mai mare parte in Moldova……eu cred ca a13 ar trebui sa se numeasca autostrada Fagarasului…ar fi maai corect!
Brătianu a zis
Cezarica, tată, stai jos, ai 2 cu felicitări! Un neuron mai ai și ăla în moarte clinică! De la Bacău urcă autostrada spre Pașcani (A7) și acolo se intersectează cu Iași – Tg Neamț, care are condiții de execuție și de mediu mult mai relaxate. Timpul de execuție pt A13 este incomparabil mai mic iar de cele de mediu nici nu mai vorbim! Disputa a fost doar ca să se facă demersuri, în paralel, pentru amândouă, având în vedere necesitatea urgentă! Nu să se concentreze lumea doar pe Iași-Tg Mureș că așa vă buricați voi, marii activiști independenți! Dar unii dintre voi, la Iași, parca sunteți tâmpi, chiar nu înțelegeți obiectivul demersurilor! Din cauza voastră o să stăm mult și bine doar cu E 85 pentru că nu știți să vedeți un bine comun!
PS: Îți garantez că dacă mâine s-ar da drumul la construcția efectivă a A8, porțiunea Târgu Neamț – Târgu Mureș, cu toate avizele de mediu și ce mai este nevoie îndeplinite, ar dura cel puțin 7-10 ani până la finalizare, având în vedere relieful și ariile protejate!
PS1: Deși sunt sigur ca nu înțelegi eu totuși am încercat!
cezar a zis
eu cred ca tu esti ala care nu ai priceput….eu inteleg ca vreti a13 cu Benea in frunte….dar iti spun eu sigur ca in absolut toate luarile de pozite a distinsului psd ist Benea au fost total impotriva A8(adica sa nu se faca deloc)…nu era vb de nici o prioritizare….iar acu vestea buna e ca se construieste Brasov Fagaras….care” by the way „nu era pe nici un masterplan de transport, ca tot mai era nevoie de un ocol ….3 la 0 pentru ardeal, nu mai spun de metrou la Cluj ,centura metropolitana Cluj,autostrada Arad Oradea etc etc etc …..eu asta incercam sa ti explic….oricum in Pnrr tot cioturi din a13 s ar fi putut face ca nu sunt suficienti bani, doar 2,5 miliarde de euro nici pentru a7 nu ajung….
Veteranul a zis
Mai baietica, nu conteaza ca A13 ar avea doar cca. 80-90 km in Moldova(50 km sunt de la Bacau la Onesti, mai citeste in almanahe, baietica). Conteaza sa treaca muntii si accesul catre alte zone ale tarii sa fie mai facil. Gogorita cu vestul mai aprope de Iasi cu A8 e tipica pentru unii cu minte putina si scoala mai de loc. E tipica taranilor care s-au invatat sa slugareasca in vest si care au abandonat astfel orice varianta de redresare economica a zonelor de unde provin. La fel de absurda e si chestia cu lipsa de investitii straine din cauza lipsei de autostrazi. Nu ati inteles nici pana azi ca putinii investitori(majoritatea germani, austrieci sau italieni) care vin in Romania se opresc in Ardeal pentru ca zona e mai aproape de cultura lor? Pentru ei spatiul de peste Carpati este un teritoriu istoric apropiat de rusi, cu o populatie majoritar ortodoxa, mai putin educata si civilizata, lucru in mare parte adevarat. Pana la urma conteaza ca trecerea peste munti sa se faca pe o varianta cat mai putin costisitoare si cu un impact cat mai mic pentru mediu, lucruri care sunt pe departe favorabile A13. Iar daca iesenii vor face doua ore in plus in peregrinajul lor catre vest(Mecca) e o asa mare problema? Le cad cumva galoanele si decoratiile?
cezar a zis
Domnu veteranu (am zis 50 km pentru dupa onesti incolo nu mai sunt localitati importante in Moldova)….nu cred ca esti in stare sa faci o analiza pe text ca altfel nu ai fi postat asa ceva…..te autocontrazici singur in vreo 7 feluri …..de exemplu militezi pentru A13 da zici ca de fapt o autostrada nu va aduce investitori in Moldova ….pai atunci de ce tii mortis sa treaca prin Bacau??? Doar ca e mai ieftina…. desi nimeni pana la ora asta NU poate sa zica exact cat costa Bacau Brasov Fagaras Sibiu ca asta e adevarata A13….In realitate miza pentru care se lupta toate judetele din Moldova nu numai Iasul este DEZVOLTAREA ECONOMICA pe care o va aduce dar tu esti ori limitat ori mergi pe logica inversa…..eu nu ma simt nici mai putin educat si nici mai civilizat decat marea majoritate a oamenilor….tu daca te simt asa… inseamna ca asa esti….
Viziunea de la Bacau este sa fie o autostrada cat mai ieftina, care e si cea mai dezavantajoasa pentru majoritatea judetelor din Moldova dar musai sa treaca prin Bacau si anume A13.
Viziunea de la Iasi este o autostrada care sa aiba un impact economic cat mai mare pentru marea majoritate a judetelor din Moldova care sa duca la dezvoltare economica si recuperarea decalajului istoric dintre Moldova si restul tarii si anume A8 ….
Din pacate tu te numeri printre cei care aveti o mentalitate mica de oameni mici pentru care nimic nu se poate! nu i de mirare ca Moldova e cea mai saraca din Romania…..
Vorba aia: daca vrei putin de la viata in final te vei alege cu NIMIC!
Gabi a zis
Adevarul e ca noi moldovenii suntem mari prosti , ne meritam soarta.Solutia e o singura voce , dar noi ne certam pe pielea ursului din padure.In 2030 cand poate va fi gata vreo traversare peste Carpati , diferenta dintre Moldova si restul tarii va fi enorm. Meritam
gigiexpertu a zis
citind pe la 12.00 articolul si neffind la curent cu ce se zice la iasi de A13 am zis ca sova bate campii dimpreuna cu benea si mai nou dunava.
DAR … ascultand in masina emisiunea lui striblea de la europa fm e la 13.00 , unde subiectul era fix despre autostrazile moldovei si avea ca invitat un anume dan radu , activist de la nu stiu care asociatie pentru autostrazile moldovei … am ramas stupefiat. activistul vietii vorbea doar de A8 si de cum pierde iasiul nu stiu ce investitii ca nu are autostrada la nas. ce A13 ? ce Suceava – Baia Mare ? Ce A7 ? Iasi in sus , Iasi in jos … bravo ma , dar cu moldova cum ramane ?
acum e clar de se agita benea ca un pepsi … iasiul e impotriva A13 pentru ca e mai usor de facut si mai ieftina si daca se termina pana la sibiu inaintea A8 , adios sanse la bucuresti sa se mai uite careva spre iasi.
activistii lui peste !
cezar a zis
Gigi mai citeste textul macar o data inainte sa i dai drumu….pai ce vrei tu aia de la Iasi sa militeze pentru A13????? dupa ce Bacaul a facut praf A8 si ati intarziat o cu 10 ani…..chiar si in ziua de azi tunati si fulgerati impotriva a8 fara sa va atace nimeni…..astai culmea sa militam pentru autostrada Bacaului care si aia se va construi mai mult in Ardeal…..daaaaa.. esti plin de logica ……
Gabi a zis
Acum nu putem acuza iesenii ca vb doar de A8 , sa nu puna bete in roate la A13.Cand vor fi gata toate sf pt cele 3 traversari va fi frumos sa vedem spectacolul dintre IS BC si SV.Toate astea din cauza ipocriziei politicului care nu are curajul sa spuna ca nu exista trafic si bani pt 2 autostrazi si noi vrem 3 .Pt Bacau va fi bine si cu A13 si cu A8 , atat timp cat este A7.Problema va fi cand, A8 nu e posibil inainte de 2030-2035.Cum am scris, sa faca in acelasi timp A8 si Bv-Bretcu cu Oituz-Racaciuni, sa nu se atinga de munte, ar fi extraordinar mai ales ca s-a deblocat si Bv -Sb
Leo a zis
Normal A13 Bacău – Brașov-Sibiu legătură între A1 și A7 granița de vest și nord a României, A8 o prelungire spre Iași și Chișinău spre est Ucraina, PERFECT!@$
Mihaly Vazzyle a zis
Pentru un oras ca Bacaul care nu are cu ce se spala (si vine vara !!) si mai ales nu are cu ce trage apa, grija de A(7,8,13) e nejustificata. Altele sunt bubele de care trebuie avut grija.
Bacaul are norocul chior de la fi pe mijloc (Piatra Nt nu are bafta asta, Roman da). O axa Nord-Sud Botosani Suceava Bucuresti este arhisuficienta pentru a putea trimite pachete de acasa copilasilor de 50 de ani bucurestenizati. O axa Est-Vest Ungheni Iasi Tg Neamt Tg Mures este ideala pentru trecut muntii. E de ajuns, mai ales ca banii sunt sau nu sunt.
Faza cu Bacau Brasov e doar praf in ochi pentru a face de fapt Sibiu Brasov de care au ei nevoie, eventual pana la Tg Secuiesc. Iata, in acest context ar fi binevenita (si mult mai usor de realizat) o axa Galati Focsani Tg Secuiesc. Mai mult nici nu trebuie. Botosani Suceava sau Vaslui Bacau sunt glume de zis la jocul de table. Albita e accesibila e European dinspre sud si Ungheni dinspre vest. Ministru n-avem, aia e. Asta de acum e bun doar sa il stearga la fund pe Barna.
gigiexpertu a zis
@cezar
sibiu – brasov – bacau – 2,5 miliarde euro
tg. mures- iasi – 8 miliarde euro . cu sanse mari sa se duca spre 10 ca studiu geo ciuciu…si cand vezi peste ce dai prin munti… schimbari de solutii tehnice , neprevazute , bani in plus…
nu mai comparam termenele de executie ca iar pica A8 de papagal.
orice altceva e gargara ieseana. iasiul vrea autostrada pentru ei si atat … isi pun in titluri „Moldova” pe la adunarile lor de activisti dar tot ce ii intereseaza pe ei e sa fie legat iasiul de vest. restul pot sa moara.
iasi – pascani – bacau – brasov … asa veti merge catre vest dragi ieseni. oricat v-ati da voi cu curu de pamant nu veti pupa A8 in urmatorii 35 de ani.
pentru bacau lucrurile frumos si util inainte ….A7 intra pe licitatie de exeutie , A13 usor usor intra si aia in 2-3 ani ….
iasiul va plange peste tot pe unde va apuca ca A8 e cea mai smechera din univers. si normal ca nu ii va baga nimeni in seama.
activistii lui peste prajit !
cezar a zis
1,1 milarde de euro costa 63 km ploiesti buzau si tie iti da sibiu brasov bacau peste 300 km de autostrada majoritar la munte 2,5 miliarde euro ……….fumezi ceva????
Gigi lasa te de sportul asta ti a mai zis cineva pe aici ca NU te pricepi la autostrazi ..mare dreptate are …or mai fi pe aici care te cred…….
oricum fie vorba intre noi capetele din a8 sunt in PNRR cu executie pana in 2026…vreo 70 km…..te tin la curent ca tot vad ca nu esti bine informat!
gigiexpertu a zis
Vezi ce zic activiștii tai de la Iași cu moldovavreaautiostrada…de la ei am băgat suma tocmai că sa nu fie discuții…eu știam de 2 miliarde….dar sa fie ca ieșenii , mi-am zis. Ai google…foloseste-l
gigiexpertu a zis
Vezi că tot prietenii tai activiști zic că A7 Ploiesti – Pașcani,330km , e 1,35 miliarde euro. Tot. Și aia cam umfla tot ce nu înseamnă A8. Așa că nu știu de unde îți iei informațiile…dar ești la furat ba băiatule cu aia 63 km.
cezar a zis
bai baiatule ..intra pe site ul ministerului transporturilor si ai sa vezi acolo ploiesti buzau indicatori economici cost 4,68 miliarde lei asta inseamna aprox 1,1 miliarde euro ..parca ziceai ca nu ai incredere in ce debiteaza ong urile……sau te sucesti dupa cum iti convine tie?
Gabi a zis
Ploiesti -Buzau 4.68 mld lei cu tot cu tva, inseamna cam 800 mil.euro(economica.net), de BV-Bc stiam 2mld euro dar cred ca se duce in 3 mld.De A8 sa mai vb?Intre 12-15 mld euro