Compania Lidl a deschis oficial, ieri, 20 iunie, magazinele sale din judetul Bacau. Evenimentul a avut loc sub deviza „Renovam magazinul, construim calitatea!” si s-a materializat prin renovarea efectiva a fostelor magazine din reteaua Plus, pe care Lidl le-a preluat anul trecut, si prin dezvelirea noii firme pe fiecare dintre ele.
Procesul de transformare a magazinelor a inceput in primavara acestui an, dupa ce in noiembrie 2010 Consiliul Concurentei a autorizat operatiunea de concentrare economica prin care Lidl Germania preia controlul asupra magazinelor Plus din Romania. Autoritatea de concurenta a evaluat operatiunea de concentrare economica din punct de vedere al compatibilitatii acesteia cu un mediu concurenţial normal, in conformitate cu Regulamentul privind autorizarea concentrarilor economice. Analiza Consiliului Concurentei a relevat ca operatiunea de concentrare economica nu ridica obstacole semnificative in calea concurentei. Prin preluarea magazinelor Plus, Lidl intra in Romania si pe segmentul discounterilor, pina acum fiind prezent pe piata romaneasca doar cu lantul de hipermarketuri Kaufland. Tranzactia a fost initial notificata Comisiei Europene, dar aceasta a transferat cazul, spre analiza, autoritatii de concurenta din Romania. „Angajatii noistri sint, acum, pregatiti si instruiti pentru activitatile zilnice, fluxul marfurilor si traseele logistice se gasesc intr-o permananta optimizare, iar oferta de produse propune clientilor, in fiecare saptamina, tot mai multe marci de calitate de la Lidl” – ne-au informat membrii Consiliului de Conducere al companiei.
Bacaul, de la Plus la Lidl
Primele magazine Plus au fost deschise, in Bacau, in anul 2005. Au urmat, apoi, alte doua magazine in Onesti si in Buhusi. In total, reteaua Lidl are acum cinci magazine in tot judetul. Plus Discount era unul dintre cele mai mari lanturi de supermarket-uri din Germania, Parte a grupului german Tengelmann. Cu o cifra de afaceri de 7,1 miliarde de euro si o experienta de peste 30 de ani pe piata der retail, Plus a fost o marca deja consacrata pe piata germana.
Inceputurile companiei Lidl dateaza inca din anii ’30 in Neckarsulm, Germania. Lidl detine cea mai mare retea de magazine alimentare din Europa. Sloganul „Calitate inalta la preturi reduse!” o reprezinta si o plaseaza in acelasi segment de piata cu care ne-a obisnuit Plus. Compania Lidl este deja reprezentata in Belgia, Danemarca, Germania, Anglia, Finlanda, Franta, Grecia, Irlanda, Italia, Croatia, Luxembourg, Olanda, Irlanda de Nord, Austria, Polonia, Portugalia, Suedia, Slovacia, Slovenia, Spania, Cehia si Ungaria. Ea are peste 8.000 de filiale, in care activeaza peste 170.000 de angajati.
In judetul Bacau, a patruns si reteua de magazine Rewe, din Germania, in Onesti, Comanesti, Moinesti, Buhusi si Bacau. Pina acum, in Romania s-au investit deja peste doua sute de milioane de euro în realizarea proiectelor Billa Markt, urmate de Selgros, Cash & Carry si patru XXL Diskount-Supermarkt. Trustul Rewe se situeaza, astfel, din nou pe locul doi ca investitor în România, unde suprematia o detine, pina în prezent, grupul Metro, care a investit deja peste
trei sute de milioane de euro în nenumarate Cash&Carry Markte si Praktiker Baumarkte, înregistrind în anii trecuti fabuloasa cifra de aproape un miliard de euro.
gigi a zis
Poate ca noii proprietari vor aduce pe rafturi legume romanesti proaspete ca de cele turcesti ne-am cam saturat.
stefan a zis
Pentru ca ne-am saturat de cele turcesti ne vor aduce din acelea germane. Proaspete bineinteles..
mihu a zis
pentru mine inlocuirea Plus-ului e o mare pierdere; stiu cele doua lanturi de magazine din Germania, si Lidl-ul era ultima optiune 🙁
anonimm] a zis
Lidl o sa ”stearga fatza la multe magazine”,aici vor aduce numai produse de calitate si la un mic pret,o sa vedeti ca nu o sa regretati ca plusul a fost inlocuit cu lidl,cand eram in italia sau germana ,singurul magazin(supermarket) la care mergeam era acesta