Proprietarii de autoturisme din municipiul Bacău își fac singuri legea când vine vorba de locurile de parcare. Pentru că Primăria Bacău nu a elaborat până acum un regulament al parcărilor rezidențiale, unii băcăuani au început să își marcheze singuri locurile unde își lasă mașinile, asta deși o hotărâre de consiliu local interzice expres îngrădirea în orice fel a unui loc de pe domeniul public.
Oamenii se folosesc de bidoane, lădițe, alții și-au scos plăcuțe cu numărul de înmatriculare sau au trasat linii pe asfalt, doar-doar vor înțelege vecinii de scară sau alți doritori că locul de parcare le aparține. „Potrivit HCL 84/2008, este interzisă în orice fel îngrădirea unui loc din parcarea auto fără plată, contravențiile în acest caz fiind de la 50 la 500 de lei”, a declarat purtătorul de cuvânt al Poliției Locale Bacău, Oana Cojocaru. Aceasta admite că astfel de situații sunt constatate zilnic de agenții Poliției Locale, dar în primă fază, oamenii sunt doar somați verbal să readucă locul la starea inițială, adică să retragă orice obiect pus pe locul de parcare. Abia apoi, dacă nu s-au conformat, sunt amendați.
S-a renunțat la ideea închirierii locurilor de parcare
Amenzile sunt însă o soluție temporară, de vreme ce Primăria Bacău încă nu are un plan concret cu locurile de parcare. În 2015 a fost pus în dezbatere publică un regulament de parcări care prevedea achitarea sumei de 10 lei lunar pentru persoane fizice și juridice și 5 lei pentru pensionari. Parcarea urma să fie liberă în intervalul orar 8-18, iar cei care aveau mașini de serviciu puteau închiria locuri de parcare și pentru acestea. Proiectul a fost însă abandonat, asta în ciuda faptului că lunar mii de mașini sunt înmatriculate.
400 de mașini la mia de locuitori
Potrivit studiului de trafic realizat de Search Corporation pentru Primăria Bacău, în prezent, media în Bacău este de 400 de autoturisme la mia de locuitori, o valoare apropiată de cea din capitală. Studiul Search Corporation, în Planul de Mobilitate Urbană Durabil (PMUD) arată că în municipiu există aproximativ 11.600 de locuri de parcare, dar „această estimare este una aproximativă având în vedere faptul că gestionarea locurilor de parcară este neclară și neplanificată”. Ar exista și circa 2300 de garaje individuale, din datele Primăriei Bacău, dar „acestea nu sunt utilizate în scop de parcare și afectează calitatea și utilitatea spațiului public din cartiere”. În acest moment, nu există nici o parcare sub/supraterană și nici soluții privind parcarea vehiculelor de marfă.
Conducerea Primăriei Bacău a început să ia câteva măsuri timide prevăzute în PMUD, însă acestea sunt departe de a rezolva una din problemele stringente ale orașului. “Vom continua amenajarea parcărilor ecologice. În momentul de față am demarat deja procedurile de achiziție pentru amenajarea unor parcări, iar concomitent am depus proiect pe fonduri europene, pe Axa 4, pentru realizarea unor zone de parcări în municipiu. Acestea din urmă vor intra însă în discuție de anul viitor. Într-adevăr ne lovim și de problema garajelor, care ocupă mult spațiu între blocuri. Aici situația este complicată din punct de vedere juridic”, a declarat Cosmin Necula, primarul Bacăului.
Mircea a zis
Daca n-ar fi cei care si-au cumparat masina sa o tina in fata blocului si sa mearga odata la doua luni cu ea la tara, daca s-ar scoate masinile de vanzare a bisnitarilor amplasate prin parcarile publice desi sunt amplasate ilegal, s-ar gasi si locuri. Uitati-va prin oras cate masini zac inutilizate, au un centimetru de praf, rotile dezumflate, unele sunt pe post de debara pline cu tot felul de mizerii, altele abandonate cu anii prin parcari. Problema e la comportamentul bacauanilor in principal, in special cei plini de drepturi si fara nici o obligatie.
Lumea a zis
Nu mai vrajeala si prosteala din partea primarului. La fiecare problema este Superman dar la fapte este mic ca o furnica. Toata primaria este in alta lume si doarme. Nu este in stare ca primar sa stranga praful (antiderapantul) de pe strazi si vorbeste de „lucruri sfinte” domn’ primar.
GETA MIRON a zis
De ce posesorii de autoturisme care au garaje nu sint obligati prin hot de consiliu local sa-si foloseasca garajele? Majoritatea garajelor sint folosite pe post de depozite si pivnite ,iar masinile tot in strada sint parcate.De ce nu se ia ex . dela Sibiu , cel care
are garaj si parcheaza masina in fata blocului este amendat! De ce pe str Cuza voda ,partea stinga, nu se amenajeaza parcare ecologica? Zona este f. aglomerata din cauza Tibunalului si a liceului iar unii locatari au facut garduri si si-au facut zone de protectie pe spatiu public. Trebuie mutat trotuarul pe limita de proprietate si se pot face 100 locuri de parcareDe ce nu se fac pe cine deranjati?
Diaconu Ionel-Cătălin a zis
Ar trebui să ai posibilitatea, dacă vrei, să închiriezi un loc de parcare! Chiar dacă asta nu ar însemna decât să se tragă niște dungi cu var. Sunt unii care au și mașină personală, și mai aduc în fața blocului și mașina de la serviciu. Ba o pun în fața blocului tău, că la ei nu mai au loc. Dacă s-ar închiria locurile de parcare, mașinile de serviciu n-ar mai ocupa locuri aiurea, rablele ar fi scoase din uz, mașinile aduse de afară ar fi păstrate în alte locuri și am fi mai liniștiți. Altfel o să se ajungă să ne batem la propriu pe parcări!
Diaconu Ionel-Cătălin a zis
La Onești se pare că se poate: http:onesti.ro/documente/anunturi/2018/IT&C/Diverse/Regulament-PARCARI.pdf
ionescu mihai a zis
Ar fi bine daca s-ar face ceva. Orice: regulament de parcari, interzierea parcarii a tirurilor, autobuzelor si autoutilitarelor. Dar…. cine sa faca? Aceasta e intrebarea.
Hos Pital a zis
Solutia este simpla – impunerea, prin lege, a unei taxe anuale de 5000 de euro pentru orice proprietar de masina din Romania. Inclusiv pentru cei care conduc masini cu numere de Baligaria. In cateva luni, se curata soselele de 90 la suta din masina, adica toti cocalarii vor redescoperi beneficiile mersului cu autobuzul.
Nebunu a zis
Hospital- Tu cred ca nu ai avut niciodata 5000 de euro in mâna….