Deputatul Lucian Șova, fost ministru al Transporturilor, a comentat unele afirmații făcute într-un interviu pentru Hotnews de Mariana Ioniță, noua directoare generală a CNAIR.
„Când am plecat de la Ministerul Transporturilor am anunțat, clar și răspicat, că A13 Bacău – Brașov se va face, fiind un proiect ireversibil. Să nu uităm că acest proiect este expresia singurei analize științifice privind conectivitatea Moldovei cu Transilvania, prezentată în decembrie 2018. Afirmația mea s-a bazat pe datele din analiza BEI – PASSA, însușită de Jaspers, consultantul agreat al Comisiei Europene, care certifică acest fapt: că A13 Bacău – Brașov e singura soluție de a lega prin autostradă cele două provincii istorice românești”, a afirmat deputatul Șova.
Fostul ministru a remarcat că și noua conducere a CNAIR a ajuns la acceași concluzie. Directoarea generală, Mariana Ioniță, a apreciat că A13, Brașov-Bacăpu „este foarte bine gândită și va fi ușor de implementat”.
„Nu este singurul proiect de infrastructură bine gândit cât am condus Ministerul Transporturilor, dar cu siguranță că A13 va fi mult mai ușor de implementat decât A8 Tg. Mureș – Iași, care este doar o autostradă electorală cu care cei de la PNL i-au mințit pe moldoveni pentru a le lua voturile. Și atât. Ceea ce am făcut noi în timpul «relei» guvernări PSD, am făcut bine și cu simț de răspundere: iată că acum, CNAIR anunță că urmează semnarea contractului cu proiectantul de pe A13 Bacău – Brașov. Din păcate, la mai mult de un an de la lansarea licitației – Guvernul PNL și Ministerul Transporturilor au tergiversat licitația, în mod evident, lungind nepermis procedura”, afirmă Lucian Șova.
În ciuda acestui impediment, continuă deputatul, A13 face pași siguri către materializare, „spre deosebire de promisiunile marca PNL de care s-a ales praful și care s-au împiedicat de rezervații naturale protejate sau de parcuri naționale”:
N-am fi ajuns în acest punct cu A13 Bacău – Brașov fără un moment cheie, în urma căruia proiectul s-a așezat pe un curs ireversibil: împreună cu grupul de parlamentari ai PSD Bacău am impus, în proiectul de buget pe 2019, alocarea financiară necesară pentru realizarea studiului de fezabilitate și proiectului tehnic ale A13. Cu acești bani asigurați, în mai 2019, tot în timpul guvernării PSD, serviciile de proiectare au fost scoase la licitație.
Moldova nu are nevoie de un an al autostrăzilor, așa cum conducerea CNAIR proclamă anul 2021, ci are nevoie de o autostradă a cărei construcție să înceapă cât mai repede: A13 Bacău – Brașov.
Așa cum am făcut posibilă și Centura Bacăului, proiect început și lăsat la peste 50% de PSD, la fel vom face și cu A13, șansa noastră ca Moldova să fie legată prin autostradă de Transilvania. Și șansa Bacăului de a deveni placa turnantă a regiunii, în anii ce vor veni.
Lazăr viorel a zis
ALO PSD vorbiți mult și atât lăsații pe alții zeci de ani ați ținut toate autostrăzile pe loc „
Politichix a zis
Așa e de amuzant cum pe măsura ce PNL își da arama pe fata, sporesc comentariile despre cum tot PSD-ul e rău pt ca face, a făcut sau vrea sa facă ceva. Personal, nu îmi vine sa cred ce rău voitori pot fi pnlistii cu țara asta.
Leo a zis
Domul Șova este unul dintre acei români care au participat la concretizarea unor proiecte reale de infrastructură în Moldova și trebuie apreciat chiar daca PSD îl la nivel național are o grămadă de oameni psd-isti inutili,toate partidele sunt cam in aceeași situație,la nivel national nu sunt oameni competenți pentru un singur partid,ACEASTA ESTE PACALEALA DEMOCRAȚIEI,nu poți acoperi o întreagă națiune cu oameni dintr-un singur partid care să sincronizeze tot teritoriul țării cu conducerea centrală! A SE VEDEA CUM FUNCȚIONA SOCIALISMUL LUI CEAȘCĂ SI ÎNAINTARE A SPRE „COMUNISM”!!!
Virgil a zis
Domnul Sova este contemporan cu unele realizari datorita varstei, alt merit nu are. Nu uitam ca a activat in ultimi 10-12 ani in domeniul transporturilor cu functii de conducere (sef comisie transport in parlament, ministru de resort) locuri in care noi l-am trimis prin votul dat PSD -ului si ce a realizat pentru Moldova? El ar putea raspunde Centura Bacaului, dar demersurile pt centura au inceput din 2004 de altii tot din PSD, doar ca nu au fost lasati sa o si faca, deh partid mare – foame mare de putere.
De ce au fost oare inlaturati toti cei din 2004, fostul subsecretar de stat Sechelariu (fratele fostului primar, inginer constructor de profesie si managerul unui trust de constructii) nu era capabil?
Ionut Vrabie a zis
Ce treaba are Sova cu autostrada eu tot nu inteleg.
Uite asa se ridica unii pe munca altora. Tipic PSD, altii cu munca, ei cu laudele.
Probabil aceeasi treaba pe care o are cu centura. Domnii de la PSD, dar cu turcii ce s-a intamplat ?
Leo a zis
Turcii au tras țeapă Moldovei încă de pe timpul lui Stefan cel Mare știm toți românii ce fel de neam serios sunt turcaleți, în România autostrăzile se vor face doar cu bani din UE nu avem puterea economică să construim din fonduri proprii,realitatea este că suntem faliți pentru astfel de proiecte, toți românii vor bani la „greu” chiar daca nu fac mare brînză,salarii mari pe frecat menta,profituri mari pe speculații de orice gen,nu mai există spiritul de sacrificiu pentru”TARA SI POPOR”,NU M-AI SUNTEM FRAERI DE ALTĂDATĂ! este just așa!
bogdan a zis
domnul soava este groparul lui a8 .as zisul studiul bei passa realizat pe vreme cand era el ministrul transporturilor cu date furnizate de el sa dea bine la a13 da stim povestea domnu soava ! a8 se poate face fara nici o problema va pot da exemplu in elvetia exista un tunel tip autostrada la fel de lung ca toata partea montana a autostrazii a13 deci se POATE interesul este foarte vizibil si anume favorizarea bacaului fata de aproape toate celelalte orase din moldova!si enumar Suceava ,Iasi,Botosani,Vaslui vorbim de peste 2 mil de cetateni.de exemplu nici a7 si nici a13 nu vor trece la mai putin de 80 km de iasi deci practic cel mai mare oras din moldova este dat deoparte ! visul lui sechelariu bacau capitala moldovei cu Japca ! este urmarit cu obstinatie de soava si bena.de aia tot repeta la nesfarsit retorica :placa turnanta,aeroport regional,centru economic si industrial,etc etc .oricum datorita pnl aflat acum la guvernare a8 merge inainte ! doamne ajuta!
stan a zis
Mai Bogdane , nu stiu ce a facut Sova si nici nu cred ca Bacaul va fi altceva decat capitala de judet . Pot sa zic insa despre Iasi cate ceva : poarta stigmatul tradarii si al lipsei de intelepciune manifeste . Capitala tari s-a stabilit la Bucuresti tocmai din acest motiv , tara nu avea cum sa fie condusa din Iasi datorita multimii de vanzatori de tara din acest oras . De la boierii tradatori care vindeau pe domnitori turcilor sau rusilor , la Vogoride si mitropolitul Moldovei care a organizat revolta antiunionista , la marea tradare de la 22-23 august 1944 cand s-au dat drumul rusilor sa invadeze tara , Iasiul a fost tot timpul centrul tradatorilor din Romania . In 89 serviciile sovietice ar fi vrut sa inceapa lovilutia de la Iasi , dar si ei si-au dat seama ca n-ar avea nici o sustinere , opimia publica stie ce colcaiala de agenti rusi e acolo ! In cealata privinta stii ce dialog au avut boierul Motoc cu Voda Lapusneanu cu privire la ieseni : „Prosti , da’ multi ! ” … sau viceversa . Mai nou vreti sa deformati geografia Romanie , sa spuneti ca Iasiul e mai aproape de occident decat Bacaul ! Sa dea Dumnezeu sa aveti o autostrada dupa cata minte aveti ! Cand va aud vorbind de autostrada aia fantoma , ma gandesc la replica geniala a lui Soliman-pasa (interpretat de Colea Rautu ) catre generalii sai ( in filmul Stefan cel Mare ): ” Domnilor , va poftesc sa fiti intelepti ! „
bogdan a zis
1.comentariul pe care l am facut eu nu are absolut nici o legatura cu elucubratiile pe care le debitezi tu mai sus.Concluziile asa ziselor argumente pseudoistorice nu au absolut nici o legatura cu adevarul istoric sunt de domeniul patologicului sau mai rau rasismului.iti recomand sa inveti nitica istorie,cursuri de semantica a limbii romane ,politete si educatie, posibil si un tratament medicamentos.
2.iasul nu a fost si nu este impotriva a13.dar cu siguranta ne deranjeaza aceasta obsesie a catorva politicieni de bacau (care banuiesc ca in optiunea ta ca sunt curati ca lacrima ) care doresc cu orice pret sa nu se construiasca a 8. de ce? ce e rau daca moldova va avea 2 autostrazi spre vest ,una spre nord vest via tg mures si un spre sud vest via brasov?
in principiu traim intr o democratie si marea majoritate a cetatenilor trebuie sa hotarasca ce autostrazi ne trebuie si unde nu 2 politicieni de bacau gen benea sau soava!
ps: iasiul a devenit capitala chiar din porunca lui voda lapusneanu.1564 si de a lungul istoriei a platit un pret scump ca oras a fost ars de catre turci si rusi si jefuit de nenumarate ori inclusiv in al 2 razboi mondial. .Putin respect !tradarea de care vorbesti tu s a facut si semnat la Bucuresti de catre regele Mihai!