Deputatul Lucian Șova, fost ministru al Transporturilor, contrazice CNAIR și spune că brațul de vest al centurii Bacăului poate fi deschis traficului și fără recepția întregii variante ocolitoare.
După ce CNAIR a afirmat, pentru Ziarul de Bacău, faptul că nu poate recepționa proiectul centurii Bacăului decât integral, fostul ministru al Transporturilor a reacționat și a contrazis compania de drumuri.
Potrivit lui Șova, când era ministru, a modificat legislația și sunt permise recepții parțiale. Deputatul este de părere că, de fapt, PNL, partid aflat la guvernare, nu ar lăsa CNAIR să deschidă traficul pe brațul vestic al centurii Bacăului:
Inadmisibil! Din motive exclusiv electorale, PNL forțează compania de drumuri (CNAIR) să nu deschidă traficul pe centura de vest a Bacăului!
În calitate de ministru PSD al Transporturilor, în 2018, eu am modificat legislația pentru a se putea recepționa, și parțial, drumuri și autostrăzi (mai ales că, de regulă, ele se construiesc pe tronsoane – tocmai pentru a putea fi date mai ușor în circulație).
Astăzi, zeci de mii de băcăuani așteaptă zadarnic ca dl. Palăr de la PNL să-și înceapă campania electorală cu inaugurarea centuriiBacăului, dar șoferii băcăuani nu merita această batjocură!
Noi, în guvernarea PSD, am făcut centura, voi – asimptomaticii de la PNL – țineți Bacăul pe loc și nu sunteți în stare să tăiați o amărâta de panglică electorală!
– sursa: deputatul Lucian Șova, Facebook
Bogdan a zis
Citiți cu atenție Regulamentul de receptie ce face parte din Ordonanța 845/2018 la care se face referire. La art.6 aliniat 1 se precizează ca se poate întocmi un proces verbal de predare -primire nu un proces verbal de receptie a pârtii de drum. Totul are o tenta electorală.
Bogdan a zis
Regulamentul privind receptia constructiilor din domeniul infrastructurii rutiere si feroviare de interes national din 24.10.2018(M.O. 934/06.11.2018) parte componenta a HG 845/2018 la care se face referire, la cap.II art.6 aliniat 1(Preluarea unor parti de constructie) spune ca pana la terminarea intregii lucrari prevazute in contract in cazul in care investitorul decide astfel, pot fi preluate parti de constructie intr-un anumit stadiu fizic de executie , in baza unui proces-verbal de predare-primire incheiat intre executant si investitor. Acest proces verbal de predare-primire nu reprezinta un proces-verbal de receptie pentru partea de lucrare in cauza.
gusty a zis
Si daca o fi asa ce-i? Ne cramponam avocateste de termen? „Receptie” sau „predare -primire”, tot aia poate fi, daca se vrea, adica dare in folosinta. Iar daca sunt diferente care sa prejudicieze una din parti, „predarea-primirea” aia poate fi facuta in aceleasi conditii ca si receptia, eventual cu o noua schimbare de lege. Asa cum Sova se lauda cu respectiva modificare din 2018, care face posibila „predarea-primirea”, asa poate veni ministrul transporturilor de-acum, sa completeze legea. Mai ales ca lucrari de infrastructura de anvergura vor mai fi, speram, iar tronsoanele terminte ar fi pacat sa stea ani de zile neutilizate ca nu s-a facut receptia, ca predarea-primirea nu e ca receptia, ca bla-bla-bla. Pari sa fii avocat de-al PNL_ului, dar uiti esenta: ce legea permite, trebuie facut – daca e bine! – iar daca legea nu permite, trebuie modificata legea- daca e de bine modificarea! Voi nu vreti sa faceti bine? Doar sa va cramponati, prosteste, de o lege poate imperfecta?
Bogdan a zis
Cunosti contractul intre investitor si proiectant-executant privind garantia de buna executie? Garantia de buna executie incepe de la data unui proces verbal de predare-primire sau de la un proces verbal de receptie. Parca in timpul lui Ponta inainte de alegeri a fost taiata panglica electorala la un drum care dupa alegeri a trebuit inchis si facute lucrarile de reparatii si ce mai era de facut. Lucrari care au fost facute pana la urma si platite de companie. Nu sunt membru de partid nu sustin PNL dar mai gandesc.
gusty a zis
Inca o data spun, asa, si…? Garantia incepe odata cu predarea-primirea sau cu receptia ( partiala). Si?… Nu vrea CNAIR-ul sau municipalitatea sau constructorul sxau cine sa inceapa garantia de acum, odata cu darea in folosinta? De ce? Daca e sa ne gandim bine, toate partile implicate si mentionate ar avea tot interesul sa fie data in folosinta breteaua, dupa primire-predare, receptie partiala sau cum vrei sa-i spui, si sa ne bucuram de ea. Numai ca iata, se gasesc indivizi ca tine, care cica „gandesc” ca lasa, mai bine tinem degeaba un an, daca nu doi, breteaua gata facuta dar sa inceapa garantia de atunci… Qui prodest?…
Marcel a zis
Deschideti circulatiei breteaua de vest nenorocitilor!Ieri dupa amiaza,de la intersectia Chimiei pana la Narcisa,20 min.!Rabdarea noastra a ajuns la limita!Chiar e nevoie de actiuni de protest?Daca e nevoie,cu placere!
Hashytag a zis
Nu ascultați un ministru care a făcut astfel de recepții in mandatul sau și care s-a zbătut pt aceasta centura. Ascultați-l pe pnlistul Bogdan, mare expert in parerologie și vizionar care știe ca singura cale de dezvoltare a Bacăului e sa fie părăsit…
BOGDAN a zis
Oare de ce marele ministru Sova care a promovat aceasta Hotărâre la care se referă in clip nu spune adevarul draga membru de partid? Poate vei primi un răspuns la sediul partidului. Bacăul este părăsit deoarece partidele care au fost la putere și-au bătut joc de județ și oraș. Parca PSD a fost in cei 30 de ani la putere cel mai mult.Daca nu știi sa te informezi.
Matt a zis
Bani pentru construcție nu, deschidere acu’ pi loc nu… Gata! Eu votez cu PiSeDe!
EL CAPONE a zis
Tovarase Sova, nu paetea de vest este problema ptr. daca monitorizati traficul spre Brasov nu este ca pe valea Prahovei si sufoca Bacaul, parerea mea este ca atat dumneavoastra cat mai ales Tovarasul Benea nu a-ti facut nimic ptr. acest oras. Nu sunt exclusi nici nici Palar, nici Lungu, Viziteu, Necula etc care pana acum au fost numai cu HAU-HAUL. Vorba francezului RIEN. Vreti voturile Bacaoanilor nu?