Lucrările la pasarela Moinești au început de curând, iar acum locul este un șantier în toată regula. Circulația a fost restricționată pe pasarela de la ieșirea spre Moinești din Bacău. Aici, excavatoare, autobasculante, picamere și zeci de muncitori lucrează la demolarea pasarelei. Balustrada de metal de pe marginile podului a fost înlăturată, bordurile au fost scoase, iar elementele de legătură între dalele de pe pasarelă au fost decopertate.
Termenul în care trebuie să fie finalizate lucrările este de zece luni. Acestea presupun practic construirea unei pasarele noi, pe vechii piloni, și refacerea pasajului suprateran în patru benzi. Totodată, pasajul suprateran se va înălța cu 1,5 metri față de cum este acum, iar la rampe cu un metru.
Lucrarea face parte dintr-un proeict mult mai amplu, ce mai include refacerea podului peste Trebeș tot în patru benzi, modernizarea Căii Moinești și a intersecției străzilor Mioriței, Calea Moinești, Energiei, unse se va amenaja un sens giratoriu. Valoarea totală a acestui proiect este de 38.970.476 lei. Lucrările sunt executate de un consorțiu de firme fornat din SC Conextrust SA, Bacău – SC Construcți Feroviare Drumuri ș Poduri SRL– SC Amici SA Bacă – SC Servrut Construct SRL.
Pasajul suprateran Mărgineni a fost proiectat și construit cu o singură bandă de circulație pe sens, un mare dezavantaj pentru traficul mult mai aglomerat din zilele noastre. Accesul pe pod era obstrucționat de trecerea de la patru benzi de pe Calea Moinești la două benzi pe pasarelă, fapt care ducea la creșterea timpului de traversare. Proiectul de modernizare va schimba în totalitate utilitatea și aspectul întregii zone. (Ștefan POPA)
Lasă un răspuns