Lucrările de construire a șoselei de centură a municipiului Bacău s-au încheiat, în câteva zile sunt programate recepția finală și darea în trafic. Eurodeputatul Dragoș Benea, președintele PSD Bacău, și Valentin Ivancea, președintele Consiliului Județean și subprefect și prefect, în timpul pregătirii și demarării lucrărilor, au făcut un istoric al investiției și au amintit „incidentul” de propagandă, când presa centrală a fost intoxicată cu „fuga utilajelor” de pe șantier.
„Acum, useriştii lui Drulă și peneliștii lui Cîțu – aceiași care, în martie 2019, urlau că au fugit muncitorii de pe șantierul centurii – se pozează cu proiectele făcute de alții (adică de guvernarea PSD), incapabili să aducă investiții de anvergură în Bacău și Moldova. De fapt, nici nu-i interesează această parte de țară, fapt dovedit și prin investițiile „zero” din PNRR”, a notat eudoreputatul Dragoș Benea, pe Facebook:
Soseaua de centură a municipiului Bacău
La 22 Decembrie 2018, era semnat contractul de execuție a lucrărilor (construire) pentru șoseaua de centură a municipiului Bacău, cea mai mare investiție realizată în județ de la Revoluție încoace: aproximativ 200 milioane euro, din care peste 140 asigurate din fonduri europene nerambursabile. Am dovedit că absorbția banilor UE a fost pentru noi un obiectiv cardinal și că, investite cu chibzuință, aceste fonduri generează dezvoltare durabilă.
În martie 2019 se emite ordinul de începere a lucrărilor și se lansează primul „fake news” cu centura: faimoasa și falsa „fugă de pe șantier” a muncitorilor, anunțată la 15 martie de la cel mai înalt nivel și amplificată de USR & PNL, direct interesate să „fure” voturile moldovenilor speculând campania online #şîeu.
Vara lui 2019 a fost un tur de forță: tandemul PSD & UMB a dovedit că se poate – cu mobilizare şi implicare exemplare, lucrările au înaintat rapid, pe toate cele 3 sectoare ale centurii, iar proiectul a ajuns la un grad fizic de realizare de peste 60 la sută.
Cârcotașii au râs când, în octombrie 2019, am mers cu bicicletele pe centură, dar tocmai se asfaltaseră cei 16 km construiți în regim de autostradă între Letea Veche și Săucești: primii și singurii kilometri de autostradă construiți în Moldova.
Au venit pandemia Covid19 și guvernarea „pandemică” a PNL și…
Guvernarea Orban-PNL a întârziat toată vara lui 2020 deschiderea traficului rutier pe brațul de vest al centurii, îngropând în noxe un oraș întreg și pe locuitorii săi, doar pentru că viitorul şomer Palăr să nu ajungă şomer și să prezinte și el ceva în campania electorală din septembrie. Ceva făcut, oricum, de alții, nicidecum de guvernarea PNL.
Aceeași guvernare a forțat deschiderea brațului de est în decembrie 2020, înainte de recepționarea lucrărilor (!), pentru ca Orban și ai lui să defileze în campania pentru parlamentare, pozându-se cu cei 16 km construiți – în regim de autostradă – în timpul guvernării PSD.
Meschinele interese PNL au dictat ca zeci de băcăuani să-și rupă mașinile pe brațul de est, după „inaugurarea” electorală a acestui sector de șosea nerecepționat.Acum, useriştii lui Drulă și peneliștii lui Cîțu – aceiași care, în martie 2019, urlau că au fugit muncitorii de pe șantierul centurii – se pozează cu proiectele făcute de alții (adică de guvernarea PSD), incapabili să aducă investiții de anvergură în Bacău și Moldova. De fapt, nici nu-i interesează această parte de țară, fapt dovedit și prin investițiile „zero” din PNRR.
Autosuficiența îi face să creadă că băcăuanii & moldovenii pot fi mințiți la nesfârșit de toxicii din PNL și USR: aceiași toxici care, în decembrie 2018, au votat lege pentru „Autostrada Unirii” doar din rațiuni politicianiste „pentru că au fost parlamentari care au vrut să îşi facă campanie electorală” (Orban dixit).
Aceiași toxici care nu au prevăzut, în PNRR, nicio soluție de traversare a Carpaților cu o autostradă între Transilvania și Moldova, condamnând la subdezvoltare o regiune spre care își întorc privirea doar când sunt alegeri și au nevoie de voturi.P.S. Lamentabil, dacă nu chiar penibil, modul în care sicofanții de la PNL Bacău elogiază acum eforturile constructorului de la centură – băcăuanul Umbrărescu. Este acelaşi constructor pe care, în urmă cu 10 ani, peneliştii – în frunte cu Stavarache – îl fugăreau din oraşul Bacău, alungându-l de la lucrări pentru că era „pesedist”. Foștii șoferi ai primarului Stavarache, ajunși azi „șefi” la PNL Bacău, l-au redescoperit pe Umbrărescu și veleitățile de mare constructor ale acestuia.
– eurodeputatul Dragoș Benea, președintele PSD Bacău
„Sunt mândru că, din poziția de subprefect și prefect, în timpul guvernării PSD – 2018/2019 – am pus umărul, alături de echipa PSD Bacău, la materializarea acestei investiții pe care, la plecarea din funcție, am lăsat-o la peste 60% grad fizic de realizare, pe un curs ireversibil”. a notat, pe Facebook, Valentin Ivancea, președinte al Consiliului Județean:
Lucrările la șoseaua de centură a Bacăului s-au încheiat. Este cel mai important proiect de infrastructură realizat, vreodată, în județul Bacău, finanțat din fonduri europene.
Sunt mândru că, din poziția de subprefect și prefect, în timpul guvernării PSD – 2018/2019 – am pus umărul, alături de echipa PSD Bacău, la materializarea acestei investiții pe care, la plecarea din funcție, am lăsat-o la peste 60% grad fizic de realizare, pe un curs ireversibil.
Am condus la Prefectură grupul de lucru pentru șoseaua de centură, al cărui scop a fost ca lucrările să nu fie blocate de inerția administrativă și hățișul birocratic inerent.
Prin grupul menționat am realizat:
– 84 de întâlniri de lucru cu instituțiile avizatoare/de autorizare;
– 45 de intervenții pe teren;
– peste 400 de documente administrative în relație cu proiectul şoselei de centură;
– exproprierea proprietăților care se intersectau cu coridorul centurii;
– descărcarea arheologică pe cele 3 tronsoane.
– Șoseaua de centură are o lungime de 30 km, dintre care 16 km sunt construiți la profil de autostradă și include 7 poduri, 9 pasaje, precum şi un nod rutier.Politicienii PNL/USR care, în martie 2019, anunțau că muncitorii au fugit de pe șantierul şoselei de centură, azi se împăunează cu un proiect făcut de alții: ei n-au avut nicio contribuție la această investiție, fiind spectatorii modului în care PSD, la guvernare, a știut să facă proiecte pentru dezvoltarea Bacăului, așa cum am făcut și la aeroport (tot cu bani europeni).
Mulțumesc primarilor PSD din comunele Letea Veche, Săucești, Nicolae Bălcescu și Sărata care, prin suportul administrativ acordat, au avut contribuția lor determinantă la netezirea drumului centurii și impulsionarea lucrărilor.
De asemenea, mulțumesc grupului de lucru constituit la nivelul Prefecturii pentru acest proiect și, nu în ultimul rând, constructorului băcăuan Umbrărescu ale cărui determinare și profesionalism au făcut ca lucrările la centură să se încheie cu un an mai devreme decât termenul prevăzut în contract.
– Valentin Ivancea, președintele Consiliului Județean Bacău
Popescu a zis
Nu le-au făcut nici PNL-istii nici PSD-istii, nici USR-istii s-au realizat aceste proiecte din banii romanilor, si da, trebuiau să le facă; de aia vor să guverneze și încasează salarii din banii contribuabililor, nu ni se face noua nici o favoare, ci este obligația lor sa le faca. Poate daca aceste partide acordau mai mult interes pentru Bacău, nu ne aflam nici noi fata de județele fruntașe din România la asa mare distanță.
Sorin a zis
Cum poate cineva sa dea dislike la asa postare, cat redus mintal poti fi?
Ana a zis
Sunt cativa retarzi care dau conotatie politica la orice articol. Atata stiu, atata fac, foamea-i mare, si-o mai potolesc mancand …ciuperci.
Rada a zis
USR + PNL – bucurati-va de realizarea PSD- ului.Bacaul merita o astfel de varianta ocolitoare. Bravo lor!
Dorel a zis
Aceasta centura ( ulita in mare parte) trebuia facuta in urma cu minin 25 de ani .
Sa le multumim acum politicienilor ….e ca si cum am multumi unui ATM cand ne scoatem bani .
Adi a zis
Deci e bine ca se lauda pnl usr cu ce a facut psd?
Melinte a zis
place sau nu place politic vorbind psd si umbrarescu au miscat centura Bacaului
AC a zis
Sa nu uitam totusi saga din 2015-2017 cu Eko Imsat.
3 ani dusi pe apa Siretului, la pachet cu un avans de 80 de milioane se lei de care nu se mai spune nimic.
Sah!
Ziarul de Bacau a zis
Avansul a fost returnat https://ziaruldebacau.ro/drept-la-replica-de-la-eko-insaat-ve-tic-as/
AC a zis
Aveti idee cat a fost valoarea scrisorii de garantie bancara si daca s-a restituit diferenta dintre stadiu valoric si stadiu fizic? Stie cineva de pe aici daca lucrarile decontate au fost conforme si deduse din valoarea restituita?
alin a zis
ac inca mai primesti likeuri desi te-au lamurit ca e restituit avansul despre care tu esti in eroare…asta spune multe despre capacitatea multora da e pricepe si de a se informa…
:) a zis
….spre deosebire de tine :)))) , inteligentule!
Ion a zis
Obigatia cuiva sa faca centura orașului? ??Cate orase NU AU centura. Actuala echipa a demarat si terminat lucrările.
Tot Inainte! a zis
Cine era prieten cu Ponta cand s-a dat contractul turcilor? Eu? A fost pe fast forward, isn’t it?
Corson a zis
Usereul trebuie scos in afara legii. Adunatura de postsecuristi.
Andrei a zis
Corect, sunt la fel de nocivi ca PSDul, ce zici sa scoatem si pesedeul odata cu ei? PNL ca bonus…latrailor, toata ziua bateti campii, faceti si voi ceva util in viata asta.