Premierul Marcel Ciolacu, președinte al PSD și candidat la Președinția României, a vorbit la Antena 3 despre investițiile prioritare pentru regiunea Moldovei. Premierul a vorbit despre proiectele autostrăzilor A8 (Iași-Târgu-Mureș) și A13 (Bacău-Brașov).
„Niciodată, în Moldova nu s-a investit cât se investește acum! În sfârșit, își ia revanșa și Moldova! Dar nu e suficient: avem A8, legătura dintre Iași și Târgu Mureș, și economic, cel mai important (proiect – n.n) este A13, Bacău-Brașov. În momentul acela, legi Moldova de centrul țării!”, a afirmat Marcel Ciolacu, în emisiunea lui Mihai Gâdea.
Benea: „Marcel Ciolacu este garanția că cele spuse vor deveni fapte, după modelul consacrat de investiția în autostrada A7”
Eurodeputatul Dragoș Benea a reacționat la afirmațiile prim-ministrului și a amintit despre modelul de succes aflat în implementare, Autostrada A7 Moldova.
„Determinarea cu care premierul Marcel Ciolacu vorbeşte despre autostrăzile A7, A8 şi A13 este garanția că Partidul Social Democrat şi guvernarea sa vor rezolva, într-un viitor nu foarte îndepărtat, problema conectivității Moldovei, legând această provincie istorică de capitala Bucureşti şi de Transilvania & Vestul țării. Onest vorbind, şi aici îi dau dreptate întru totul premierului, niciodată Moldova nu a avut investiții în infrastructura rutieră ca acum, un întreg efort guvernamental fiind canalizat spre terminarea lucrărilor la A7 „Autostrada Moldovei”, proiect guvernat de termenul strâns de finalizare prevăzut în PNRR. Faptul că actualul prim-ministru şi viitorul preşedinte al României, Marcel Ciolacu, consideră construirea A13 Bacău – Braşov drept cel mai important pariu economic pentru dezvoltarea Moldovei, alături A8 Tg. Mureş – Iaşi, confirmă – odată-n plus – că doar social-democraților le pasă cu adevărat de Moldova şi, în consecință, doar PSD vine cu investiții concrete, de anvergură, pentru dezvoltarea acestei regiuni. Iar Marcel Ciolacu este garanția că cele spuse vor deveni fapte, după modelul consacrat de investiția în Autostrada A7”, a notat, pe Facebook, eurodeputatul băcăuan.
„Ştiu că A13 a avut multe suişuri şi coborâşuri, dar e bine de ştiut că nimeni nu şi-a dorit astfel de impedimente de parcurs, unele imposibil de prevăzut: pandemia, războiul din Ucraina, explozia prețurilor la energie, criza materialelor şi a forței de muncă au dat peste cap un proiect ce părea aşezat, în 2019, pe un curs ireversibil. Azi, datele problemei stau cu totul altfel, radical diferit, față de ce era valabil acum 4-5 ani”, a apreciat Benea.
Social-democratul a amintit că „proiectarea autostrăzii A13 este în acest moment reluată cu un proiectant serios, cel de la A7, şi este – fără îndoială – şi meritul secretarului de stat Gabriel Bunduc pentru repornirea motoarelor la această investiție. Aşteptăm terminarea proiectării, după care urmează o nouă procedură – licitația pentru încredințarea execuției lucrărilor”.
„În Uniunea Europeană totul e guvernat de proceduri şi regulamente: ele vor stabili, în final, cine va construi această autostradă, când şi cum. Şi în ce condiții. Rolul politicului este unul bine stabilit şi se referă la identificarea surselor de finanțare şi asigurarea pârghiilor instituționale pentru eliminarea timpilor morți, eradicarea birocrației şi implementarea cu succes a proiectului. Restul ține de proceduri în care, potrivit legilor în vigoare, politicul nu poate (şi nu e cazul) să interfereze”, a concluzionat Dragoș Benea.
Video cu declarațiile premierului Marcel Ciolacu:
Baba Sâc a zis
Ciudată poză,zici că se țin de braț popândăii! Păi bine măi covrigar (de fapt afacerea este a nevestei) nu-ți mai este rușine cu moldovenii? IPOCRIȚILOR!!!
Alex a zis
Proiectantul neserios a platit cumva pentru intarzierea cu 4 ani a conectarii unei intregi regiuni de restul tarii?