Varianta finala si revizuita a Master Planului General de Transport (MPGT), impreuna cu Strategia de Implementare a proiectelor – documentul cheie are stabileste proiectele prioritare si cand se fac ele – a fost transmisa de catre Ministerul Transporturilor la Comisia Europeana. În documentul final, Moldovei ii se acorda o prioritate sporita pana in 2020 prin autostrazile Tg Neamt – Iasi – Ungheni si Bacau – Pascani, precum si prin drumul expres Bacau – Buzau – Ploiesti.
Ministerul Transporturilor a transmis in data de 06.05 2015 varianta Master Planului General de Transport care include si raspunsurile la observatiile Comisiei Europene, au anuntat reprezentantii institutiei intr-un comunicat remis HotNews.ro.
Conform noii Strategii de Implementare, prioritizarea proiectelor de infrastructura rutiera au in cap de lista autostrada Sibiu – Pitesti. Pe locul doi este autostrada Bacau – Pascani, iar pe trei se regaseste autostrada Comarnic – Brasov, cu un cost recalculat in jos la aproape 1 miliard de euro (fata de 1,8 miliarde de euro in cazul actualei concesiuni controversate cu Vinci – Aktor – Strabag).
Urmatoarele autostrazi pe lista, in ordinea punctajelor obtinute, sunt: Suplacu de Barcau – Bors (Oradea), Tg Neamt – Iasi – Ungheni, Nadaselu – Suplacu de Barcau, Craiova – Pitesti, Tg Mures – Tg. Neamt, Inelul de autostrada de centura Bucuresti (A0), Brasov – Bacau si Ploiesti Comarnic.
In ceea ce priveste lista proiectelor prioritare de drum expres, pe primul loc se afla modernizarea Centurii Sud Bucuresti la patru benzi. Apoi urmeaza proiectele care vor forma legatura Moldovei cu Muntenia, drumurile expres de la Ploiesti – Buzau – Focsani – Bacau si apoi Pascani – Suceava.
Autostrazi si drumuri expres in valoare de 13 miliarde de euro pana in 2020
Strategia de Implementare prevede si o impartire in timp a perioadei de executie, laolalta cu o planificare financiara si o detaliere a surselor de finantare. Toate proiectele rutiere sunt gandite intr-o formula de mix de fonduri: buget – fonduri europene – imprumuturi externe.
Pentru perioada care se suprapune cu exercitiul financiar european 2014-2020, sunt propuse proiecte de autostrazi si drumuri expres ce totalizeaza o valoare de aproape 13 miliarde de euro, din care aproape 7,9 miliarde ar trebui acoperita prin imprumuturi externe.
In ceea ce priveste calendarul de implementare, autostrazile pe reteaua Ten-T Core Sibiu – Pitesti si Tg Neamt – Iasi – Ungheni sunt planificate incepand cu anul 2017, in timp ce Bacau – Pascani ar urma sa inceapa din anul 2018.
Pe reteaua TEN-T Comprehensive, autostrazile care ar trebui sa inceapa din 2017 sunt Sibiu – Brasov si Suplacu de Barcau – Bors (n. fapt curios pentru ca licitatia pentru lucrari tocmai a fost finalizata in luna aprilie), in timp ce bucata Nadaselu – Suplacu de Barcau e planificata sa inceapa din 2016.
Cat priveste componenta de drumuri expres, pe reteaua TEN-T Core, Modernizarea Centurii de Sud Bucuresti este planificata sa inceapa in 2016 si sa se incheie in 2017, in timp ce drumurile expres Ploiesti – Buzau, Focsani – Bacau si Buzau – Focsani sunt planificate pentru anii 2018 – 2020. Pentru reteaua Comprehesive, planul are in vedere doar proiectul de Drum Expres care sa lege aeroportul international Henri Coanda Otopeni de autostrada A3 Bucuresti – Ploiesti, cu o planificare pe anii 2017-2018.
Autostrada Bacau – Brasov este prinsa in perioada 2020 – 2027.
ypse a zis
Iar au ajuns psd-istii lui Ponta la carioca si au mazgalit harta Romaniei!