Medicii de familie acuză din nou că sistemul informatic nu funcționează, în ultimele trei zile introducerea și validarea serviciilor medicale fiind extrem de anevoioasă. Zeci de pacienți au fost întorși din drum sau au fost nevoiți să lase cardurile pentru validare și să mai facă un drum să le ridice.
“Este un chin. Nu reușim să facem rețete pentru pacienți pentru că nu le putem valida cardurile de sănătate. Pe unii îi rugăm să lase cardul și să revină când reușim să facem validarea. E o situație anormală, în loc să ne facem treaba de medici și să consultăm oamenii, trebuie să pierdem ore în șir la calculator”, a declarat un medic băcăuan.
Casa de Sănătate nu a anunțat în mod oficial vreun blocaj. „În primele zece zile ale lunii se fac raportările și validările și volumul de date este foarte mare. În general, în această perioadă sistemul merge mai greu, dar Casa Națională nu a anunțat faptul că ar fi blocat complet. În perioada asta sistemul scoate multe erori pentru că este un dialog permanent pentru transmiterea datelor, dar odată ce acestea sunt validate, începe și plata facturilor”, a explicat Dan Stoica, director relații contractuale la Casa Județeană de Sănătate Bacău.
Se pare că sistemul funcționează în prezent cu două licențe expirate, cea la bazele de date și la rețeta electronică, esențiale pentru că se introduc foarte multe date zilnic.
Ana a zis
Suntem multe doamne care introducem datele pacientilor in sistem si nu este adevarat ceea ce spun medicii de familie in acest articol. In plus sotul meu este sofer pe microbuz iar sambata filmeaza uneori la nunti. Asa ca el stie cel mai bine despre aceste blocaje si erori ale sistemului medical.
Va multumesc,
Ana