De la debutul pandemiei, clienții Mega Image au făcut peste 100 de reclamații la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). În urma verificărilor realizate în magazine, inspectorii sanitari au descoperit majorări de preț în perioada stării de urgență, dar și alimente expirate și promoții nerespectate. Retailerul a fost amendat cu 15.000 de lei, scrie wallstreet.ro.
În perioada februarie – 30 iunie 2020, ANPC a înregistrat 114 reclamații referitoare la magazinele Mega Image și Shop&Go. Clienții au reclamat la ANPC mai multe probleme precum majorări de preț la alimentele de bază și la produsele dezinfectante în perioada stării de urgență,nerespectarea distanțării sociale la casele de marcat, comenzi on-line livrate parțial sau nelivrate, produse expirate sau cu data durabilității minimale depășită, modificări organoleptice de gust, aspect și miros ale produselor alimentare comercializate, neconcordanța prețului de la raft cu prețul de la casa de marcat.
Din totalul petițiilor înregistrate, o parte au fost deja soluționate, iar celelalte sunt în curs de soluționare. Mega Image a fost astfel amendat cu 15.000 de lei. Inspectorii sanitari au constatat următoarele abateri în magazinele Mega Image:
- Majorări de preț în perioada stării de urgență față de perioada anterioară stării de urgență, fiind verificate prețurile alimentelor de bază și ale produselor dezinfectante pentru perioada ianuarie 2019 – februarie 2020;
- Produse alimentare cu termen de valabilitate expirat;
- Lipsa elementelor de identificare și caracterizare cu data limită de consum, precum ingrediente alergene, denumirea produselor și a producătorilor, condiții de păstrare și data fabricației;
- Nerespectarea promoțiilor;
- Ambalaje deteriorate, nerespectarea condițiilor prescrise și declarate;
- Nerespectarea condițiilor de păstrare și depozitare a produselor alimentare;
- Lipa informării țării de orgine pentru legume și fructe proaspete;
- Produse de patiserie depreciate calitativ.
ANPC a oprit temporar de la comercializare produsele care prezentau deficiențe de etichetare sau informare și a oprit definitiv de la comercializare produsele alimentare nesigure, improprii consumului uman. La finalul lunii martie, Mega Image anunța că reduce prețurile la peste 1.000 de produse și oprește orice creșteri de prețuri la raft pentru toate produsele din portofoliul său, cel puțin până la finalul lunii aprilie. Măsura a fost luată ca urmare a pandemiei COVID-19, care a dus la creșteri de prețuri la unele produse pe întreg lanțul de producție și de distribuție.
Ion a zis
Ce nu-mi place e spațiul foarte îngust in unele locuri din magazin (Alexandru cel Bun) și uneori lipsa de diversitate. Poate și aranjarea mai atractiva a mărfurilor ar fi de dorit.
Cristi a zis
Sa nu uitam ca în situația de criză au mărit preturile…..cel mai simplu mod de a-i face să înțeleagă este să nu mai intram in magazinele lor….deloc
eminescu si vlad tepes a zis
o solutie f simpla la tot ce e specula ,renationalizere si stabilite preturi maximale fara adaosuri ,orice incalcare ar putea fi rezolvata si mai simplu tot ce in magazin la un control va fi donat la pensionari si copii
STAN a zis
Asta este treaba inspectorului sanitar sa verifice preturile???
Sau este un heirupism populist?
Ce incalcare a legii a facut cand a majorat pretul?
Exista metode simple de „pedepsire”. Nu mai cumparati de acolo.
PS.:Cei care au majorat pretul la masti in acea perioada au fost si ei amendati ? La farmacia doamnei ministru la Vaslui s-au facut verificari ?