La nivelul Ministerului Transporturilor se află în pregătire două aplicaţii de finanţare vitale pentru județele din Moldova: autostrada Braşov – Bacău, și drumul expres Ploieşti – Paşcani. Informația apare în premieră într-o replică dată news.ro, prin care ministerul condus de băcăuanul Lucian Șova o contrazice pe Corina Crețu, Comisarul european pentru politică regională.
Comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu, a declarat, vineri, la Cluj-Napoca, la un dialog cu cetăţenii, că ultimul proiect depus de România pe Programul Operaţional Infrastructură Mare este metroul Gara de Nord – Otopeni, neexistând proiecte noi, în afară de fazarea proiectelor de apă şi canalizare. Creţu a făcut un apel la Ministerul Transporturilor să depună proiecte mature pentru finanţare europeană, cum ar Sibiu – Piteşti, Piteşti – Constanţa sau podul de la Brăila.
”Dincolo de afirmaţii pe care unii sau alţii le fac, în diverse conferinţe de presă, nu pot decât să apreciez că aceste afirmaţii sunt făcute de o manieră care nu este în legătură cu realităţile pe care le avem în Ministerul Transporturilor. Şi mă refer la faptul că, în primul rând, nu există niciun risc de dezangajare de fonduri europene pe actualul exerciţiu financiar, şi acest lucru este şi monitorizat şi bine ştiut de experţii Comisiei Europene, atât din perspectiva modului în care aceste proiecte sunt făcute, dar şi din perspectiva modului în care aceste proiecte parcurg procesul administrativ”, a adăugat ministrul Transporturilor.
De asemenea, la Ministerul Transporturilor, există 14 proiecte, din care unul este cel care priveşte Magistrala 6, celelalte 13 proiecte majore care au fost transmise direct Comisiei Europene sunt aprobate toate. Aceste proiecte, însumat, fac peste 75% din suma alocată pe fonduri europene de către Comisie pe Programul Infrastructură Mare.
În afară de proiectele majore, Ministerul Transporturilor are totodată proiecte în derulare care depăşesc în prezent 7 miliarde de euro, astfel depăşesc suma alocată prin acest proiect, proiecte care se află în diverse stadii de execuţie, atât din perspectivă administrativă, cât şi din perspectiva modului în care sunt tratatate de Comisia Europeană.
”Pe termen mediu şi lung avem proiecte la care lucrăm şi pe care urmează să le transmitem la Comisia Europeană care, în final, vor depăşi de mai bine de două ori suma alocată. Sigur că până la sfârşitul perioadei de programare aceste proiecte vor începe să fie executate şi viteza cu care vor evolua şantierele va genera şi performanţă privind rambursarea de fonduri europene. Mesajul meu este foarte clar, atât către cei care analizează din perspectivă publică, media activitatea din Ministerul Transporturilor, dar şi către experţii Comisiei Europene, mai puţin comisarii, care sunt doar politic, că este inadecvat să se facă trimiteri azi cu privire la riscuri pe care Ministerul Transporturilor le-ar traversa azi în ceea ce priveşte modul în care gestionează proiectele pe fonduri europene aferente Programului Operaţional Infrastructura Mare”, a subliniat ministrul Transporturilor.
Cel mai probabil, comisarul european a făcut referire la fonduri din Programul Operaţional Sectorial Transport (POST), dar acest program nu a fost gestionat în totalitate de Ministerul Transporturilor şi este aferent perioadei de programare trecute.
Până în prezent, în cadrul Axelor 1 şi 2 aferente sectorului de transport din cadrul POIM 2014-2020, au fost depuse 76 de cereri de finanţare în valoare totală 34,9 miliarde de lei, respectiv 7,5 miliarde de euro.
De asemenea, pe termen lung la nivelul Ministerului Transporturilor se află în pregătire următoarele aplicaţii de finanţare: autostrada Braşov – Bacău, drumul expres Ploieşti – Paşcani, drumul expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanţa şi drumul expres Focşani – Brăila – Galaţi. (sursa: news.ro)
Claudiu a zis
Sova, mai trancanesti inca? Cat de curand zbori.