Guvernul vrea să convingă firmele românești din industria aeronautică să construiască un avion destinat piețelor internă și internațională. Florin Marian Spătaru, ministrul Economiei, a anunțat inițiativa după ce a vizitat Aerostar Bacău și alte companii locale din industria aeronautică.
Florin Marian Spătaru – ministrul Economiei, secretarul de stat Daniela Nicolescu și Cristina Corina Dragomirescu, președinta Oficiului de Compensare pentru Achiziții de Tehnică Specială, au efectuat astăzi o vizită de lucru în județul Bacău. Prefectul Lucian Bogdănel, Valentin Ivancea, președintele Consiliului Județean, și deputații Ana Cătăuță și Costel Dunava i-au însoțit pe oficialii guvernamentali la companiile băcăuane Aerostar, AE-Electronics și Elmet.
Tema discuțiilor de la Aerostar a vizat stadiul dezvoltării Centrului Național de Mentenanță pentru aeronave F-16 și identificarea celor mai bune soluții care să permită modificarea și completarea legislației naționale astfel încât să faciliteze activitatea acestui centru, realizat la standardele impuse de Ministerul Apărării Naționale.
De asemenea, delegația a vizitat spațiile de producție ale AE- Electronics și Elmet, companii unde se realizează proiecte de înaltă tehnologie și care au dovedit, în timp, că pot face față cu succes provocărilor economice actuale.
„I-am prezentat domnului ministru viziunea pentru dezvoltarea zonei de sud a Bacăului- unde își desfășoară activitatea companii de anvergură- concretizată prin aprobarea unui Plan Urbanistic Zonal care va crea premisele necesare extinderii investițiilor în această parte a oraşului și va contribui semnificativ la o creştere economică durabilă. Consiliul Județean Bacău este un partener activ care susține mediul antreprenorial prin investiții în infrastructura aeroportuară, care s-au dovedit relevante în: modernizarea pistei Aeroportului Internațional «George Enescu», a suprafețelor de mişcare aferente și a sistemului de balizaj luminos”, a declarat președintele Valentin Ivancea.
Președintele CJ a dat drept exemplu colaborarea dintre Consiliul Judeţean, Aerostar și Aeroport, prin care s-au creat condițiile necesare pentru instalarea şi utilizarea unui sistem Mobile Aircraft Arresting System- componentă extrem de necesară pentru centrul de mentenanță.
„I-am transmis domnului ministru Florin Spătaru că industria aeronautică băcăuană merită şi trebuie susținută de Ministerul Economiei, îndeosebi în contextul efectelor post-pandemice negative repercutate asupra acestui sector economic fundamental. În definitiv, de reziliența companiilor care activează în acest domeniu sensibil depinde, ombilical, soarta aviației militare şi comerciale româneşti”, a declarat prefectul Lucian Bogdănel.
Dezbatere la Parlament, cu reprezentanții industriei aeronautice
Deputatul Costel Dunava, preşedintele Comisiei pentru politică economică, reformă şi privatizare din Camera Deputaților, a menționat sprijinul dat de legislativ inițiativelor guvernamentale. La rândul său, deputata Ana Cătăuță, membră în Comisia pentru industrii şi servicii, a vorbit despre problemele industriei aeronautice, din centrele Bacău, Brașov, Dolj și București, și necesitatea îndreptării „lacunelor” din Legea Offset (legea care prevede repatrierea, prin transfer tehnologic, a 80% din valuta plătită în achiziția unei tehnici militare). „Sper că vom găsi calea de a merge mai departe”, a spus Cătăuță.
De asemenea, la Parlament se va organiza o dezbatere cu autoritățile locale, parlamentare și guvernamentale, dar și cu reprezentanții industriei aeronautice, pe tema problemelor din domeniu. Ministrul Florin Marian Spătaru a anunțat că va încerca „jucătorii” industriei aeronautice să înființeze un cluster care să construiască un avion integral românesc, care să se vândă intern și internațional.
„România are o tradiție de a construi avioane. Printr-un astfel de îndemn, mândria noastră de creatori trebuie să renască. Prin divizare și concurență, nu vom putea face mai mult. Clusterul propus este un ecosistem sprijinit de Ministerul Economiei”, a spus ministrul. El a precizat că avionul construit în România ar putea fi, de exemplu, unul de antrenament.
Sorin a zis
Noroc că n-a pus mâna PSD ul și pe Aerostar, era demult la fier vechi .
Lovin Toma a zis
Unii văd în fața ochilor NUMAI psd–sti, ciumați, comuniști,bla bla-bla 😂
Elena a zis
Trist,Sorin,ca mai crezi ca un partid sau altul este responsabil pt dezastrul din anii 90,cand 4 ani a fost cine a fost si nu s-a facut nimic diferit.
Man a zis
Unii au un orizont de vederi atat de larg incat se reduce la un singur punct de vedere, in acest caz PSD. Pentru cei cu memoria scurta:
Guvernele Romaniei dupa 1990:
1990 – 1992 = FSN (PSD+PNL+PD)
1992 – 1996 = PSD
1996 – 2000 = PNTCD +PNL +PD
CDR +UDMR
2000 – 2004 = PSD
2004 – 2008 = PNL +PD +UDMR
2008 – 2009 = PNL
2009 – 2012 = PD +PSD +UDMR
2012 .. 2016 = PNL +PSD
2016 – 2019 = PSD
Cine te-a furat in ultimii 30 de ani,
PSD = 20 ani !PNL = 15 ani !
PD = 13 ani !UDMR = 11 ani
PNL= PNL + PD;PNL = 15+13 = 2Bani
PNL = 28ani
PSD = 20ani
Gabi a zis
F36, de Bacau
Corina a zis
Vise …maica …vise….in fapt nimic concret.Nu suntem in stare sa reparam conducte de apa si visați la rachete…
Projectus a zis
Buna gluma doamnei deputat: „înființarea unui cluster pentru construirea unui avion integral românesc”. Poate se referea la un avion machetă, pentru copii.
Tux a zis
Rahat mâncat de politicieni. Avion de care ba deștepților?
Ce a putut Aerostar sa facă a fost YAK52-TW și Festival.
Rusia, Canada, China muncesc de ani de zile sa dezvolte un scurt curier, trebuie resurse de bani și inteligenta.
Acum 20+ de ani 80%din inginerii Aerostar erau Aeronave, cea mai grea facultate, n-o terminați dacă erai prost/leneș.
Azi….
Iuliana a zis
Daca o sa fie ca Loganul clar…