Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a declarat astăzi că studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru autostrada Bacău – Brașov va fi depus la ANAP pentru a fi scos la licitație. Șova a precizat că se va merge în paralel și cu Autostrada A8, deoarece “nu există concurență între ele din punct de vedere politic”.
Ministrul Transporturilor a atras atenția însă asupra studiului efectuat la cererea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) de BEI-PASSA și JASPERS, care este astăzi prezentat în cadrul subcomitetului sectorial pe transport POIM 2014-2020. Conform studiului, din patru variante de trasee peste Carpații Orientali, Bacău – Brașov este singurul rentabil.
“Aș vrea să fiți atenți la concluziile acestui studiu. Practic, înainte de a fi puse în discuție legi privind construcția de autostrăzi, am început într-o manieră profesionistă la proiectul ce privește legătura pe autostradă dintre Moldova și Ardeal. Astăzi avem concluzii prezentate în subcomitetul de monitorizare. Am ales ca aceste evaluări să fie făcute exclusiv de experți JASPERS și BEI-PASSA”, a declarat Lucian Șova.
În cadrul studiului au fost analizate patru trasee de autostradă: Cluj – Bistriţa – Suceava; Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni; Târgu Mureş – Sighişoara – Bacău; Braşov – Bacău.
“Din analiza cost – beneficiu se poate constata că singurul proiect uşor peste limita de rentabilitate este Autostrada Braşov – Bacău”, se arată în analiza experţilor. Potrivit lor, varianta Braşov – Bacău se califică pentru fondurile europene, fiind singura care îndeplineşte condiţiile de rentabilitate, cu un coeficient mai mare de 5%.
Vom reveni cu detalii din cadrul subcomitetului de monitorizare, legate de studiul privind varianta optimă de autostradă între Moldova și Ardeal.
Ana a zis
Ba da , exista concurenta, economic si social este benefica autostrada Brasov – Bacau.
Geo a zis
Dpdv economic, autostrada Brasov-Bacau este traseul optim pt. legarea Ardealului cu Moldova.
Geografic, Bacaul este situat cam in centrul Moldovei, dupa cum si Brasovul este cam in centrul Romaniei. Ideal ar fi sa legam intre ele cele doua orase luand in calcul si traseele dintre Bacau – Galati – Neamt – Vaslui-Pascani-Iasi…., cat si legatura dintre Moldova si Muntenia care, ce sa vezi, tot prin Bacau trece, nu prin Iasi.
Silviu a zis
Sunt bucuros ca sunt bacauan.
Si intradevar oricat ar dori alti sa scoata Bacaul de pe traseul autostrazii, toti factorii sunt de partea noastra.
Si la ambitie daca vor face cei de la Iasi, mai mult decat studiu, nu vor reusi. Au un factor impotriva, si nu sunt muntii, ci banii, care sunt foarte multi.
Orice om din conducerea tarii, care este respinsabil de ceea ce face, nu va putea alege dintre 2 studii(unul de 2 miliarde si unul de 7 miliarde) pe cel mai scump, ca asa vrea el.
Nici noi nu suntem prosti si vom face plangere penala.
Daca la o licitatie nu poti sa alegi pretul cel mai mare, nici cand ai 2 studii(rezultatul fiind acelasi), nu poti sa-l alegi pe cel mai scump, doar ca asa vrei tu.
Nu se va risca nimeni, riscul e prea mare( si electoral si penal).
Danut a zis
Candidăm la primărie ?
Matt a zis
Ambele autostrăzi sunt prinse în Master Planul General de Transport transmis Comisiei Europene: Tg. Neamț-Iași – Ungheni implementare 2016-2020 & Tg. Mureș – Tg. Neamț cu implementare 2021-2026 și Bacău-Brașov cu implementare 2021-2026. Finanțare din fonduri europene 75% (dacă nu mă înșel). Mulți ar fi ieșit la pensie oricum până la finalizarea acestor autostrăzi conform planului m.s.m., problema este că Târgu Neamț – Iași – Ungheni trebuia să fie deja în construcție la vremea aceasta și nu este. În ritmul acesta se mai adaugă câteva generații de pensionari până la finalizarea construcției. Legi votate, declarații, acestea sunt vorbe. Sunt o mulțime de legi nerespectate și neaplicate în țara aceasta. De fapte ducem lipsă…
Bacauan a zis
Povesti pentru prosti…treziti-va !!!
miron vasile a zis
Nu aud decat de proiecte, licitatii si iar proiecte si licitatii… cu centura Bacaului nu se mai aude nimic, probabil politicienii o pastreaza ca pacalici la alegeri…. Lucian Sova a fost alungat din guvern pentru ca a avut curajul sa trimita controale la Metrou si CFR.
FLORIN a zis
da….asa e in orice unitate cind deranjezi…..cuiburile de afaceristi…este unul dintre cei mai capabili ministri…..un om care …o fi el sustinut de P.S.D…dar si munceste…..este f bine intentionat….. dar in tara asta cind vrei sa faci ceva…ca si la alt loc de munca esti inlaturat daca nu faci parte din gasca …..mult succesc domnule MINISTRU….