Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, este acuzat că seamănă discordie între Bacău și Iași, pe tema autostrăzilor. În Comisia pe Transporturi a Camerei Deputaților, el a refuzat să răspundă la întrebările deputatului Costel Dunava, referitoare la întârzierea proiectării autostrăzii A13 Brașov-Bacău și la situația A8, Iași-Târgu Mureș, al cărei traseu ar urma să străbată o mare suprafață de arii protejate.
„Cu astfel de meschinării și bețe băgate prin gard, nu mă îndoiesc că guvernarea de dreapta – dar mai ales USR/PLUS – își croiește deja justificările pentru previzibilul eșec al trecerii Carpaților cu o autostradă”, a comentat eurodeputatul Dragoș Benea, liderul PSD Bacău:
„Geograful” povestitor Drulă face ce știe mai bine: învrăjbește și seamănă discordie!
În filmulețul pe care îl puteți viziona mai jos, aveți un eșantion lămuritor cu privire la modul în care un ministru USR înțelege să se raporteze la întrebările/interpelările adresate de parlamentarii Opoziției.
Ministrul USR e, în acest caz, dl. Drulă de la Transporturi care, în loc să ofere un răspuns clar deputatului Dunava (PSD Bacău), vizavi de proiectele de autostradă A8 și A13, întreba dacă în sală se află deputatul Toma (PSD Iași), căutând în mod evident să-i învrăjbească pe cei doi parlamentari din Moldova, pe tema falsei competiții dintre Bacău și Iași, pe subiectul autostrăzii.
Nu m-ar mira să aflăm, într-o bună zi, de la Drulă că din cauza presupuselor disensiuni dintre ieșeni și băcăuani, Comisia Europeană refuză finanțarea conectării prin autostradă a Moldovei cu Transilvania, întrucât cele două tabere nu au căzut de acord pe o variantă asumată în comun.
Cu astfel de meschinării și bețe băgate prin gard, nu mă îndoiesc că guvernarea de dreapta – dar mai ales USR/PLUS – își croiește deja justificările pentru previzibilul eșec al trecerii Carpaților cu o autostradă.
În loc să explice care va fi cursul autostrăzii A13 Bacău – Onești – Brașov, a cărei proiectare va fi gata în 2022, și la ce vor folosi capetele din A8, forțate la finanțare prin PNRR, în condițiile în care tronsonul montan Tg. Mureș – Tg. Neamț se suprapune cu 51.800 de hectare de arii & rezervații naturale protejate, ministrul Transporturilor – în vădită lipsă de argumente – a ales să întețească o falsă rivalitate regională.
La povestit, Drulă pare a fi un strălucit barbolog și un mediocru geograf: Bacăul se află în inima/centrul Moldovei, nu în sudul regiunii cum eronat a afirmat ministrul, și nici nu urmărim să legăm A13 cu sudul țării către Dobrogea, așa cum a lăsat de înțeles Drulă în cadrul interpelărilor de miercuri.
Ca ministru, USR-istul – ca de altfel întreaga guvernare din care face parte – e câtuși de puțin interesat ca Moldova să fie legată de Transilvania printr-o autostradă care să „spargă” Carpații.
Din păcate, pentru Drulă & co. moldovenii contează doar la vot.
P.S. – Nu mă surprinde deloc tăcerea mlăştinoasă în care stă cufundat primarul Viziteu, acelaşi Viziteu care în iunie 2020 cerea, alături de parlamentarii USR din Moldova, alocare de 25% pentru infrastructura acestei regiuni.
Detalii despre cum s-a „evaporat” finanțarea de 25% poate oferi deputatul Lazăr, locotenentul primarului, pe care îl încerca stupefacția că A13 trece prin Parava motivat de faptul că de acolo proveneau bunicii mei materni.
– eurodeputatul Dragoș Benea
Bla a zis
Pai nu tot ei se opuneau oricărei autostrăzi cu Moldova ? Insa vedem autostrada poate peste vreo 30 de ani….
Ndndsm a zis
Pe fond ca discutie, are dreptate. Dar ca si credibilitate e zero unul ca Dunava, o nulitate, un zero profesional, ajuns deputat doar pt ca e finul lui lui domn director de la … in continuare psd se minte singur mergand cu slugi de partid ca imagine. Penibil.
BOGDAN a zis
Sunt bani pentru ambele autostrăzi.
Nu știu de ce atâta tragere de timp.
Dați-i drumu la treabă, că de asta ați fost votați.
gigiexpertu a zis
pai tocmai asta face benea de ceva ani de cand tot iese cu declaratii sforaitoare despre A13. adica baga batul prin gard sa ii altoiasca nitel pe aia de la iasi. nu el e cel care tot zice ca A13 e minunata si A8 e naspa ? ( bine , aici are dreptate omul ) si astfel le scoate limba alora de la iasi ? bai baiatule cata ipocrizie pe omul asta. cand era PCR la putere acum 2-3 ani ( adica PSD sub dragnea ) de ce nu a trantit precum chinejii A13 si A8 in 2 ani ? ca in dictatura nu iti trebuie avize de mediu , fonduri europene si ai sclavi fara numar la dispozitie. acum miauna ca ailalati nu fac. ca el a facut ,gen. :))
nu stiu ce a vazut benea din inregistrarea de mai sus dar drula a zis 2 cuvinte si pesedeii de la bc si is mai aveau un pic si se luau la bataie :))
cezar a zis
Gigi vezi ca incet incet imi dai dreptate…clar Benea a gresit si greseste cand tot se ia de A8 …..pai cum sa mai ceri solidaritate pentru A13????te mai si mananca si visezi deja cu ochii deschisi si gandesti cu gura mare: Bacau mare centru regional un fel de Frankfurt al Romaniei….
Eu vad o singura rezolvare altfel riscam sa ramanem fara autostrazi spre vest…Fii atent aici gigi si ai sa mi dai dreptate:
Intalnire de urgenta cu cei de la ong urile pentru autostrazi din Moldova plus deputatii si senatorii din Moldova
prioritizare Ungheni iasi pascani Motca plus A13 adica construite simultan (amadoua sunt in stadiul de sf plus pth)!
drum expres pentru vaslui leg cu cu a7, simultan sau la mica distanta in timp!
si ai asa din start ai 5 judete relativ multumite :Neamt,bacau,Iasi ,Vaslui,Vrancea.
ramane partea montana A8 in perspectiva viitoare adica proiectul merge mai departe ca iti dau eu in scris ca A8 se va cere singura (gandestete ce invalmaseala va fi la brasov care va prelua si ploiesti brasov adica tot sud estul tarii….
sustinere pentru autostrada nordului si pascani siret evident !
gigiexpertu a zis
@cezar… singura chestie in care iti dau dreptate e ca benea si orchestra lui ar trebui sa cante mai putin despre a8 , ca nu e treaba lui daca se poate face sau nu. el mai bine ar vorbi de a13 , stadiul actual , solutii ,trasee , optimizari … ce il freaca ridichea pe dunava ca se face un ciot de A8? foarte bine ca se face si ala. ciotul ala se va lega cu a7 si cu a13. orice km facut e bun facut.
dx vaslui-a7 nu e nici macar in proiectie de a se face. se chinuie sa se faca dx tisita-albita de care sa beneficieze si vs. dar asta inseamna ocol prea mare pt ei si ca sa ajunga la autostrada tot pe dn2f e cel mai scurt.
suceava si botosani vor beneficia de dx sau A pana la baia mare si de acolo legaturi cu cluj sau oradea. e in lucru SF si apoi PTH.
A8 e foarte dificil pe sectorul montan. mai dificil decat A1 pe curtea de arges-boita. parerea mea e ca daca se face iasi-tg. neamt cu legatura A7 si A13 va fi foooarte greu spre imposibil sa-i mai urnesti pe aia de la bucuresti sa mai faca A8 cap coada. ca vor zice : ” ce ba ? nu va ajunge ca treceti muntii ?” . dar eu sper sa apuc sa o vad facuta in totalitate in timpul vietii noastre.
cezar a zis
Din punctde vedere tehnic putem vorbi mult si bine.. strategic e mai important acum sa ne punem de acord si sa ne sustinem reciproc .Evident ca Iasul va fi mult mai maleabil daca priotizezi si bucata Ungheni Iasi Pascani care e si nod de lugatura cu A7 si de aici spre A13 cu mentiune ca A8 se va continua mai tarziu…oricum ca o paranteza A13 nu putea intra acum in PNRR din simplul motiv ca nu ar ajunge banii sunt doar 2,4 miliarde de euro pentru Moldova nici pentru A7 nu cred ca ajunge…..dor daca se renunta la metroul de la Cluj…dar cum noi moldovenii suntem cetateni de rang 2 …nu prea cred…
Mihai2 a zis
Nu stiu ce sa zic. Mie mai mult mi-ar conveni sa ajung de la BC la Targu Mures, Cluj, Oradea si apoi la granita, decat sa cobor in sud pana la Brasov si acolo sa asteptam inca 10 ani sa se faca autostrada BV-SB si abia atunci de la Sibiu sa urc spre granita cu Ungaria. Parca ocolim oleaca, ce ziceti ???
ana a zis
mihai2 bati campii…
gigiexpertu a zis
in cele 2 minute de discutii din filmarea prezentata aveti motivul pentru care in moldova nu se misca nimic si nu se va misca ceva foarte curand .
bacau : noi bacau suntem frumosi si smecheri si vrem A13 iar iasiul e naspa si cah si nu merita A8 . de ce sa se faca domle A8 ?
bucuresti : ba iasi , mai esti pe aici ? trezirea !
iasi ( trezit din somn ) : baaaa bacau , vezi ca esti naspa si nici mustata nu ti-ai epilat-o ……… vezi-ti de A13 si lasa A8
bossul de la bucuresti fumand trabuc : succes! i-am prostit iara pe bajeti !
* bacaul si iasiul se ciondanesc cu succes in continuare !*
adi a zis
jiji vezi de oile tale. esti expert in cacareze de oaie
gigiexpertu a zis
:)) asa-i mai „adi” ca nu ai priceput nimic din ce am scris ? singura corelare pe care ai putut sa o faci a fost jiji -> oaie ?
te-as ironiza dar mi-e ca sunt prea subtil pentru tine si as munci degeaba. asa ca iti urez un calduros ” iesi , ba , de-aici”. ca poate asta intelegi si tu. e la nivelul intelegerii tale.
LUCID a zis
A8 versus A13
O incercare de comparatie pe intelesul tuturor:
ACCESIBILITATEA RESEDINTELOR DE JUDET CATRE BUDAPESTA-primul hub de autostrazi catre Europa
A8 UNGHENI –IASI-TG. MURES
Bacău – Budapesta: 809 Km
Iaşi- Budapesta: 845 km
Botoşani – Budapesta : 839 km
Suceava – Budapesta: 847 km
Vaslui – Budapesta: 911 Km ( via Iasi)
910 Km( via Bacau)
A13 UNGHENI-BACAU-BRASOV
Bacău – Budapesta: 876 Km (+ 67 km)
Iaşi- Budapesta : 1035 km ( + 190 km )
Botoşani-Budapesta: 1026 Km (+ 187 km)
Suceava -Budapesta: 1025 Km ( + 178 km)
Vaslui – Budapesta: 977 Km( + 66 km via Bacau)
1019 km( +108 km , via Barlad-Adjud- Onesti )
Gabi a zis
Nu stiu cum ai calculat distantele dar mie mi-a iesit pe A8 Bacau -Budapesta 870 km , Iasi-Budapesta 860 km iar pt A13 Bacau-Budspesta 880 km air Iasi -Budapesta 1000km