Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, a solicitat joi constructorilor care realizează variantele ocolitoare ale municipiilor Bacău şi Tecuci să aducă mai mulţi muncitori şi utilaje în zonă în caz contrar urmând să fie găsite alte soluţii pentru ca şantierele să fie deblocate, potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, remis Agerpres.
Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, a efectuat, joi, 22 septembrie 2016, o vizită de lucru pe Variantele Ocolitoare ale municipiilor Suceava, Bacău şi Tecuci, alături de directorul general al CNADNR, Cătălin Homor.
„Sunt nemulţumit de ceea ce am găsit pe şantierele de la Bacău şi Tecuci. În ambele proiecte, mobilizarea nu este deloc cea dorită, de aceea am dat un ultimatum constructorilor: ori vor aduce muncitori şi utilaje într-un număr mult mai mare pe şantiere, ori vom găsi alte soluţii pentru ca şantierele să fie deblocate şi proiectele să continue”, a subliniat ministrul Sorin Buşe.
Ministrul de resort a anunţat şi demararea proiectelor din regiunea Moldova, incluse în Master Planul General de Transport al României. Astfel, în cazul Drumului Expres Ploieşti – Paşcani, licitaţiile pentru proiectul tehnic, studiul de fezabilitate şi autorizaţia de construire vor fi lansate pe 31 octombrie cel târziu în condiţiile în care finalizarea proiectului în Masterplan, pe porţiunea Ploieşti – Bacău, este prevăzută pentru 2020.
Pentru porţiunea Bacău – Paşcani, finalizarea este prevăzută în 2024. În schimb, prin lansarea simultană a proiectelor pentru cele două porţiuni vor putea fi eliminate decalajele între acestea.
În ceea ce priveşte Autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, lansarea licitaţiilor pentru studiul tehnic, studiul de fezabilitate, şi pentru autorizaţia de construcţie, va fi pe 15 noiembrie iar finalizarea proiectului este prevăzută pentru anul 2020.
Pe secţiunea Ditrău – Tg Neamţ, licitaţiile pentru proiectul tehnic, studiul de fezabilitate şi autorizaţia de construcţie vor fi lansate pe 30 noiembrie. Până la sfârşitul lunii va fi clarificată situaţia contractului, pentru a putea începe desfăşurarea proiectului pe această porţiune.
Potrivit comunicatului, Master Planul General de Transport al României (MPGT) a fost aprobat în şedinţa de Guvern de săptămâna trecută. Prin demararea proiectelor din MPGT, infrastructura de transport din regiunea Moldova va putea fi dezvoltată la o capacitate optimă atât din punct de vedere economic, cât şi social.
Astfel, pentru Moldova sunt prevăzute 3 autostrăzi (Tg. Neamţ – Iaşi – Ungheni, Braşov – Bacău, Tg. Mureş – Tg. Neamţ) şi peste 1.200 de km de drumuri expres şi eurotrans.
Ordinul de începere a lucrărilor pentru centura municipiului Bacău a fost dat de CNADNR pe 7 aprilie 2016, iar „prima lopată” a fost dată la finalul lunii mai. Șoseaua de centură a Bacăului a fost scoasă la licitație în aprilie 2013, iar câștigătoarea este compania turcească Eko Insaat Ve Tic As, care a avut prețul ofertat de 393,8 milioane de lei.
În urmă cu o lună, 70,9 milioane lei, reprezentând avansul de 15% din costul șoselei, au fost achitați de CNADNR către firma turcească Eko Insaat Ve Tic As, care a câștigat licitația pentru lucrările de execuție.
– Foto Facebook
Viirel a zis
Nesimtitii ăștia de turci aduc utilajele pe lucrare numai cand au musafiri de la minister de la CNADNR după aceia stau liniștiti .nu cred ca au experiența într-adevăr sunt niște neconcordante pr teren dar un constructor bun le rezolva cu acordul proiectantului si beneficiarului dar sunt foarte slabi profesional
Allex a zis
Autostrazile Tg Mures – Tg Neamt si Tg Neamt – Iasi – Ungheni sunt de fapt o singura autostrada dar tronsoane diferite. Faceti-va lectiile de jurnalisti calumea…
daniel a zis
se lucreaza cumva?:)
Poporul a zis
Turcii au incercat sa subcontracteze lucrarile diverselor firme de pe plan local. Dar acestea nu au muscat momeala. Acum se vede ce pot face turcii pt ca nu le va conveni sa-si aduca conationali aici sa lucreze. A fost o cacealma licitatia si au fost favorizati de americani. Daca o castigau firmele bacauane in consortiu lucrarile erau avansate. Ambele firme bacauane au terminat inainte de termen sectoarele de autostrada pe care le-a mai avut.
Florin a zis
Tara lui Papura Voda. Romanii sunt niste tampiti ca se lada calcati in picioare. Or sa termine centura la terman cand o sa o termin eu. Iar daca se va intampla acest lucru, va fi o bataie de joc din punct de vedere calitativ.
nutu a zis
Romanii au invatat hoţia şi şpaga de la turci. Turcu’ e mai hoţ ca tac-su. O să avem centură la „cucu-bau şi pupăza”.
benone a zis
Asta e ultima mea rabdare…sper sa circul PE centura Bacaului,daca nu va FI rau!!