Amenajarea unei noi piste la Aeroportul Bacău va costa 195 de milioane de lei, conform proiectului reactualizat. Consiliul Județean speră să prindă finanțare europeană pentru acest obiectiv, în cadrul POIM 2014-2020.
R.A. Aeroportul International „George Enescu” Bacău a transmis Consiliului Judeţean, spre aprobare, Studiul de fezabilitate revizuit pentru obiectivul de investiţii “Creșterea capacităţii portante și modernizarea pistei de decolare aterizare și a suprafeţelor de mișcare aferente”, elaborat de către S.C. GEO ARC S.R.L..
Proiectul este eligibil la finanțare din fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020. Revizuirea studiului de fezabilitate s-a facut în vederea elaborării și depunerii Cererii de finanțare în cadrul apelurilor de proiecte prevăzute în Ghidul solicitantului lansat pe 21 decembrie 2017, pentru proiecte noi de investiţii şi de asistenţă tehnică în cadrul Axei prioritare 2, Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, Obiectivul specific 2.3 Creşterea gradului de utilizare sustenabilă a aeroporturilor.
Actuala pistă e din 1954
Necesitatea şi oportunitatea investiţiei este determinată de vechimea infrastructurii (construită în 1954), respectiv de starea de degradare accentuată şi de capacitatea portantă extrem de scăzută a pistei de decolare aterizare şi a căilor de rulare ce conduce la impunerea unui număr limitat de mişcări ale aeronavelor, precum şi de uzura fizică şi morală a instalației de balizaj luminos (instalație achiziționată în anii 80).
Ce presupune proiectul
“Se propune demolarea structurii existente şi refacerea pistei cu dimensiunea 2.500 x 45 m. Se vor menține și amenja cele două acostamente care vor încadra pista, de 17,50 m lăţime fiecare, prin efectuarea de reparaţii ale dalelor de beton existente si colmatarea rosturilor dintre dale. În ceea ce priveşte căile de rulare rezervate aviaţiei civile, se propune demolarea structurii existente şi refacerea acesteia la capacitatea portantă PCN = 65; ambele căi de rulare vor fi încadrate de câte două acostamente simetrice, cu o lăţime de 7,5 m fiecare. Proiectul propune si alte elemente obligatorii pentru asigurarea conformitatii cu legislatia aeronautica cum ar fi realizarea la capetele pistei de decolare-aterizare, a unor platforme RESA, zone de siguranţă pentru ieşirile accidentale ale aeronavelor în afara pistei, înlocuirea sistemului de balizaj existent cu unul modern şi performant, tip LED”, se arată în proiect.
Valoarea totală a proiectului este de 195 de milioane de lei, iar termenul de execuție estimat este de 18 luni. După modernizarea aerogării, investiția este una vitală pentru planul de dezvoltare al Aeroportului din Bacău.
Alex a zis
Haideti domnilor mai repede cu investitiile!
Ce se va intampla cu zborurile in perioada de 18 luni?
Vor fi mutate la Iasi?
Dar zborurile militare?
Capcaunul a zis
De ILS nu se pomeneste nimic??!!!! Deci BCM ramane aeroport de vara. Daca vrei sa vii acasa de Craciun, vii pe OTP ca sa fii sigur ca aterizezi. BCM ramane in sezonul rece la mila cetii.
Kross a zis
Tot ce se face la Bacau este dea-indoaselea.De ce nu ati facut alta pista daca tot exista finantare?Dar,,alta intrebare”? Daca stiati asta,ca veti face o pista noua,o cladire noua,un turn de control nou,De ce nu ati facut aieroportul in alta parte si lasati aceasta zona inspre sarata si Luizi pentru a dezvolta un oras nou,pentru ca acest oras este prea primitiv ,prea cenusiu.
Alex a zis
Poate pentru ca:
– aici este cel mai bun amplasament pentru un aeroport de o asemenea anvergura;
– aici sunt firma Aerostar si Unitatea Militara de Aviatie, care folosesc impreuna pista aeroportului;
– se afla in apropierea drumului european E85 si a viitoarei Centuri ocolitoare a Bacaului;
– poate pentru ca lacurile si dealurile din jurul orasului, nu permit amplasarea in alta parte.
„Parerea mea” de nespecialist.
Kross a zis
Dar de ce sa fie neaparat linga oras? Pina la urma un aieroport trebuie sa deserveasca mai multe orase.Dar de fapt este military si asta este problema.