Termenul de execuție pentru lotul 1 Dumbrava-Mizil (21 km), din Autostrada Ploiești – Buzău (A7), se prelungește cu aproximativ 5 luni de zile. Astfel, asocierea Pizzarotti – Retter primește extensie de timp din aprilie 2024 până în septembrie 2024, potrivit celor mai recente informații oficiale privind stadiul lucrărilor pe acest lot.
„A fost transmisă aprobarea CNAIR SA pentru utilizarea rezervelor de implementare pentru lucrări suplimentare de arheologie și extinderea termenului de execuție a contractului cu 153 zile. După semnarea ordinului de variație, noua dată de finalizare a lucrărilor va fi 24 septembrie 2023”, se arată pe harta CESTRIN, la stadiul lotului 1 Dumbrava – Mizil.
Pe acest lot din A7 au fost constatate mai multe probleme, scrie economica.net, precum: calitatea slabă și cantitățile insuficiente de pământ ce pot fi exploatate din gropile de împrumut și nivelul ridicat al pânzei freatice.
În acest sens, în data de 11 aprilie 2023 a fost efectuată o vizită în aplasament, împreună cu proiectantul general. S-au stabilit pașii de urmat: identificarea unor noi suprafețe necesare pentru acoperirea deficitului de pământ de umplutură – realizat; elaborarea de către proiectant a documentației necesare pentru promovarea HG – realizat; proceduri interne ale CNAIR SA pentru promovare HG – în curs de finalizare; realizarea unor lucrări care să permită scăderea nivelului pânzei freatice.
În data de 28 aprilie 2023, s-a revenit în amplasament cu proiectantul general. Lucrările dispuse de acesta în data de 11 aprilie 2023 nu au dat rezultat, astfel încât proiectantul general a stabilit realizarea unui sistem drenant și realizarea lucrărilor la terasamente pe tronsoane succesive de circa 100 metri.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat pe 16 iunie 2022 contractul pentru execuție lucrări Autostrada Ploiești – Buzău, lot 1, Dumbrava – Mizil, km 0+000 – km 21+000. În data de 22 august 2022 a fost predat amplasamentul lucrării. Durata de execuție a contractului era inițial de 20 de luni. Perioada de garantie a lucrărilor este de 10 ani.
Lungimea acestui lot este de 21 km si include construcția a 14 poduri și a unui pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 550 metri. Valoarea contractului este de 1,47 miliarde de lei fără TVA. Sursa de finanțare: fonduri europene nerambursabile – Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Andrei a zis
Bla bla bla. Voi chiar credeți că vom avea autostradă?
AONICESEI MARIUS a zis
O sa avem . Până la Buzău. De la Buzău la Ploiesti o sa fie gata peste 10 ani. Cam asta e ritmul constructorilor.Iar ministrul transporturilor…cel mai salb posibil.
IONUT a zis
Nu numai ministrul transporturilor e slab ci toata clasa politica , care-si vede NUMAI interesul ei ..e „slaba” pentru noi romanii nu pentru ei , intre ei! Pana n-o sa scapam de PSD PNL AUR USR si alti „emanati” ai altor partide..pana nu o sa avem altele care sa aiba orientare spre problemele reale ale tarii si ale romanilor tot asa va fi.. !