Noua Lege a Educatiei Nationale impune o serie de evaluari anuale pentru elevii din invatamintul preuniversitar, care se anunta a fi puse in aplicare chiar din anul scolar 2011 – 2012. Astfel, copiii inscrisi in clasa pregatitoare si in clasele a II-a, a IV-a, a VI-a si a IX-a vor da spre finalul anului scolar o serie de teste care sa arate nivelul lor de pregatire. Rezultatele vor fi utilizate pentru stabilirea de catre cadrele didactice a unor planuri de invatare individuale, care sa ajute la recuperarea eventualelor deficiente. Metodologia elaborata de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului anunta ca totii elevii aflati in clasa a II-a in anul scolar 2011 – 2012, intr-o unitate de invatamint de stat sau particular, vor sustine evaluarea nationala a „competentelor fundamentale” scris – citit si matematica in perioada 14 – 25 mai 2012. Etapa din acest an insa va avea valoarea unei pretestari a „instrumentelor de evaluare specifice” pentru Evaluarea Nationala la clasa a II-a din 2013. Pe parcursul celor zece zile elevii vor fi supusi la secvente de evaluare, planificate de cadrul didactic al clasei, in timpul orelor de curs. Durata cumulata a secventelor de evaluare nu va depasi un total de 50 de minute. Fiecare elev va primi un caiet cu subiecte, pe care isi va nota numele si prenumele, fiind interzisa inlocuirea lui ulterioara. Evaluarea caietelor va fi facuta de catre cadrele didactice implicate in testare. Zilnic, dupa terminarea programului de evaluare, caietele si fisele de evaluare vor fi pastrate in conditii de securitate. Subiectele vor avea un nivel mediu si vor fi elaborate de Centrul National de Evaluare si Examinare, care va face si baremele si o serie de modele care vor fi postate pe site-ul www.subiecte2012.edu.ro, pina la data de 30 noiembrie 2011. Subiectele si baremele pentru Evaluarea Nationala la clasa a II-a se clasifica in categoria documentelor secret de serviciu, din momentul demararii actiunii de elaborare a acestora si pina in momentul in care devin publice. Fisele de evaluare vor fi folosite ulterior de catre cadrele didactice de la clasele a II-a pentru intocmirea planurilor individualizate de invatare. Este interzis cadrelor didactice sa ofere copiilor, in timpul testarilor, indicatii referitoare la rezolvarea subiectelor sau sa realizeze completari ale rezolvarilor inregistrate in caiete. In timpul testarii elevii nu au voie sa aiba asupra lor materiale (manuale, dictionare, notite) sau mijloace electronice care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor. In caz de tentativa de frauda, cadrul didactic indeparteaza sursele utilizate iar elevul isi poate continua rezolvarea sarcinilor de lucru insa gestul sau de incalcare a regulamentului va fi mentionat in rubrica speciala a caietului elevului si in portofoliul sau educational. La incheierea perioadei de evaluare, cadrele didactice vor preda caietele, pe baza de proces verbal, presedintelui comisiei. Acestea vor fi pastrate in arhiva unitatii de invatamint timp de doi ani. Reprezentantii Inspectoratului Scolar Judetean Bacau spun ca metodologia postata pe site-ul MInisterul Educatiei este deocamdata intr-o faza de proiect si ca textul sau este inca supus dezbaterilor. „In momentul in care metodologia o sa apara in Monitorul Oficial, in material va fi precizata si data aplicarii. Stim ca au fost discutii cu sindicatele pe textul legii, dar alte informatii din partea Ministerului Educatiei nu avem inca”, a declarat Cristian Cuciac, inspector general adjunct al Inspectoratului Scolar Judetean din Bacau. (Laura HUIBAN)
alina a zis
Activitatea presedintiei , parlamentului …cand se evalueaza? As vrea sa vad si eu portofoliul unui senator/ deputat/ ministru/ seretar de stat/ presedinte etc.