UPC schimbă standardul de emisie
• pe 10 iunie, abonații firmei vor fi nevoiți să-și regleze din nou canalele recepționate pe televizoarele proprii
Ziua de 10 iunie va fi una extrem de agitată și frustrantă pentru maniacii televizoarelor. Clienții firmei de televiziune prin cablu UPC Bacău vor avea surpriza ca, în dimineața zilei respective, televizoarele lor să nu recepționeze decît cel mult 1-2 canale tv. Motivul fenomenului a fost anunțat ieri de conducerea operatorului de cablu, la o conferință de presă. Ștefan Gherguț, director regional, Andreea Stamate, manager Relații publice, Anca Călin, manager Marketing, și Florinel Popescu, director tehnic, au anunțat ieri că, din 10 iunie, UPC Bacău se va alinia la normele de transmitere a programelor de televiziune prin cablu. Această operațiune implică trecerea tuturor programelor din norma Est (PAL D/K – sunet în 6,5 Mhz) în norma Vest (PAL B/G – sunet în 5,5 Mhz). „Efectul principal al acestei modificări va fi că televizoarele mai puțin performante vor recepționa mai multe programe decît în prezent”, a spus Ștefan Gherguț. Alte avantaje sînt imagini de o calitate mai bună, posibilitatea recepționării stereo a sunetului. De asemenea, abonații UPC vor putea recepționa mai multe programe decît în prezent.
Ce se va întîmpla pe 10 iunie? Abonații UPC vor constata o modificare a grilei de programe, și anume: unele programe nu se vor mai recepționa, iar altele se vor recepționa fără sonor. Pentru a remedia acest lucru, clienții sînt rugați să-și reprogrameze televizoarele, adică să le caute din nou în frecvență, sau să solicite sprijinul UPC. În urma schimbării standardului de sunet, unii dintre abonați nu vor mai putea recepționa nici un canal TV. Ștefan Gherguț a anunțat că UPC îi va sprijini pe abonați să-și rezolve rapid această problemă. Practic, televizorul clientului ca fi transportat gratuit la o firmă specializată, unde problema va fi remediată. „Noi suportăm 60 la sută din costurile acestei acțiuni. Abonații care au astfel de probleme nu vor avea de plătit decît cîte 200.000 de lei pentru modernizarea televizorului. Celor care vor face acest lucru, noi le vom acorda o compensație, în sensul că vor putea beneficia gratuit, timp de două luni, de unul dintre pachetele suplimentare de programe, care vor fi introduse de la finele acestei luni”, a declarat Gherguț. El a precizat că schimbarea normei a început în urmă cu cîteva luni, cu unele dintre canale. De atunci și pînă acum, doar 200 de abonați au semnalat probleme la recepția acelor canale. În acest moment, conducerea UPC nu știe cîte astfel de situații vor mai apărea.
UPC a pregătit două seturi de soluții pentru ziua de 10 iunie. În primul rînd, 25 de echipe de intervenție se vor deplasa de domiciliul fiecărui abonat și vor face reglajele necesare pentru recepția programelor. Asta, pentru televizoarele care nu pun probleme. „Cele mai multe situații de recepție defectuoasă se vor înregistra la televizoarele cumpărate la mîna a doua. Pentru acestea, soluția este transportul la firma de specialitate”, a spus Gherguț.
Conducerea UPC speră ca trecerea la noul standard să nu implice prea multe neplăceri pentru abonați. Se apreciază că toate problemele vor fi rezolvate în cel mult 10-12 zile. (Florin POPESCU)
Lasă un răspuns