Broker de asigurare
www.conectasigexpert.ro
www.paulcojocarudespreasigurari.blogspot.com
Am ajuns în microconcediul de vară în stațiunea Albena din Bulgaria, la o zi după ,,dezastru”. Agenția de turism ne-a anunțat încă de pe drum că ne-a schimbat hotelul. Aveam să fim cazați la unul similar, aflat în altă parte a stațiunii. Acest lucru ne-a îngrijorat puțin, și sub influența știrilor din România, așa că eram cam sceptici. Dar fiind descendenți din poporul care a creat Miorița, ne-am îmbărbătat singuri și am purces înainte. Odată ajunși în stațiune și la hotel, nu am întâmpinat nicio problemă, fiind cazați imediat. Ne-am bucurat, astfel, de sistemul all inclusive, care la bulgari funcționează de mai bine de 10 ani, iar la noi este într-o fază incipientă, dar foarte temătoare. Apropo, despre bulgari și turismul lor eu am o vorbă: ,,Mă enervează la bulgari că nu mă enervează nimic.” Fiind totuși niște români curioși (cred că va deveni pleonasm), ne-am transformat în niște ,,Adelini Petrișori” cât de cât obiectivi și ne-am deplasat prin forțe proprii spre locul faptei. Cea mai mare parte a stațiunii arăta ca și cum nu s-ar fi întâmplat nimic, doar pe ici pe colo și pe vegetație văzându-se urmele furtunii care tocmai trecuse.
Se observa pe plajă, în trei locuri, cum apa a străpuns plaja, astfel încât s-au creat șanțuri de scurgere. Înaintând, am observat că două terase au fost afectate de viitură. Ultimul hotel a fost de asemenea afectat de dezlănțuirea apelor. Acel hotel, pentru siguranță, a fost în totalitate evacuat. În schimb, în parcările din jurul hotelurilor am văzut vreo 30-40 de mașini, care au fost inundate și care stăteau la aerisit și uscat. Menționez că mașinile erau înmatriculate în România, Moldova, Ucraina și Bulgaria. Ce am mai observat cu mândrie autohtonă este că trei televiziuni din România și-au trimis carele mobile, care transmiteau live știri pentru publicul din România. Faptul care frapa cel mai tare era că reporterii și reporterițele erau îmbrăcați gros, cu veste de salvare și cu cizme de cauciuc nou- nouțe, la o temperatură de 27 grade Celsius, și relatau de lângă oameni care erau îmbrăcați în costume de plajă și care se bronzau la soare. Dar pentru dramatismul situației, niciun sacrificiu nu este prea mare.
Reacția autorităților bulgare a fost, din punctul meu de vedere, una normală și firească. Au avut în vedere protejarea vieților turiștilor aflați în hotel și, pentru deranjul creat de furia naturii, pentru care nu au avut nicio vină, au suplimentat porțiile de mâncare și băutură, toți turiștii fiind trecuți la sistemul ultra all inclusive, care presupune acces la toate tipurile de băuturi (bulgărești și de import) și de mâncare, atât ziua, cât și noaptea, 24 de ore din 24. Pentru mașinile afectate de viituri, au pus la dispoziție contracost platforme și mașini de depanare.
Deplasarea cu autoturismul personal este o opțiune personală, pentru care nu au nici o răspundere. Aici este utilă polița Casco, care acoperă și o situație de acest gen. Polița Casco despăgubește efectele inundațiilor, viiturilor formate în urma unor furtuni și ale ploilor abundente prin plata tractării, curățirii tapițeriei și repararea sau înlocuirea pieselor afectate de acestea.
Din ce am observat ulterior, și hotelurile și terasele aveau asigurare, pentru că din ziua de luni au venit echipe care au evaluat daunele și au început în regim urgență remedierea acestora.
Luni, 23 iunie, a fost decretată în Bulgaria zi de doliu național pentru cele douăsprezece victime decedate la Varna în urma acestor inundații. Bulgarii ne-au dat o lecție de viață, din care concluziile sunt următoarele: numai viața oamenilor contează, pentru celelalte probleme există asigurările, care pot repara totul.
Lasă un răspuns