În seara de 12 mai, în zona blocurilor A din Târgu-Ocna, s-a produs o defecțiune în rețeaua de energie electrică a companiei E.ON Moldova Distributie SA.
În urma acesteia, sute de cetățeni au reclamat că aparatura electrocasnică s-a ars. „Ne-a afectat foarte multe: centrala termică, două televizoare, cuptorul de microunde, calculatorul, telefonul – povestește un cetățean supărat. Am făcut sesizare la E.ON, am obținut promisiunea că va veni o comisie, dar tot așteptăm să ajungă. Sunt foarte mulți cetățeni afectați. Dacă nu sunt despăgubit, mă adresez Protecției Consumatorului. Deja am luat legătura și mi-au spus să așteptăm reacția companiei. Sunt foarte mulți, de ordinul sutelor, am văzut când depuneau sesizările“. Un alt locatar ne-a mărturisit: „Bănuiesc că au lucrat și au greșit ceva, două faze. În momentul când am văzut supratensiunea, am măsurat în priză și erau 405 volți. La trei minute de la defecțiune, mașina companiei era la transformator, e posibil să fi lucrat în punctul de transformare“.
Cetățenii ne-au sesizat și o altă problemă: li s-a spus să-și repare singuri aparatele electrice și vor fi despăgubiți dacă demosntrează că electrocasnicelor le aparțin, prezentând factura de cumpărare. „Din întâmplare, la centrală am factura, dar la televizorul de acum 20 de ani nu știu unde mai este, nici la cel de acum șase ani, iar calculatorul este primit de la copii. Procedura este una complicată și în defavoare cetățeanului“ – reclamă păgubitul .
Pentru a nu sta în frig, sau fără apă caldă, locatarii și-au reparat centrala de apartament pe banii lor. Un târg-ocnean prevăzător și-a făcut asigurare și pentru electrocasnice. El și le-a reparat din fonduri proprii. La un simplu calcul a ajuns la suma de 480 lei: 110 lei televizorul, 250 frigiderul, 120 centrala.
Un reprezentant al E.ON ne-a declarat: „În maximum 15 zile calendaristice de la data depunerii cererii în scris, titularul de contract care a solicitat despăgubirea va primi rezultatul analizei privind acordarea sau neacordarea de despăgubiri. Despăgubirile pentru aparatura electrocasnică deteriorată se acordă în condiţiile stabilite de Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei. Aceste condiţii se regăsesc şi în contractele de furnizare a energiei electrice. Astfel, potrivit prevederilor legale, consumatorii casnici vor fi despăgubiţi pentru cazurile de deteriorare a receptoarelor electrocasnice doar dacă acestea au fost cauzate de funcţionarea necorespunzătoare a reţelei electrice de distribuţie, iar aceste cauze pot fi atribuite exclusiv distribuitorului de energie electrică. Excepţie fac receptoarele electrocasnice de tipul lămpilor electrice şi receptoarelor electrotermice, care nu fac obiectul acestor despăgubiri“.
Adina PELIN
Radu a zis
Golanii astia de la E-on mint cu tupeu si nerusinare. O Sa despagubeasca ei cand o sa zboare porcu. Vor gasi motive cum la fel mi-au gasit si mie motive ca sa nu fiu despagubit pentru laptop-ul ars din cauza lor. Si cu banii luati si umilit. Niste golani! Daca eram in sua plateau de ramaneu si fara chiloti pe ei, dar cum suntem in tara asta …
un consumator umilit de E-on a zis
Faceti-le reclamatii peste reclamatii ,individual dar si pe tabele ,cu semnaturi si in cate 2-3 exemplare ,luati nr de inregistrare de la e-on ca au reglementari beton sunt stat in stat si se acopera cu hartii … CERETI URGENT O DESPAGUBIRE MEDIE SI SA VI SE DEA BANII EFECTIV LA O DATA PE CARE O FIXATI DVS, caci pana la finalizarea cercetarii,evaluarilor ,actiunii in instanta,cai de atac … o sa primiti banii la calendele grecesti . NU VA LASATI !
NE-AU FURAT DESTUL SI FURA IN CONTINUARE CU NERUSINARE …este vina lor ca nu s-au dotat ,bani au avut de la noi … de cel puti 3-4 ori DACA NU MAI MULT c/val ENERGIEI EFECTIVE CONSUMATE DE CONSUMATOR !
ESTE VREMEA SA ARATATI CORUPTIA,MAFIA ,INCOMPETENTA,OBRAZNICIA si TRADAREA celor de la E-on. Mult succes ! Va sustinem toti romanii de aici si de pretutindem cum putem fiecare ! DOAMNE AJUTA !