– opt străzi balastate vor beneficia de sisteme alimentare cu apă și de canalizare noi, trotuare cu pavele și carosabil asfaltat
Ștefan POPA
Un număr de șapte străzi din municipiul Bacău vor fi construite aproape de la zero. În prezent acestea sunt doar balastate și nu au rețea de canalizare și apă sau dacă au sunt foarte învechite și nu mai fac față nevoilor actuale. Este vorba despre străzile Liliacului cu o lungime de 186 de metri, Gloriei cu o lungime de 142 de metri, Dragoș Vodă – 291 de metri, Bogdan Petriceicu Hașdeu – 168 de metri și Fundătură Bogdan Petriceicu Hașdeu în lungime de 70 de metri.
Acestora li se mai adugă tronsonul dintre străzile Tineretului și Constanței unde va fi refăcută canalizarea pe o secțiune de 200 de metri care în prezent nu poate să preia în condiții normale apele pluviale. Nu au fost uitate nici străzile Poet Cârlova cu o lungime de 390 de metri, situată în cartierul CFR și Corbului de 580 de metri, situată în partea nordică a orașului. Lucrările de modernizare constau în extinderea sau înlocuirea rețelelor de alimentare cu apă și a branșamentelor, construirea rețelelor de canalizare pluvială, remedierea rețelelor de canalizare menajeră și a racordurilor, instalarea de răsuflători de gaze, construcția de trotuare placate cu pavele din beton și asfaltarea carosabilului.
Proiectele fac parte din programul de investiții pe anul 2012, se află în faza studiului de fezabilitate și au fost aprobate de aleșii locali băcăuani în cadrul ultimei ședințe ordinare de anul trecut. Costurile pentru construcția obiectivelor sunt de 720.153 de lei pentru strada Liliacului, 598.175 de lei – strada Gloriei , 1.231.387 de lei – strada Drgoș Vodă , 748.644 de lei – strada Bogdan Petriceicu Hașdeu, 270.718 de lei – Fundătura Bogdan Petriceicu Hașdeu, 672.447 de lei pentru extinderea canalizării între străzile Tineretului și Constanței, 2.313.531 de lei pentru strada Corbului și 2.149. 233 de lei pentru strada Poet Cârlova.
Printre principalele obiective ale investițiilor se numără fluidizarea traficului în cartierul CFR, atragerea circuitului economic în zona prin asfaltarea stăzilor, reducerea timpului de transport, creșterea calității vieții locuitorilor din zona, posibilitatea de intervenție rapidă în caz de urgență, creșterea gradului de mobilitate a populației precum și îmbunătățirea gradului de protecție a proprietăților adiacente împotriva eventualelor inundații.
Lasă un răspuns